  • 401. Data: 2022-09-25 03:53:33
    Temat: Re: ryby
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pojawiły się - dane z sierpnia o nadmiarowych zgonach. I im większy
    > koronapierdolec gdzieś by tym bardziej na czerwono.

    Czyli czym większe restrykcje tym więcej trupów?

    > Tak - bo wiadomo, że życie bez słońca jest zdrowe;)

    Myślę, że spokojnie rozumiesz o co mi chodzi.

    > Zaczynasz dochodzić do absurdalnych wniosków;)

    Bo nie przyjmuję rzeczy na wiarę. To, że coś wygląda na to czy tamto,
    nie oznacza, że tak faktycznie jest gdy zależności są wieloczynnikowe.

    --
    Marcin

  • 402. Data: 2022-09-25 09:04:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli czym większe restrykcje tym więcej trupów?

    No tak wychodzi - ale trzeba zauważyć, że to dane za jeden miesiąc a nie
    skumulowane.

    > Myślę, że spokojnie rozumiesz o co mi chodzi.

    Rozumiem - chcesz sprowadzić sprawę do wąskiego wycinka ignorując całość;)

    > Bo nie przyjmuję rzeczy na wiarę.

    Nie - to ja nie przyjmuję LTN na wiarę;)

    > To, że coś wygląda na to czy tamto,
    > nie oznacza, że tak faktycznie jest gdy zależności są wieloczynnikowe.

    Przecież wielokrotnie pisałem, że koincydencja to niekoniecznie związek
    przyczynowo skutkowy. Zstałem z tego powody nieszczepem, płaskoziemcem i
    szurem;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 403. Data: 2022-09-26 01:40:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Rozumiem - chcesz sprowadzić sprawę do wąskiego wycinka ignorując całość;)

    Nie, Ty sprowadzasz sprawę do wycinka (bo potrzebne jest do syntezy
    witaminy) a ignorujesz całość. Ja właśnie cierpliwie tłumacze, że
    dodatni efekt wypadkowy nie przesądza o szkodliwym działaniu składowych
    czynników. Dawałem zdaje sie przykład z rtecią w jedzeniu. Ponieważ
    potrzebujemy skłądników odzywczych, to Ty zdajesz się uważać, że dowolna
    ilość rtęci w jedzeniu jest ok, o ile tylko sa tez tam skłądniki
    odzywcze.

    > Nie - to ja nie przyjmuję LTN na wiarę;)

    No właśnie przyjmujesz. Wierzysz, że małe dawki nie szkodzą, a wręcz
    pomagają, mimo, że nie ma za specjalnie jak wykazać, że tak właśnie
    jest. Bo, dla przypomnienia, to, że gdzieś-tam ludzie mają niższą
    zapadalność na nowotwory, przy wyższych wartosciach promieniowania tła,
    to byłby argument, gdyby miec wszystkie dane środowiskowe i móc je
    porównac z sytuacją, gdzie te dane są przynajmneij zbliżone, minus
    promieniowanie.

    --
    Marcin

  • 404. Data: 2022-09-26 06:32:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, Ty sprowadzasz sprawę do wycinka (bo potrzebne jest do syntezy
    > witaminy) a ignorujesz całość.

    Jak? Przecież piszę, że światło słoneczne jest w ogólności niezbędne do
    życia (a więc korzystne) a ty próbujesz to rozbić na atomy - że witaminę
    można suplementować. Bez światła słonecznego życie na ziemi kończy się w
    parę miesięcy. Więc jak można udawać, że jest szkodliwe?

> [...]
    > potrzebujemy skłądników odzywczych, to Ty zdajesz się uważać, że dowolna
    > ilość rtęci w jedzeniu jest ok, o ile tylko sa tez tam skłądniki

    NIe przypominam sobie, żebym cokolwiek o rtęci pisał w dyskusji o NLT.

    > No właśnie przyjmujesz.

    Że co? Przecież piszę, że LNT to bzdura i wszelkie dane jej zaprzeczają.

    > Wierzysz, że małe dawki nie szkodzą, a wręcz
    > pomagają, mimo, że nie ma za specjalnie jak wykazać, że tak właśnie
    > jest.

    Poza danymi statystycznymi w skali całego globu;)

> [...]
    > to byłby argument, gdyby miec wszystkie dane środowiskowe i móc je
    > porównac z sytuacją, gdzie te dane są przynajmneij zbliżone, minus

    Przecież można - na przykład kerala w indiach to stan niczym nie
    wyróżniający się od innych. Poza wyższym poziomem promieniowania tła.
    Gdzie indziej jest podobnie - granice rzadko przebiegają po linni
    promieniowania tła, wieć można porównać z ludżmi co żyją 100 km dalej w
    tym samym kraju w tych samych warunkach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!