-
Firma to nie konsument, więc nie powoła się na klauzule niedozwolone
14:33 12.01.2017
Jeżeli myślisz, że kupując firmową polisę będziesz traktowany przez ubezpieczyciela jak "zwykły" konsument, jesteś w dużym błędzie. Ubezpieczenia dla firm rządzą się swoimi zasadami, a prawa ich nabywców są dość mocno ograniczone. Różnice dotyczą m.in. możliwości ...
-
Nietrafione prezenty? Zobacz, co zrobić
09:31 23.12.2016
Czasami w gusta najbliższych trafić jest niezwykle ciężko. Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy prezent świąteczny przypadnie do gustu obdarowywanemu, to lepiej kupmy go przez Internet. Wówczas przysługuje nam 14 dni na zwrot towaru (liczony od momentu odebrania paczki). W przypadku zakupów w ...
-
Prezenty świąteczne na ostatnią chwilę. Na co uważać?
13:21 21.12.2016
Do Świąt Bożego Narodzenia pozostało kilka dni. Wiele osób w panice przeszukuje strony sklepów internetowych, aby zdążyć z zakupem gwiazdkowego prezentu. Na co zwrócić uwagę kupując prezenty świąteczne przez internet?
-
Nieudane prezenty świąteczne? Nic straconego!
13:00 19.12.2016
Już za chwilę święta, podczas których tradycyjnie już Polacy obdarowywać będą najbliższych podarkami. Niestety. Praktyka pokazuje, że prezenty świąteczne to często źródło kłopotów. Co zrobić, jeśli nie trafią do nas przed Wigilią? Jak postąpić, gdy okaże się, że są ...
-
UOKiK o bezpieczeństwie produktów. 37 proc. wzbudza wątpliwości
10:41 06.12.2016
Przeszło 6 tysięcy kontroli, podczas których wątpliwości wzbudziły niemal 4 na 10 przebadanych produktów. To bilans zeszłorocznych działań 9 organów nadzoru rynku, w tym Inspekcji Handlowej, Państwowej Inspekcji Pracy, Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Inspekcji Ochrony Środowiska ...
-
Świąteczne zakupy online. Jak zadbać o bezpieczeństwo?
00:15 03.12.2016
Z badania „Zakupy świąteczne 2016”, przeprowadzonego przez firmę Deloitte, wynika, że w tym roku aż 37% pieniędzy przeznaczonych na prezenty świąteczne zamierzamy wydać w sklepach internetowych. Niestety ten okres gorączkowych zakupów jest często wykorzystywany przez przestępców ...
-
Odszkodowanie za opóźniony lot. Zobacz czy należy ci się 600 euro
13:22 30.11.2016
Świadomość polskich konsumentów wzrasta z roku na rok. Dowodem na to mogą być chociażby statystyki kancelarii Passenger Rights, z których wynika, że coraz częściej podejmujemy starania o rekompensatę za odwołany lub opóźniony samolot. Tylko w ostatnim roku liczba pasażerów, którzy ...
-
Posiłki w szpitalach jak na Facebooku? Znamy wyniki kontroli IH
13:25 29.11.2016
Kto choć raz odwiedził facebookowy profil Posiłki w szpitalach, doskonale zdaje sobie sprawę, w jak bezlitosny sposób obnaża on jakość żywności oferowanej polskim pacjentom. Czy rzeczywiście jest tak źle, jak wynika to ze zdjęć umieszczanych na Facebooku? Sprawdziły to Inspekcja ...
-
Jak sprawdzić wiarygodność e-sklepu w 6 krokach
14:22 28.11.2016
O tym, że święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, możemy przekonać się odwiedzając dowolnie wybrane centrum handlowe. Kupujący, którzy nie przepadają za zgiełkiem galerii, świąteczny nastrój poczują także przez Internet. Sklepy internetowe, podobnie jak ...
-
Prawa konsumentów obowiązują zawsze. Także w Czarny Piątek
10:36 25.11.2016
Dzisiaj Czarny Piątek. Galerie handlowe zapełnią się z pewnością tłumem rozentuzjazmowanych zakupowiczów, a strony sklepów internetowych będą przeżywać prawdziwe oblężenie. Emocje emocjami, ale pamiętajmy, aby w ich wyniku nie stracić głowy. UOKiK oraz Europejskie Centrum ...
-
Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica?
11:38 24.10.2016
Obowiązujące w Unii Europejskiej prawo gwarantuje konsumentowi możliwość reklamacji towaru w ciągu dwóch lat od jego zakupu. Realizując to uprawnienie, reklamujący może wybrać podstawę swoich roszczeń. Do wyboru są: rękojmia oraz gwarancja. Na czym polega różnica między tymi ...
-
W Dzień Seniora przypominamy 6 zasad rozsądnego kupowania
12:39 20.10.2016
Dziś obchodzimy Europejski Dzień Seniora. To dobra okazja, aby przypomnieć starszym konsumentom o ich prawach i ostrzec przed praktykami nieuczciwych sprzedawców. Skomplikowane umowy i zastrzeżenia opisane drobną czcionką to tylko niektóre z problemów, z jakimi kupujący III wieku muszą ...
-
Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Poznaj swoje prawa
13:04 17.10.2016
17 października obchodzimy dzień sprzedaży bezpośredniej. To doskonały moment, aby przypomnieć, jakie prawa przysługują konsumentom nabywającym towary poza siedzibą przedsiębiorcy, a także zwrócić uwagę na sztuczki - nie zawsze zgodne z prawem - stosowane przez sprzedawców.
-
Stołówki szkolne i akademickie pod lupą. Są wyniki kontroli IH
13:16 11.10.2016
Co jedzą polscy żacy i uczniowie? Czy oferowane im posiłki mają zadowalającą jakość? Czy podawana żywność jest prawidłowo oznakowana? I wreszcie, czy 100 g surówki to faktycznie 100 g? Odpowiedzi na te pytanie poszukiwali inspektorzy Inspekcji Handlowej. Oto wyniki kontroli, którą ...
-
Niechciane reklamy? Zostań Robinsonem
14:55 27.09.2016
Szczęśliwy ten, kto nie jest zasypywany niechcianymi reklamami. Niestety. Praktyka pokazuje, że setki niezbyt pożądanych wiadomości na mailu, skrzynka uginająca się od ulotek reklamowych, czy napastliwe wręcz telefony dotyczące prezentacji noży to codzienność statystycznego ...
-
Rowery dziecięce: co dziesiąty niebezpieczny
11:00 15.09.2016
Inspekcja Handlowa przeprowadziła kolejną już kontrolę rowerów dziecięcych oraz przeznaczonych na nie fotelików oraz przyczepek. Inspektorzy wzięli pod lupę 280 partii produktów, z których 28 proc. wzbudziło ich zastrzeżenia. Najczęstsze niedociągnięcia dotyczyły niepełnych ...
-
Jak wybierać zdrową żywność?
12:41 14.09.2016
Ostatnimi laty sklepy ze zdrową żywnością, eko-bazarki oraz bio-markety wyrastają niczym grzyby po deszczu. Warto pamiętać, że sama nazwa sklepu nie przesądza jeszcze, że dostępne tam produkty są faktycznie ekologiczne. Świadczy o tym zupełnie coś innego. Co? Na to pytanie odpowiada ...
-
Święte prawa konsumenta: reklamacja
10:53 09.09.2016
Kupującym przez internet przysługują dwa fundamentalne uprawnienia: prawo odstąpienia od umowy oraz możliwość reklamacji wadliwego towaru. Są one również kluczowe dla e-sklepów i mają fundamentalne znaczenie dla posprzedażowej obsługi klienta, ponieważ znajdują realne ...
-
Podróż samolotem: sprawdź, co może cię zaskoczyć
10:49 05.09.2016
Świadomość obostrzeń dotyczących przewozu samolotem płynów, czy niebezpiecznych przedmiotów mają dzisiaj już chyba wszyscy. Ciągle istnieją jednak kwestie, które przysparzają pewnych wątpliwości. Tak jest np. z zapalniczką i nożyczkami. Na tym jednak nie koniec - okazuje się, że ...
-
Kolonie nie udały się z winy organizatora? Sprawdź, jakie masz prawa
11:16 29.08.2016
Marzeniem każdego rodzica jest udany wypoczynek jego dziecka. Niestety realia bywają o wiele bardziej bardziej brutalne. Praktyka pokazuje, że organizatorzy kolonii i obozów dla dzieci i młodzieży nie zawsze wywiązują się z tego, co obiecywali w umowie. Jeśli wakacyjny wypoczynek ...
-
Jak bezpiecznie kupić bilet lotniczy przez internet?
00:16 24.08.2016
Kupowanie przez internet to dzisiaj chleb powszedni. Nie inaczej sprawy mają się w przypadku biletów na samolot. Rezerwując przelot poprzez stronę internetową, warto jednak zwrócić uwagę na parę istotnych kwestii, a także dokładnie sprawdzać wszystkie dane dotyczące zakupu jeszcze ...
-
Kradzież w hotelu? Zobacz, jakie prawa ci przysługują
11:22 23.08.2016
Idealne wakacje to czas spędzony na beztroskim odpoczynku od codzienności. Niestety. Realia bywają znacznie brutalniejsze. Dla złodziei okres urlopowy to prawdziwe żniwa. Nie dość, że czyhają na puste i niezbyt dobrze zabezpieczone mieszkania, to ich łupem może także paść dobytek ...
-
Przewóz zwierząt samolotem: co na to linie lotnicze?
12:27 17.08.2016
O ile podróż samochodem czy pociągiem zarówno dla właściciela, jak i jego czworonoga jest mniej skomplikowana, o tyle przelot samolotem może przysporzyć im wielu zmartwień. Czy jest on w ogóle możliwy i tak komfortowy jak dla pasażerów siedzących wygodnie w swoich fotelach? Okazuje ...
-
Jak uzyskać odszkodowanie od biura podróży?
08:43 10.08.2016
Chciałoby się, aby wyjazd na wakacje wiązał się wyłącznie z beztroską i pięknymi wspomnieniami. Niestety nie zawsze tak jest. Klienci biura podróży, które nie sprostało temu, co obiecało w umowie, mają możliwość dochodzenia swoich praw. Warto bowiem pamiętać, że touroperator w ...
-
Klauzule niedozwolone - raport czerwiec / lipiec 2016
10:15 02.08.2016
Od momentu pojawienia się naszego ostatniego miesięcznego raportu klauzulowego, w rejestrze UOKiK pojawiło się aż 66 abuzywnych zapisów. Jest to trzykrotnie więcej niż ostatnio. Widać także, która branża jest szczególnie podatna na klauzule niedozwolone: handel elektroniczny zajmuje ...