  • 1. Data: 2003-06-18 15:13:30
    Temat: opłata za szkołę muzyczną
    Od: s...@o...pl

    moje dziecko chodzi do 4 kl. PSZM 1 st. "dobrowolna" opłata za szkołę muzyczną
    wynosi 25 zł. za m-c . Dzisiaj dziecko poszło do szkoły po świadectwo
    i okazało się że nie dostało ponieważ ma nie zapłacone 2 - miesiące za tą
    szkołę.Proszę może mi ktoś powie jak to w końcu jest z tymi państwowymi
    szkołami muzycznymi ? zapomniałam dodać że oceny ma dobre.

  • 2. Data: 2003-06-19 17:20:51
    Temat: Re: opłata za szkołę muzyczną
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A z czego wynika, że ta opłata jest dobrowolna? Jeśli nie zobowiązywaliście
    się nigdzie na piśmie do jej uregulowania, to wezwałbym na piśmie szkolę do
    wydania świadectwa i wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Kopię wysłałbym do
    kuratorium i spokojnie czekał na skutki.

    Zresztą, moim zdaniem świadectwo nie ma nic wspólnego z opłatą. Córka szkole
    skończyła i świadectwo powinna dostać, a co najwyżej mogą cywilnie na Was
    dochodzić roszczenia, jak mają taki kaprys. Z zapłatą, to jest związane
    nieodłącznie pokwitowanie zapłaty, a nie świadectwo ukończenia.

  • 3. Data: 2003-06-20 13:58:05
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > dochodzić roszczenia, jak mają taki kaprys. Z zapłatą, to jest związane
    > nieodłącznie pokwitowanie zapłaty, a nie świadectwo ukończenia.

    dzięki za poradę , ja jako matka nigdy nie podpisywałam że będę cokolwiek
    opłacać/to jest szkoła państwowa/ale tak jak w zwyczajnej podstawówce też są
    opłaty niby dobrowolne /na potrzeby szkoły/ale wzsyscy muszą płacić/ale to
    tylko dwa razy w roku po 25 zł, a tu co miesiąc po 25 zł.cz ktoś drodzy może
    zna jakieś numery dzienników urz.i paragrafy?

  • 4. Data: 2003-06-20 17:35:35
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    s...@o...pl wrote:
> [...]
    drodzy może
    > zna jakieś numery dzienników urz.i paragrafy?

    Może po prostu skarga w kuratorium?

    KG

  • 5. Data: 2003-06-20 17:46:00
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    s...@o...pl wrote:
> [...]
    > tylko dwa razy w roku po 25 zł, a tu co miesiąc po 25 zł.cz ktoś drodzy może
    > zna jakieś numery dzienników urz.i paragrafy?

    http://www.strefamlodych.pl/i.php?i=3

    KG

  • 6. Data: 2003-06-21 14:23:24
    Od: "coolder" <c...@w...pl>

> [...]
    > szkołę.Proszę może mi ktoś powie jak to w końcu jest z tymi państwowymi
    > szkołami muzycznymi ? zapomniałam dodać że oceny ma dobre.

    Najpierw przeczytaj statut szkoły, regulamin komitetu rodzicielskiego (lub
    rady rodziców) i co tam jeszcze jest z wewnętrznych dokumentów. Te
    "dobrowolne" darowizny na rzecz np. tzw. "funduszu muzycznego" są
    najczęściej "usankcjonowane" w tych właśnie dokumentach.
    Państwowe szkoły muzyczne nie podlegają pod kuratorium oświaty, lecz pod CEA
    (Centrum Edukacji Artystycznej). To ono jest organem sprawującym nadzór
    pedagogiczny nad nimi. Ta instytucja w randze departamentu posiada swoje
    delegatury regionalne, którymi kierują wizytatorzy, będący jednocześnie
    bezpośrednimi zwierzchnikami dyrektorów szkół. Tam możesz kierować skargi.
    Jednak radzę pisać bezpośrednio do centrali w Warszawie, gdyż wizytatorzy
    regionalni wraz z podległyni sobie dyrektorami tworzą lokalne sitwy (ponoć
    najgorsze są w dolnośląskim, opolskim, wielkopolskim), więc możesz niewiele
    uzyskać.
    W razie co - pisz na priv

    Pozdro
    coolder