  • 391. Data: 2022-09-21 11:13:39
    Temat: Re: ryby
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.09.2022 o 17:59, J.F napisał:
> [...]
    opie,w-szwecji-odsetek-nadmiarowych-zgonow-nalezy-do
    -najnizszych-w-europie--jak-to-zrobili-,artykul,1378
    5269.html

    > Choroba grypopodobna plus pozytywny wynik testu sugeruje, ze to jednak
    > Covid.

    nie, musiałbyś wykonać różnicowe testy.
    1) dodatni wynik testu z nosogardzieli nie oznacza, że w ogóle masz tego
    wirusa
    2) nawet jeśli masz, nie oznacza, że jest on aktywny
    3) nawet jeśli jest on aktywny, nie znaczy, że jest dominujący.

    > Ale schorzenia mogly byc inne, przy okazji przyjecia do szpitala
    > test na Covid zrobili ...

    no właśnie. I mieli dodatni wynik testu, który nic nie musi znaczyć....

    > A teraz sie jakos inaczej traktuje?

    od lutego tego roku znowu tak się traktuje (choć są jeszcze lekarze,
    którzy wysyłają na durny test), ale przez długi czas traktowano inaczej.

    > Bo jesli sie nie myle, to w ~99% przypadkow organizm z covidem poradzi
    > sobie sam ...

    tak, ale 20% może mieć powikłania, które leczone powinny być podobnie
    jak wcześniej, ale tego nie robiono, a jak już robiono, to często źle,
    bo przez telefon nie zajrzysz do gardła, nie osłuchasz ect, więc możesz
    zalecić niewłaściwy sposób leczenia. Itd...

    > IMO - utrudnienia w dostepie byly juz wczesniej.
    > Ale moze covid byl malo popularny, wiec nie mialo to skutkow ujemnych.

    wcześniej teleporady nie były możliwe wręcz zabronione....

    > Ale to jednak "zmarli na Covid".
    > Czyli nalezy sie domyslac, ze ktos im test zrobil, i wirusa wykryl.
    >
    > Czyli sluzba zdrowia taka zamknieta nie byla, ale moze za pozno chorzy
    > sie zglaszali, szczegolnie jak slyszeli "prosze chorowac sobie w domu
    > i nie wychodzic".

    za późno trafili, źle byli leczeni przy powikłaniach, test to pokazał
    cokolwiek, więc na co zmarli nie wiadomo, bo przypomnę, że zakazano
    wtedy sekcji zwłok - tak jakby zmarły niby na covid miał kichnąć na
    lekarzy....

    > Byc moze, ale przeciez "zamknieta" byla w dluzszym okresie.

    ale to jest "bomba" z opóźnionym zapłonem. To, że właściwie nie leczono
    na wiosnę osoby, to skutki mogą się objawić po jakimś czasie.

    > Jesli nie wiecej.
    > Ale ... Wlochy i Austria sie nie zamknely dosc wczesnie?

    jak już się zamknęły, to wirus i tak się rozpowszechnił.

    > No nie wiem.
    > Rozne koronawirusy byly i wczesniej, ale tu jakas wyjatkowo zjadliwa
    > mutacja.

    nie była to jakaś szczególnie zjadliwa mutacja - proszę zobaczyć co się
    działo na Dimond Pirincess - Długi okres na małej powierzchni ok 3tys
    osób, ciężko przechorowało kilkanaście (i to były osoby starsze i
    schorowane - notabene większość na takich statkach to właśnie takie
    osoby), wykryto chorobę tylko u ok 400 osób, więc gdzie ta zaraźliwość,
    gdzie ta śmiertelność?

    > Czyzbys popieral Wodarga, ze to spisek wirusologow?
    > A te fale ludzi pod respiratorami, to nieprawda i wyolbrzymiony
    > problem?

    nie wirusologów, a firm farmaceutycznych i kilku innych, które robią na
    tym biznes. Wywołać histerię, zabronić leczenia, sprzedać specyfik,
    który miał trafić do kosza, bo się nie sprawdził nawet przy leczeniu
    raka, jako szczepionka na choroby grypopodobne, na które nie udało się
    nigdy skutecznych szczepionek stworzyć (tym razem też nie)

    > Nawet te PCR?
    > Cos mi sie wydaje, ze przesadzasz - zgodnosc objawow choroby i testu
    > u wielu osob wystąpiła.
    > A po paru tygodniach - choroby brak, wirusa brak.

    zgodność objawów z ok 200 innymi wirusami, materiał pobierany z miejsca
    gdzie możesz mieć cokolwiek, to jest Twój filtr powietrza, więc tam
    znalezione fragmenty wirusa mogą zarówno pochodzić z Twojego organizmu
    jak i z powietrza. Pomijam już fakt, że samo badanie to też nie takie
    proste jest. Zresztą co nieco masz choćby tu wyjaśnione w miarę prostym
    językiem: https://rumble.com/v13ijiv-09-wywiad-kuby-z-normanem
    .html

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 392. Data: 2022-09-22 01:47:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Sprawdzono. Ciut większa jest zdrowa:P

    > W przemyśle nuklearnym.

    > Najniższych jak to technicznie możliwe.

    Jak juz to "...jak daje się rozsądnym kompromisem
    praktyczno-ekonomiczny". Zdecydowanie można technicznie lepiej niż
    jakims breloczkiem dyndajacym na fartuchu.

    > Sprawa jest prosta - jeśli chcesz ochronić służbę zdrowia przed
    > emetytanmi z ciężkim przebiegiem, to należy lokdałnować ich a nie
    > dorzucać im do domu wnuczków. Zresztą dziś można spojrzeć na dane i
    > stwierdzić, że szwecja przeszła porównywalnie do reszty, mimo braku
    > koronapierdolca.

    Nie dam się wciągnąć tak łatwo.

    > BTW - pamiętasz grafikę z koincydencją zgonów i szczepionkami, co jak
    > stwierdziłem że widać zabory to zostałem (a raczej wcześniej byłem)
    > szurem, nieszczepem i płaskoziemcą? No to mamy nowy obrazek
    > https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/i
    mages/thumb/e/ee/Map01_Excess_Mortality_2022_Jul.png
    /500px-Map01_Excess_Mortality_2022_Jul.png
    > Głupia sprawa - im większy był koronapierdolec, tym bardziej na czerwono;)

    Był niedawno art. w Rzepie o widoczności zaborów, i tam tez to
    wspominali. Tj. nie Ciebie :), a zalezność wyszczepienia od zaborów.
    https://www.rp.pl/plus-minus/art37065371-granice-zab
    orow-wciaz-dziela-polske

    > Zawsze chodzi o to, żeby ktoś odniósł korzyść - niekoniecznie klient:P

    > Ale LNT dla promieniowania UV się nie sprawdza. Zresztą dla jonizującego
    > też nie;)

    Nie wiadomo czy się nie sprawdza. Jakby dostaczać tę witamine inaczej i
    wyciąć UV, to może byłoby lepiej?

    --
    Marcin

  • 393. Data: 2022-09-22 01:49:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jeśli ludzie dłużej i zdrowiej żyją, to są korzystne. Jak coś jest
    > korzystne to jest korzystne a nie szkodliwe:P

    Ale mogli by zyć dłużej i zdrowiej bez, wtedy obecne korzystne robi się
    szkodliwe.

    --
    Marcin

  • 394. Data: 2022-09-22 06:17:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak juz to "...jak daje się rozsądnym kompromisem
    > praktyczno-ekonomiczny". Zdecydowanie można technicznie lepiej niż
    > jakims breloczkiem dyndajacym na fartuchu.

    Breloczek nie ogranicza promieniowania;)

    > Nie dam się wciągnąć tak łatwo.

    Szkoda;) Bo to ciekawa dyskusja. Choć łatwo zostać nieszczepem i szurem
    - i nawet to że jesteś w pełni zaszczepiony ci nie pomoże;)

    > Był niedawno art. w Rzepie o widoczności zaborów, i tam tez to
    > wspominali. Tj. nie Ciebie :), a zalezność wyszczepienia od zaborów.
> [...]

    Czynników jest znacznie więcej;)

    > Nie wiadomo czy się nie sprawdza.

    No ale się nie sprawdza - wystarczy dane sprawdzić:P

    > Jakby dostaczać tę witamine inaczej i
    > wyciąć UV, to może byłoby lepiej?

    To już zaczyna być pytanie filozoficzne. A gdyby nie jeść a niezbędne
    zkładniki dostarczać inaczej? Może każde jedzenie jest niezdrowe, bo
    powoduje raka jelita grubego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 395. Data: 2022-09-22 06:18:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale mogli by zyć dłużej i zdrowiej bez, wtedy obecne korzystne robi się
    > szkodliwe.

    Jakby tak było to możliwe (choć niekoniecznie). Ale nie jest - żyją
    dłużej i mniej chorują, co ciężko uznać za szkodliwe.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 396. Data: 2022-09-22 07:39:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.09.2022 o 06:18, Shrek napisał:

    > Jakby tak było to możliwe (choć niekoniecznie). Ale nie jest - żyją
    > dłużej i mniej chorują, co ciężko uznać za szkodliwe.

    Może chodzi o starą zasadę przypisywaną Paracelsusowi? Czyli, ze lek od
    trucizny różni dawka?

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 397. Data: 2022-09-24 01:39:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jakby tak było to możliwe (choć niekoniecznie). Ale nie jest - żyją
    > dłużej i mniej chorują, co ciężko uznać za szkodliwe.

    Nie wiemy czy żyją z tego powodu dłużej :)

    --
    Marcin

  • 398. Data: 2022-09-24 01:48:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Breloczek nie ogranicza promieniowania;)

    Teraz to widzę są takie małe liczniki G-M. Nie ma bata, trochę muszą
    ograniczać bo tam metal jest!

    > Szkoda;) Bo to ciekawa dyskusja. Choć łatwo zostać nieszczepem i szurem
    > - i nawet to że jesteś w pełni zaszczepiony ci nie pomoże;)

    Dyskusja ciekawa, ale chodziliśmy w kółko, a nowe dane od tego czasu się
    nie pojawiły, a i nam się zdanie nie zmieniło.

    orow-wciaz-dziela-polske

    > Czynników jest znacznie więcej;)

    > No ale się nie sprawdza - wystarczy dane sprawdzić:P

    Pewnie ktoś robił badania, że ograniczano dostęp światła i stosowano
    susbtytuty, ale nie chce mi się szukać :)

    > To już zaczyna być pytanie filozoficzne. A gdyby nie jeść a niezbędne
    > zkładniki dostarczać inaczej? Może każde jedzenie jest niezdrowe, bo
    > powoduje raka jelita grubego?

    No ale tak można uprawdopdoobnić tą czy tamtą hipotezę.

    --
    Marcin

  • 399. Data: 2022-09-24 05:58:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dyskusja ciekawa, ale chodziliśmy w kółko, a nowe dane od tego czasu się
    > nie pojawiły, a i nam się zdanie nie zmieniło.

    Pojawiły się - dane z sierpnia o nadmiarowych zgonach. I im większy
    koronapierdolec gdzieś by tym bardziej na czerwono.

    > Pewnie ktoś robił badania, że ograniczano dostęp światła i stosowano
    > susbtytuty, ale nie chce mi się szukać :)

    Tak - bo wiadomo, że życie bez słońca jest zdrowe;)

    > No ale tak można uprawdopdoobnić tą czy tamtą hipotezę.

    Zaczynasz dochodzić do absurdalnych wniosków;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 400. Data: 2022-09-24 05:59:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiemy czy żyją z tego powodu dłużej :)

    Wiemy, tylko niewygodnie to przyznać, więc twierdzimy że nie wiemy
    dlaczego dłużej i zdrowiej żyją.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!