  • 281. Data: 2022-08-18 22:45:11
    Temat: Re: ryby
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A słoiki to czyj elektorat?
    Może i pół na pół, czy nawet trze po trzeć, skoro na rolników głosują w miastach.

    -----

  • 282. Data: 2022-08-19 14:41:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Aug 2022 18:29:16 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Które drastycznie podniosły poziom elektrolitów? To wygląda od dłuższego
    > czasu na połączony efekt 1-n czynników, ale samymi glonami tego się
    > wyjaśnić nie da. No chyba, że Niemiec podał błędne wyniki.

    Moze w drugą strone - spust jakis elektrolitow spowodował rozwój
    glonów.
    Elektrolity mało grozne i podpadające pod naturalne, moze jakies
    nawozy sztuczne ... czy naturalne tez mogą byc?

    A tymczasem ... we Frankfurcie jakby wraca do normy
    https://undine.bafg.de/oder/guetemessstellen/oder_ms
    t_frankfurt.html

    Zawartosc tlenu chwilami wraca do starej, pH sie obnizyło, przewodnosc
    elektryczna wrocila do skali.
    Metnosc jednak dalej wysoka, a zawartosc azotanow niska.

    Ale z 10-12 dni cos płynęlo.

    Tak jeszcze patrze ... ciekawe te przesunięcia.
    Przewodnosc zaczeła roznąc od 5.08, reszta parametrow dopiero od 7.08
    - zapowiedz nieszczescia, czy np nie badali przez 2 dni, a potem tu
    juz linia interpolująca na wykresie wyskoczyla.

    J.

  • 283. Data: 2022-08-20 01:31:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-19, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze w drugą strone - spust jakis elektrolitow spowodował rozwój
    > glonów.

    Słuszna hipoteza. To się da tak chyba wytłumaczyć.

    > Elektrolity mało grozne i podpadające pod naturalne, moze jakies
    > nawozy sztuczne ... czy naturalne tez mogą byc?

    Jakieś fosforany? Co powoduje namnożenie glonów, a co nie jest azotanami
    i nie zawiera azotu?

> [...]
    > - zapowiedz nieszczescia, czy np nie badali przez 2 dni, a potem tu
    > juz linia interpolująca na wykresie wyskoczyla.

    Może jakaś mieszanka nawozów. Część skłądników mniej
    rozpuszczalna/roztwarzalna.

    --
    Marcin

  • 284. Data: 2022-08-20 18:44:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mnie się ta teoria podoba:
    PiS obsadziło około 300 tysięcy stanowisk urzędniczych.
    Solidna partia.
    A ilu własnych chujów (= członków co brzmią dumnie) ma za sobą taki Tusk?

    -----
    > Ci u koryta juz by zadbali żeby ta instytucje swoimi obsadzić i godziwie ich
    nagrodzić.

  • 285. Data: 2022-08-22 09:02:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 11:45:54 +0200, Olin wrote:

    No i sprawa ryb sie skonczy.

    We Wroclawiu takie opady, ze ewentualne trucizny szybko splyną do
    Bałtyku ...

    J.

  • 286. Data: 2022-08-29 14:04:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Aug 2022 17:53:10 +0200, Shrek napisał(a):

    > Oczywiście, że się da.

    Jak to chcesz zorganizować?
    Po pierwsze, grupa nienarażona na promieniowanie naturalne musiałaby nie
    oddychać, a jest jeszcze po drugie i kolejne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 287. Data: 2022-08-29 14:05:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Aug 2022 16:24:16 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po prostu jestem zwolennikiem pisania prawdy, a nie podbijania sobie
    > klikalności wypisywaniem głupot i tyle.

    Strasznie nie lubisz konkurencji.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 288. Data: 2022-08-29 14:11:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Aug 2022 17:08:41 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > No wiec ja się na tym nie znam. Problemem jest to, ze dziennikarze też,
    > ale zamiast poczekać na wyjaśnienie, to piszą.

    Za generała - wróć, Generała - był porządek i nikt nie siał paniki; szkoda,
    że ta arkadia minęła.
    Teraz tak jeszcze jest choćby na Białorusi i dlatego tam ludzie są
    szczęśliwi i nie lękają się paralizatorów. Wiesiaczek może zaświadczyć, bo
    bywa.

  • 289. Data: 2022-08-29 19:23:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.08.2022 o 14:04, Olin pisze:

    > Jak to chcesz zorganizować?

    Tak samo jak zorganizowano badania dotyczące wpływu na przykład witaminy
    c, która też naturalnie występuje w diecie każdego, tylko w różnych
    ilościach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 290. Data: 2022-08-30 11:49:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Aug 2022 19:23:41 +0200, Shrek napisał(a):

    > Tak samo jak zorganizowano badania dotyczące wpływu na przykład witaminy
    > c, która też naturalnie występuje w diecie każdego, tylko w różnych
    > ilościach.

    Różni ludzie, podobno niegłupi, nie dali rady.

    Na razie obowiązuje hipoteza LNT (Linear No Threshold).

    "Wg LNT zagrożenie od małej dawki jest równe zagrożeniu od dawki dużej
    pomnożonemu przez stosunek dawek i odpowiednie współczynniki
    proporcjonalności. W uproszczeniu, hipoteza LNT twierdzi, że jezeli dawka
    mala jest 10-krotnie mniejsza niz duza, to zagrozenie jakie ona stwarza
    jest rowniez 10-krotnie mniejsze. Model ten zakłada, że zarówno efekty
    somatyczne (rak) jak i genetyczne małych dawek promieniowania są wynikiem
    mutacji powodowanych bezpośrednio przez promieniowanie jonizujące. Przy
    niskich dawkach brak jest bezpośrednich danych odnośnie istnienia
    zagrożenia. Trzeba więc stosować ekstrapolację z danych opisujących skutki
    dużych dawek promieniowania, a konkretnie skutki gwałtownego
    napromieniowania dużymi dawkami promieniowania ludności w Hiroszimie i
    Nagasaki.

    Hipoteza LNT stała się podstawą ochrony radiologicznej. Na tej podstawie
    sformułowano zasadę ograniczania dawek tak bardzo, jak tylko jest to
    rozsądnie możliwe (as low as reasonably achievable - ALARA) i wprowadzono
    bardzo skuteczny, choć kosztowny system barier chroniących przed
    rozprzestrzenianiem promieniowania z elektrowni jądrowych."

    http://atom.edu.pl/index.php/bezpieczenstwo/male-daw
    ki-promieniowania.html

    Warto przeczytać cały artykuł, choć ostrzegam, że jest przydługi.
    Podsumowanie potwierdza, że małe dawki mogą być nawet korzystne dla
    zdrowia. Autorzy piszą, że "badania trwają" (w roku 2005), więc możesz im
    podrzucić pomysł z witaminą C, bo oni tam niekumaci.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl