  • 1. Data: 2022-08-11 11:45:54
    Temat: ryby
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    W Odrze masowo zdychają ryby.
    https://next.gazeta.pl/next/7,172392,28779230,odra-z
    atruta-katastrofa-ekologiczna-w-rzece-jaka-jest-przy
    czyna.html#s=BoxMMtTi

    Nie pytam, po co Tusk zatruł rzekę, ale ciekawi mnie, gdzie są Filipki,
    Ąckie tudzież pomniejsze Nieboraki i Rębajły, które tak się emocjonowały
    awarią Czajki, a teraz siedzą cicho, choć skala szkód jest nieporównywalnie
    większa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2022-08-11 12:09:15
    Temat: Re: ryby
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 11:45:54 +0200, Olin wrote:
> [...]
    > awarią Czajki, a teraz siedzą cicho, choć skala szkód jest nieporównywalnie

    Na pewno byla wieksza?

    A radio podpowiada, ze zdychaja od dwoch tygodni, a prokuratura bada
    sprawe od dzis, bo wczoraj wplynelo zawiadomienie.
    Takie te pis-sluzby sprawne ...

    A teraz to ... czy w Oławie nadal ryby zdychaja, czy to tylko taka
    fala trucizny, a moze juz tylko fala snietych ryb ?

    A analiza
    "Wiceszefowa GIOŚ powiedziała, że w próbkach wody zbadanych w
    Centralnym Laboratorium Badawczym stwierdzono podwyższone pH,
    natlenienie i przewodność. "

    podwyzszone natlenie raczej nie powinno rybom zaszkodzic.
    ale pH ... byc moze ..

    J.

  • 3. Data: 2022-08-11 12:55:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Aug 2022 12:09:15 +0200, J.F napisał(a):

    > skala szkód jest nieporównywalnie
    >
    > Na pewno byla wieksza?

    Tak.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2022-08-11 14:18:09
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 11.08.2022 o 11:45, Olin pisze:
> [...]
    > awarią Czajki, a teraz siedzą cicho, choć skala szkód jest nieporównywalnie

    A to Czajka miała jakąś groźną awarię?
    Pamiętam tylko, jak pisiory się emocjonowały awarią rurociągu pod Wisłą,
    który był konsekwencją decyzji prezydenta Warszawy, niejakiego Lecha K.
    Ale i tak nawet wtedy nie było żadnego skażenia rzeki. Za czasów
    prezydentury Lecha K. ścieki płynęły szerokim strumieniem do Wisły,
    przez cały czas.

    --
    -
    Akarm

  • 5. Data: 2022-08-11 14:33:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Aug 2022 14:18:09 +0200, Akarm napisał(a):

    > A to Czajka miała jakąś groźną awarię?

    No właśnie skutki tej awarii były w zasadzie żadne, a cała dobra zmiana, w
    tym również grupowy suteren, unisono nie posiadała się z oburzenia.
    Dlatego zastanawia mnie cisza, kiedy masowo zdychają ryby, a to jeszcze nie
    koniec, bo w kolejce czekają ptaki. Ponieważ mamy sezon wakacyjny,
    zakładam, że Konfederosja wypoczywa akurat na Krymie i ma inne zmartwienia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2022-08-11 14:48:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2022 o 14:33, Olin pisze:
    > Dlatego zastanawia mnie cisza, kiedy masowo zdychają ryby, a to jeszcze nie
    > koniec, bo w kolejce czekają ptaki.

    Bo zdychanie ryb nie jest jakimś szczególnie rzadkim zjawiskiem.
    Przyczyny są różne. U nas kilkukrotnie dochodziło do tego w jednej z
    rzek, zanim ktoś skojarzył, że jakoś zbiega się to z czyszczeniem
    pobliskiego basenu. Chlorowana (bo z wodociągów) woda była rzucana do
    rzeki. O ile wiem, też prasa nigdy o tym nie pisała.

    Podobne zdarzenia były na kilku potokach, gdzie najczęściej winę ponosi
    zrzut ścieków z gospodarstw. Afera najczęściej jest, gdy dziennikarze
    nie mają ciekawszego tematu i tworzą teorie spiskowe.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-08-11 14:52:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 12:55:59 +0200, Olin wrote:

    > Tak.

    Teraz wieksza niz w przypadku Czajki?
    Bo zrozumialem odwrotnie.

    No coz, spuszczenie sciekow z milionowego miasta nie wydaje mi sie
    zdrową rzeczą, w koncu po cos te oczyszczalnie sa wymagane,
    ale moze rybom nie zaszkodzilo jakos bardzo.

    Tylko wtedy byl winny, i to taki jak trzeba, a teraz nie ma,
    i nie wiadomo na kogo wypadnie.

    przy czym ... czy obecny przypadek naprawde taki ciezki?
    Jak rozumiem zatrucie bylo jednorazowe, skoro sie nawet nie udalo
    ustalic czym, splywa wlasnie do Baltyku, splynie, to rzeka bedzie znow
    czysta i zdrowa. Moze nawet z rybami, bo nie wiem ile tam ubilo.

    J.

  • 8. Data: 2022-08-11 15:11:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 14:18:09 +0200, Akarm wrote:
> [...]
    > który był konsekwencją decyzji prezydenta Warszawy, niejakiego Lecha K.
    > Ale i tak nawet wtedy nie było żadnego skażenia rzeki.

    No nie wiem, czy plywajace g* w rzece mozna nazwac "nie ma skażenia".

    > Za czasów
    > prezydentury Lecha K. ścieki płynęły szerokim strumieniem do Wisły,
    > przez cały czas.

    No ale podjal odpowiednie decyzje, żeby nie plynęly.
    Czy nie podjąl ?

    Bo tak czytam, ze Czajke zaczeto rozbudowywac w 2008r, to juz nie za
    Kaczynskiego. Mozna chyba bylo zmienic zle decyzje.
    Za LK chyba powstala oczyszczalnia Południe - ale nie wiem czy to jego
    decyzja.

    J.

  • 9. Data: 2022-08-11 15:18:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

  • 10. Data: 2022-08-11 15:23:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-11-sierpnia-2022 o 11:45, Olin pisze:
    > choć skala szkód jest nieporównywalnie
    > większa.

    Tam była recydywa i medialność

    Czego nie rozumiesz?