  • 291. Data: 2022-08-30 17:14:06
    Temat: Re: ryby
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.08.2022 o 14:05, Olin pisze:
    > Strasznie nie lubisz konkurencji.

    W jakim sensie? Ja nie prowadzę żadnego periodyku.

    --
    Robert Tomasik

  • 292. Data: 2022-08-30 17:34:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2022 o 11:49, Olin pisze:

    > Różni ludzie, podobno niegłupi, nie dali rady.

    A jakiś link do tego, że ktoś próbował udowodnić "i nie dał rady"?

    > Na razie obowiązuje hipoteza LNT (Linear No Threshold).

    Przy czym nie opiera się ona na jakichkolwiek dowodach a po prostu na
    ostrożności i "konsensusowi".

    > W uproszczeniu, hipoteza LNT twierdzi, że jezeli dawka
    > mala jest 10-krotnie mniejsza niz duza, to zagrozenie jakie ona stwarza
    > jest rowniez 10-krotnie mniejsze.

    Przecież to w oczywisty sposób jest nieprawdziwe. 1 grej nie powoduje
    trwałych objawów a 10 to śmierć. Pewna smierć jest tylko 10 razy gorzej
    niż brak trwałych objawów?

    > Przy
    > niskich dawkach brak jest bezpośrednich danych odnośnie istnienia
    > zagrożenia.

    Tyle jeśli chodzi o dowody...

    > Trzeba więc stosować ekstrapolację z danych opisujących skutki
    > dużych dawek promieniowania, a konkretnie skutki gwałtownego
    > napromieniowania dużymi dawkami promieniowania ludności w Hiroszimie i
    > Nagasaki.

    To ma równie mocna podstawy jak ekstrapolacja oparzeń od temperatury -
    jak będziesz ekstrapolował od powiedzmy zbioru danych 80-400 stopni, to
    wyjdzie ci, że jak długo będziesz w temeraturze 20 stopni to się poparzysz:P

    > Hipoteza LNT stała się podstawą ochrony radiologicznej.

    A bo to pierwszy raz kiedy przesądy wygrały?

    > http://atom.edu.pl/index.php/bezpieczenstwo/male-daw
    ki-promieniowania.html

    > Warto przeczytać cały artykuł, choć ostrzegam, że jest przydługi.
    > Podsumowanie potwierdza, że małe dawki mogą być nawet korzystne dla
    > zdrowia.

    No przecież pisałem... A w wolnym czasie przeczytam z ciekawości - ale
    jest tam gdzieś napisane że hipoteza liniowa jest doświadczalnie
    potwierdzona? Bo jak kojarzę, to wszyscy fachowcy zgodnie się
    przychylają do wniosku, że jest przesadnie psymistyczna i nie zgadza się
    z obserwacjami a sama jest wynikiem obijania dupy blachą. Tak ktoś
    kiedyś przyjął i zostało...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 293. Data: 2022-08-31 01:52:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-30, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
> [...]
    > zdrowia. Autorzy piszą, że "badania trwają" (w roku 2005), więc możesz im
    > podrzucić pomysł z witaminą C, bo oni tam niekumaci.

    Przepraszam jeśli się mocno wygłupię, bo mi sie nie chce góglac a się
    nie znam, ale czy taka ewolucja nie zasadza się od dłóższego czasu
    głównie na małych dawkach, tzn. tych na poziomie tła?

    --
    Marcin

  • 294. Data: 2022-08-31 01:57:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-30, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
> [...]
    > podrzucić pomysł z witaminą C, bo oni tam niekumaci.

    Przepraszam jeśli się mocno wygłupię, bo mi sie nie chce góglac a się
    nie znam, ale czy taka ewolucja nie zasadza się od dłuższego czasu

  • 295. Data: 2022-08-31 11:27:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 30 Aug 2022 17:34:49 +0200, Shrek napisał(a):

    > Przecież to w oczywisty sposób jest nieprawdziwe. 1 grej nie powoduje
    > trwałych objawów a 10 to śmierć. Pewna smierć jest tylko 10 razy gorzej
    > niż brak trwałych objawów?

    1 Gy zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia nowotworu:
    https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.eleme
    nt.baztech-c2628143-b445-471b-9ba8-b4ac8ff2f541/c/Lu
    kowiak.pdf

    Potrafisz nie tylko skwantować prędkość i przyspieszenie, ale również
    zrewolucjonizować radiologię. Nieustający szacun.

    > jest tam gdzieś napisane że hipoteza liniowa jest doświadczalnie
    > potwierdzona?

    Od przedwczoraj piszę, że tego nie da się zweryfikować doświadczalnie.
    Okazuje się, że masz bogate doświadczenie z witaminą C, które może się
    przydać i wybawić naukę z kłopotów.

> [...]
    > przychylają do wniosku, że jest przesadnie psymistyczna i nie zgadza się
    > z obserwacjami a sama jest wynikiem obijania dupy blachą. Tak ktoś

    Ja kojarzę, że hipoteza LNT nie została obalona, a ostatnio nawet dawki
    graniczne w Polsce zostały obniżone z 6 mSv/y do 1 mSv/y ponad
    promieniowanie tła.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 296. Data: 2022-08-31 11:29:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 30 Aug 2022 23:57:04 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > nie chce góglac a się
    > nie znam, ale czy taka ewolucja nie zasadza się od dłuższego czasu
    > głównie na małych dawkach, tzn. tych na poziomie tła

    Też się nie znam, więc tym chętniej się wypowiem, że mutacje DNA mogą się
    do tego przyczyniać, ale ChGW w jakim stopniu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 297. Data: 2022-08-31 11:37:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 30 Aug 2022 17:14:06 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W jakim sensie? Ja nie prowadzę żadnego periodyku.

    Podbijasz 'odpowiadalność' na swoje posty pisząc farmazony.

    Żeby nie być gołosłownym:
    - w Oszołomie nie ważymy towarów po zeskanowaniu kodu kreskowego
    - w górnym dorzeczu Odry Czesi mają elektrownię jądrową
    - na Słowacji piwo kosztuje 2 euro
    - granica SK-UE to nieprzebyta dzicz

    To tak na szybko, a było tego więcej, ale nie chcę mi się wytężać pamięci.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 298. Data: 2022-08-31 12:07:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2022 o 11:37, Olin pisze:

    > Podbijasz 'odpowiadalność' na swoje posty pisząc farmazony.

    To nie odpowioadaj. Zwłąszcza, jeśli masz głupoty pisać.

    > Żeby nie być gołosłownym:
    > - w Oszołomie nie ważymy towarów po zeskanowaniu kodu kreskowego

    W tym, w którym ja robię zakupy tak jest. Połowa kas samoobsługowych nie
    waży. Z nich korzystam, bo można zeskanować towary w wózku bez wyjmowania.

    > - w górnym dorzeczu Odry Czesi mają elektrownię jądrową

    Oooo! To coś nowego. Tememlin leży w dorzeczu Łaby. Co oczywiście
    niewiele ma wspólnego z moją tezą o potencjalnym skażeniu
    promieniotwórczym Odry, bo na epwno na południe wożą odpady. No chyba,
    że o czym innym piszesz.

    > - na Słowacji piwo kosztuje 2 euro

    Tu już nie pamiętam, o co Ci chodzi nawet.

    > - granica SK-UE to nieprzebyta dzicz

    Co to za tajemnicza granica? Słowacja jest poza Unią Europejską? No
    chyba, ze Ci o Ukrainę chodzi, to przejedź się i sobie sam zobacz.
    Możesz rzucić okiem na Google. Ta dzicz jest jak najbardziej do
    przebycia, ale tam zaludnienie jest porównywalne z naszymi Bieszczadami.
    Czyli możesz sobie kilometrami spacerować nie napotykając żywego człowieka.

    > To tak na szybko, a było tego więcej, ale nie chcę mi się wytężać pamięci.

    Toś błysnął. Kolejny, co pamiętniki o mnie pisze :-P

    --
    Robert Tomasik

  • 299. Data: 2022-08-31 18:16:10
    Od: rAzor <k...@n...il>

    Olin pisze:

    > - granica SK-UE to nieprzebyta dzicz

    Pierdolisz chujku:

    Cancla wysłałeś, ale zostałeś zcytowany

    > Z jakiej mapy czerpiesz takie rewelacje?
    > Na granicy UA-SK jest jeden park narodowy ,,Połoniny" o szokującej
    > powierzchni niecałych 30 000 ha.
    > Nawet w górach wsie po obu stronach granicy dzielą 2-3 godziny marszu, a
    > już na południe od Użhorodu to nieprzebyta dzicz.

    To so twoje słowa ciulu niemyty

    Internet tysz pamieta:
    https://www.prawo.egospodarka.pl/grupy/Gazeta-Wyborc
    za-zaleca-niewykopywanie-przestepczych-rozkazow-Usar
    z-Dolny,t,611559,p,23,8.html

    222

    --
    Ciurlać CSU!
    Suszyć lewaków.

  • 300. Data: 2022-08-31 18:29:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2022 o 11:27, Olin pisze:

    > 1 Gy zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia nowotworu:
    > https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.eleme
    nt.baztech-c2628143-b445-471b-9ba8-b4ac8ff2f541/c/Lu
    kowiak.pdf

    NIe przeczę. Natomiast 10 grejów zmniejsza, bo nowotrwór nie zdąży się
    rozwinąć. Więc teza, że 10 razy większa dawka jest 10 ray
    niebezpieczniejsza jest z dupy. Śmierć jest z pewnością więcej niż 10
    razy niebezpieczniejsza od zwiększonego prawdopodobieństwa nowotworu;)

    > Od przedwczoraj piszę, że tego nie da się zweryfikować doświadczalnie.

    Czyli wszystkie badania pokazują że niskie dawki powodują dłuższe życie
    i niższe występowanie nowotworów, ale... koszerniejsza jest wersja z
    ekstrapolacją z dużych dawek, której zaprzeczają wszelkie dane
    empiryczna. Ma sens...

    > Ja kojarzę, że hipoteza LNT nie została obalona,

    Nie została też nigdy potwierdzona, a dane empiryczne jej przeczą. LNT
    jest przykładem, że jak się zbiorą "naukoffcy" ustalą "konsensus" w imię
    straszenia społeczenstwa to potem głupio się wycofać. I mimo że
    zasadniczo nikt z ekspertów w nią obecnie nie wierzy bo nie ma podstaw
    ani naukowych ani empirycznych (wręcz przeciwnie - są podstawy żebyt
    twierdzić że małe dawki są korzystne), to zapewne napiszesz, że jej
    kwestionowanie to jest szurstwo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!