    From: "Baobab" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Agencja Kruk
    Date: Sun, 22 Jun 2003 19:02:15 +0200

    1. Nie zgodzę się z oskarżeniem o pogradę dla zasad gramatyki (a właściwie
    ortografii). To mnie najbardziej zabolało. W słowniku ortograficznym nie
    istnieje wyraz "mongoł", tak jak "cygan" czy "żyd". Może chodziło Ci o
    potoczne określenie osoby z upośledzeniem umysłowym, tak zwanym mongolizmem
    bądź zespołem Downa. Na pewno jednak nie było moją intencją suponować, że
    prawnicy mają jakieś problemy intelektualne. Wręcz przeciwnie, to grupa
    zawodowa o wyjątkowej sile rozumu.
    2. Zatrważająca jest zatem sytuacja, gdzie tyle potęgi kieruje się przeciwko
    drobnym sprawom i sprawcom. Ponieważ jesteś bystrym obserwatorem rynku i
    chyba w ogóle pewnej dziedziny życia, to powinieneś przyznać, że stosunkowo
    łatwo jest doprowadzić do zaspokojenia małego roszczenia, zwłaszcza gdy
    występuje z nim podmiot silny, a całkiem trudno wyegzekwować swoje prawa
    komuś pośledniejszemu. W teorii wszyscy jesteśmy wobec prawa równi, w
    praktyce - nie. Piszę tu truizmy, wybacz, ale to właśnie spostrzeżenie leży
    u podstaw mojego oburzenia dla "systemu", "prawa" itd.
    3. Może się powinnam także przedstawić: jestem panią po czterdziestce, co
    nie jest takie ważne, ale być może usprawiedliwisz mój nieco egzaltowany
    ton, bo de facto nie jestem anarchistką. Natomiast reaguję wciąż
    emocjonalnie na niektóre sprawy. Socjalizm - no cóż, skoro ten termin
    całkowicie się zużył, to nie widzę powodu, by dać sobie nakleić etykietę z
    przeszłości. Ale nowe czasy domagają się nowych słów.
    4. Nie podejrzewam Cię o nieuczciwość. Wręcz przeciwnie, w Twoim przydomku
    jest zawarta obietnica bezinteresowności, życzliwości etc.
    5. Nie mam nic przeciwko narodowi mongolskiemu. Równie dobrze mogłabym
    napisać "hordy tatarskie" lub podobnie, bo nasuwały mi się skojarzenia
    historyczne.
    6. Było mi miło pogaworzyć.
    BK

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tzn jaka sprawiedliwość? Socjalistyczna? Sprawiedliwość jest zawsze jedna.
    > Jeśli ja ci ukradnę np. żelazko, ty chcesz je odzyskać, to chyba
    powinienem
    > oddać... Ja dość prosto rozumuję... może zbyt prosto?
    >
    > Jeżeli prawo jest tak
    >
    > Piszesz o jakimś enigmatycznym systemie... Kolega anarchista?
    >
    > Nie wolno na każdym kroku człowieka zastraszać.
    >
    > Raczej nie wolno nie płacić zobowiązań. Parę groszy u operatora
    komórkowego,
    > parę - w kablówce, jeszcze parę - za odbiornik telewizyjny itd, prawda?
    Skąd