  • 1. Data: 2003-06-18 16:01:23
    Temat: ogrodzenie działki...
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    sprawa wygląda tak: ojciec sprzedał działkę, która do tej pory tworzyła
    "jedną" dużą działkę z tą, na której postawiony jest dom. Nie były
    odgrodzone. Nowy sąsiad przyjechał i rozebrał kilka przęseł płotu od strony
    ulicy i tak zostawił już kilka dni. Chciałem zapytać czy ma on obowiązek
    zabezpieczenia swojej działki czyli odgrodzenia jej od mojej, ponieważ w
    chwili obecnej istnieje możliwość, że np. dziecko lub pies wydostanie się na
    ulice i może ulec wypadkowi (z powodu rozebranego płotu przez sąsiada). Czy
    jest jakiś przepis mówiący o obowiązku ogrodzenia itd. Proszę o pomoc co
    mogę zrobić w tej sprawie, ponieważ sąsiad na prośbę zabezpieczenia działki
    mówi "to moja działka i zrobie co mi sie podoba" ??

  • 2. Data: 2003-06-18 16:11:00
    Temat: Odp: ogrodzenie działki...
    Od: "xmarcel" <x...@n...gazeta.pl>

    > "to moja działka i zrobie co mi sie podoba" ??

    niestety chyba ma racje.
    niewydaje mi sie, aby istnial przepis, ktory nakazuje ogrodzic dzialke.
    jak chcesz zadbac o bezpieczenstwo dzieci to ogrodz swoja dzialke.

    pozdro

  • 3. Data: 2003-06-18 21:41:14
    Temat: Re: ogrodzenie działki...
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    mam jeszcze jedno pytanko: do kogo należy napisać pismo aby sąsiad
    przywrócił do stanu pierwotnego kawałek mojej parceli, którą 'naruszył'
    podczas swojej ostatniej wizyty ?
    z góry dzięki i pozdrawiam,
    michal

  • 4. Data: 2003-06-19 17:22:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pewnie do sąsiada. Jeśli coś uszkodził, to ewentualnie organy ścigania.
    jeśli się będzie powtarzało, to pozew o zaniechanie naruszania własności.