  • 71. Data: 2023-03-31 23:48:13
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 23:32, Shrek pisze:

    > Gdyż, albowiem, ponieważ?

    ... tak postanowił ustawodawca. Masz to w Kodeksie postępowania karnego.
    Poczytaj od art. 303 w dal oraz art. 17§1 pkt 1.

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2023-03-31 23:52:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 23:33:37 +0200, Shrek wrote:

    > Ale PGP nie ma chyba odbicia w prawie. Zresztą ja bym musiał doczytać co
    > z tym teraz zrobić. Jakby policjant miał to ogarnąć?

    Ale juz podpis elektroniczny jest.

    J.

  • 73. Data: 2023-04-01 09:19:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 23:52, J.F pisze:

    > Ale juz podpis elektroniczny jest.

    Ale raczej ten kwalifikowany a nie PGP.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 74. Data: 2023-04-01 15:56:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > ... tak postanowił ustawodawca. Masz to w Kodeksie postępowania karnego.
    > Poczytaj od art. 303 w dal oraz art. 17§1 pkt 1.

    Spróbuję odtwoarzyć twój tok myślenia:

    - o trup - trzeba postawić zarzuty matce bo nie da się w 100% wykluczyć
    ze miała z tym coś wspólnego.

    - o koleś nie wysłał towaru - trzeba odmówić wszczęcia postępowania bo
    nie da się w 100% wykluczyć że to nie oszustwo. Żeby to potwierdzić to
    trzeba by wszcząć postępowanie, ale nie można, bo nie da się w 100%
    wykluczyć że to jednak nie oszustwo, bo żeby to potwierdzić to trzeba by
    wszcząć postępowanie, ale nie moBGI*(KBH(BG^HFG&6hh;[[ ..vJK_hn.

    Policja stworzyła jaki czatgpt 0,7l?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2023-04-02 00:41:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.04.2023 o 15:56, Shrek pisze:

    > Spróbuję odtwoarzyć twój tok myślenia:
    Cienko Ci to poszło.
    --
    Robert Tomasik

  • 76. Data: 2023-04-02 08:11:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Cienko Ci to poszło.

    Może - trzeba przyznać że zadanie jest trudne jeśli nie niemożliwe.
    Natomiast wynik procesów zachodzących w twojej łepetynie jest taki jak
    napisałem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 77. Data: 2023-04-02 13:21:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > łacha. No chyba że pójść dalej i podejrzewać że na przykład zachodzi
    > paserstwo a kupujący o tym wie.

    > Nie musi, ale na ogół jest. Tak samo jak trup w parku nie musi oznaczać
    > przestępstwa ale po to się prowadzi czynności żeby to wyjaśnić.
    > Natomiast robert twierdzi, że w jednostkowych przypadkach nawet nie
    > warto podejmować czynności (ze swoim kretyńskim uzasadnieniem, że skoro
    > nie ma pewności że zachodzi czyn zabroniony to nie ma przesłanek do
    > wszczęcia postepowania, a skoro nie ma postępowania to nie da się zdobyć

    1) Ludzie mają przemożną tendencję nazywania wszystkiego oszustwem.
    Spodziewam się, że przypadków gdzie śmierdzi i powiedziałbyś "ale na
    ogół jest", jest kilka procent. Reszty sam byś tak nie nazwał.
    Odrzucenie reklamacji, niedoczytanie warunkow umowy, etc, tego musi być
    od cholery. Sprawy, które warto sprawdzić w tym toną.
    2) Sprawy, które wygląda, że śmierdzą, ale nie ma jak ich ruszyć
    właśnie przez brak wystarczających dowodowych przesłanek.

    I teraz masz kogoś, kto ma tego po kilka-kilkanaście dziennie, z czego
    przypadek rokujący z raz na tydzień. No to by trzeba trafić na
    jednostkę wybitną, żeby wychwyciła i pociągnęłą dalej jak trzeba.
    Takich jednostek pewnie za dużo nie ma, więc zgaduje, jednostka
    niewybitna zleje aż pojawi się n-doniesień (na to samo). Wtedy, jeśli
    kulki się stykną, coś pewnie ruszy.

    Zobacz, ze im się nie chce nic robić z bardziej oczywistymi
    przypadkami, gdzie podano prawie wszystko na talerzu. Nie mówiąc o
    nieoczywistych, ale gdzie bezspornie doszło do rzestępstwa (ukradli
    komuś rower, etc.). A tu nawet nie wiadomo czy do przestępstwa doszło.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2023-04-02 15:20:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 1) Ludzie mają przemożną tendencję nazywania wszystkiego oszustwem.
    > Spodziewam się, że przypadków gdzie śmierdzi i powiedziałbyś "ale na
    > ogół jest", jest kilka procent. Reszty sam byś tak nie nazwał.

    No ale rozmawiamy zasadniczo o tym, że ktoś wysłał kasę a towaru nie
    dostał albo niezgodny z opisem. No i nie dało się załatwić
    "dobrowolnie", bo przecież jak nie dostaniesz towaru albo inny to
    najpierw dzwonisz i jak się nie udaje załatwić przez kontakt, spory
    allego to dopiero w kolejnej kolejności idziesz na policję. Więc tam z
    zasady trafiają sprawy, które gdyby były prostymi pomyłkami to byłyby
    załatwione.

    > 2) Sprawy, które wygląda, że śmierdzą, ale nie ma jak ich ruszyć
    > właśnie przez brak wystarczających dowodowych przesłanek.

    Po i po to wszczyna się sprawy, żeby te dowody dostać. Od tego kulsony są.

    > I teraz masz kogoś, kto ma tego po kilka-kilkanaście dziennie, z czego
    > przypadek rokujący z raz na tydzień.

    No przykra sprawa... Nie każdy musi lubić swoją pracę...

> [...]
    > nieoczywistych, ale gdzie bezspornie doszło do rzestępstwa (ukradli
    > komuś rower, etc.). A tu nawet nie wiadomo czy do przestępstwa doszło.

    No przecież mówię, że im się po prostu robic nie chce i do tego
    dorabiają kretyński paragraf 22.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2023-04-03 02:14:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > allego to dopiero w kolejnej kolejności idziesz na policję. Więc tam z
    > zasady trafiają sprawy, które gdyby były prostymi pomyłkami to byłyby

    Tak, ale policjant może miec typu p.1 multum spraw a łykać cudzych
    zapewnień nie będzie bo z jego perspektywy też są tony nie nadających
    się do dalszej obróbki. Ty wiesz, że coś jest nie tak bo znasz sprawe.
    On nie zna.

    > Po i po to wszczyna się sprawy, żeby te dowody dostać. Od tego kulsony są.

    Nie chcę ich tu bronić, ale tak jak czytam co ludzie zwykli nazywac
    oszustwem, to pewnej znieczulicy się nie dziwie, nawet u niekulsona. Co
    innego jakby nie mieli nic innego do roboty, to wtedy i owszem, powinni
    się tez MZ takimi sprawami zajmować.

    > No przykra sprawa... Nie każdy musi lubić swoją pracę...

    J.w.

    > No przecież mówię, że im się po prostu robic nie chce i do tego
    > dorabiają kretyński paragraf 22.

    Może jednak mają braki w personelu?

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2023-04-03 06:27:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zapewnień nie będzie bo z jego perspektywy też są tony nie nadających
    > się do dalszej obróbki. Ty wiesz, że coś jest nie tak bo znasz sprawe.

    To od tego jest, żeby poznać. Przykro mi - to że mu sprawa nie rokuje to
    może być jego osobiste usprawiedliwienie, ale nie instytucji. Problemem
    jest policja a nie prawo.

    > Nie chcę ich tu bronić, ale tak jak czytam co ludzie zwykli nazywac
    > oszustwem, to pewnej znieczulicy się nie dziwie, nawet u niekulsona.

    Ale robert twierdzi, że pojedyncze przypadki spadają nie dlatego że nie
    są oszustwami, a dlatego że nie mają czasu/możliwosci/chęci. Więc jak
    już to tak powinno być uzasadnione a nie "brak znamion". Tylko wtedy
    dobranoby się im do dupy, więc zmyślają.

    > Co
    > innego jakby nie mieli nic innego do roboty, to wtedy i owszem, powinni
    > się tez MZ takimi sprawami zajmować.

    No cóż...

    > Może jednak mają braki w personelu?

    Chyba nie - schodowych nie braknie, braku maseczek już nie ścigają.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!