  • 1. Data: 2022-08-10 20:21:47
    Temat: CPK odszkodowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.wnp.pl/budownictwo/horala-odszkodowania-
    odtworzeniowe-przy-cpk-bylyby-niesprawiedliwe,609920
    .html

    Odszkodowania dla wywłaszczanych przy budowie CPK, opierające się na
    wartości odtworzeniowej nieruchomości byłyby niesprawiedliwe -
    stwierdził w niedzielę wiceminister funduszy i polityki regionalnej,
    pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała.

    Oparcie się na czystej wartości odtworzeniowej byłoby niesprawiedliwe,
    bo ktoś, kto ma nowy dom dostałby tyle, ile on jest wart, natomiast
    ktoś kto ma zdekapitalizowany dom z lat 50, 60. dostanie wielokrotnie
    więcej niż ten dom jest wart"

    No ale gdzie sie ma ten ktos podziac?

    J.

  • 2. Data: 2022-08-10 21:55:07
    Temat: Re: CPK odszkodowania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.08.2022 o 20:21, J.F pisze:

> [...]
    > bo ktoś, kto ma nowy dom dostałby tyle, ile on jest wart, natomiast
    > ktoś kto ma zdekapitalizowany dom z lat 50, 60. dostanie wielokrotnie

    A co to pana pisa obchodzi? Zresztą wartość odtworzeniową też zaniżą.

    Miałem ostatnio przygodę z biegłym - rod chciał sprzedać moją działkę. W
    skrócie się prezesowi popierdoliło w głowie i sobie mnie skreślił za
    niekoszoną trawę, tylko zapomniał powysyłać pisemka. W międzyczasie
    nawet umowę sprzedaży udało mu się podpisać. W trakcie tej bardaki
    powołał sobie biegłego, który to obejrzał (ale do środka nie wchodził,
    bo zamknięte) i wycenił na 12k. 35 metrowy domek murowany w dobrym
    stanie z plastikami w oknach prądem urządzony (panel, meble z dolnej
    półki) narzędzi i meble ogrodowe, studnie, kilka 7 metrowych tui.

    Odkręciłem sprawę (okazało się że podpisał umowę sprzedaży ale jeszcze
    nie przeniósł dzierżawy bo nie zdążył - uchwały trzeba zrobić) i co się
    okazało? Biegły wycenił na 12K, prezes "sprzedał" za 35k, wartość według
    ogłoszeń w olx i otodom 50k. Także ten tego - biegły powinien być z
    urzędu traktowany jako strona w sprawie, a nie tworzyć jakieś fikcje
    prawne o bezstronności;)

    A najlepsze jest to że chce ode mnie kasę za tą wycenę. Powiedziałem, że
    mu zapłacę jak mi sprzeda swoją działkę za 12k:P Albo ewentualnie
    postawi mi na innej działce domek murowany 35m za 8k:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2022-08-10 23:01:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 10 sierpnia 2022 o 20:21:50 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    > bo ktoś, kto ma nowy dom dostałby tyle, ile on jest wart, natomiast
    > ktoś kto ma zdekapitalizowany dom z lat 50, 60. dostanie wielokrotnie

    Lada chwila będę to w praktyce przerabiał.
    Nie CPK ale S6.
    Zobaczymy co zaproponują. Aczkolwiek przy takich inwestycjach pola do manewru nie ma.
    Tak to wymyślili.
    W skrócie trze brać co dadzą

  • 4. Data: 2022-08-10 23:09:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 10 sierpnia 2022 o 21:55:08 UTC+2 Shrek napisał(a):
    >?
    > A co to pana pisa obchodzi? Zresztą wartość odtworzeniową też zaniżą.

    Tu akurat nie.

    W pewnym sensie te ich wyceny bywają literalnie ok.
    Znaczy jak pojedynczo spojrzysz na wycenę posiadłości.
    Jednak w praktyce jest tak że jak likwidują 100 nieruchomości to tych 100 właścicieli
    che nowe miejsce na ziemi kupić. Gdzieś w pobliżu najczęściej. Wzrasta popyt to rosną
    ceny. I czarna dupa się robi dla tych wywłaszczonych.
    !

  • 5. Data: 2022-08-11 01:56:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > powołał sobie biegłego, który to obejrzał (ale do środka nie wchodził,
    > bo zamknięte) i wycenił na 12k. 35 metrowy domek murowany w dobrym

    Te 12k to pewnie za same chwasty, bo i grunt zasłaniały. Ucziwy biegły,
    ocenił na ile mógł.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-08-11 06:22:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Te 12k to pewnie za same chwasty, bo i grunt zasłaniały.

    Domku nie zasłoniły:P

    > Ucziwy biegły,
    > ocenił na ile mógł.

    Przepraszam, to żart? Jeśli uczciwy biegły myli się czterokrotnie, to
    znaczy że opinie biegłych są nic nie warte. Zresztą jak pisałem w innym
    wątku - jedna strona powółuje biegłego, druga zleca kontropinie - są
    odmienne o 180 stopni zwykle. To znaczy że opinia biegłego jest warta
    tyle co rzut monetą, bo biegli w rzeczywistości powinni być traktowani
    jako strony a nie jakiś obiektywny byt.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2022-08-11 08:42:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 06:22:55 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > znaczy że opinie biegłych są nic nie warte. Zresztą jak pisałem w innym
    > wątku - jedna strona powółuje biegłego, druga zleca kontropinie - są

    Przy czym akurat wycena nieruchomosci to IMO ciezka sprawa.
    Łatwa, jak jest nowy blok, 10 identycznych mieszkan, 5 sie ostatnio
    sprzedalo w podobnej cenie.

    Gorzej, jak masz "posiadłosc" z domem, i to starym.

    I nawet trudno powiedziec, ze biegly sie myli.
    Po prostu inaczej ocenia. Choc wynika z tego, ze jego ocena nic nie
    warta.

    Kolejna sprawa, to szczytny cel, jak ten CPK.
    Jest sobie pole, powiedzmy ze okolicy troch pól sie sprzedało, i cena
    jest w miare dobrze znana. Kupic by mozna po X,
    choc ludzie wiadomo - nie lubia ojcowizny sprzedawac, nie chce, bo
    nie, moze za 2X by sprzedal.
    Ale zrobią drogę, to sie nagle okaze, ze tu stacja benzynowa moze
    stanąć. I pole nagle warte 10x.
    Po ile placic za zabranie na droge?
    A jak nie zabiora, to drogi nie bedzie, i pole nadal warte X :-)

    J.

  • 8. Data: 2022-08-11 08:43:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Aug 2022 14:01:34 -0700 (PDT), Kris wrote:
> [...]
    > Nie CPK ale S6.
    > Zobaczymy co zaproponują. Aczkolwiek przy takich inwestycjach pola do manewru nie

    Poczytaj o rodzinie Krzywdów z Wroclawia.

    A moze szybko domek 69m postawic?
    Byle jak, najtaniej, ale pomalowac :-)

    J.

  • 9. Data: 2022-08-11 11:19:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Domku nie zasłoniły:P

    > Przepraszam, to żart? Jeśli uczciwy biegły myli się czterokrotnie, to

    A jak kurna myślisz?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2022-08-11 16:54:59