  • 81. Data: 2023-04-03 11:31:09
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 23:48:13 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > ... tak postanowił ustawodawca. Masz to w Kodeksie postępowania karnego.
    > Poczytaj od art. 303 w dal oraz art. 17§1 pkt 1.

    No ale pieniadze zaplacono, a towar nie dotarł.

    Czy to nie sa wystarczająco uzasadniajace podstawy?

    J.

  • 82. Data: 2023-04-03 16:34:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tak, ale policjant może miec typu p.1 multum spraw a łykać cudzych
    > zapewnień nie będzie bo z jego perspektywy też są tony nie nadających
    > się do dalszej obróbki. Ty wiesz, że coś jest nie tak bo znasz sprawę.
    > On nie zna.

    Doświadczenie uczy, że pokrzywdzeni też kłamią. Przychodzi facet i
    twierdzi, że z konta mu spłynęły środki, a on na nie dostał SMS-a z
    kodem. No więc piszemy do banku prośbę o wyjaśnienie. Bank twierdzi, że
    u nich jest OK. Mają potwierdzenie PIN-em. No to występujemy do
    operatora. Operator widzi SMS z banku, który dotarł na telefon ofiary.
    Nawet SMS się odłożył. Co nas tknęło i sprawdzamy telefon, a tam
    pousuwane SMS-y. Czemu? Bo pan liczył, ze bank na p[odstawie
    zawiadomienia o przestępstwie zwróci kasę a on dał się przez telefon
    zbałamucić jakiemuś idiocie. 2~3 miesiące później jesteśmy w punkcie
    wyjścia i się denerwujemy. NA pytanie, czemu łgał wyjaśnił, że bał się,
    ze mu telefon zabezpieczymy do badania.

    > Nie chcę ich tu bronić, ale tak jak czytam co ludzie zwykli nazywac
    > oszustwem, to pewnej znieczulicy się nie dziwie, nawet u niekulsona. Co
    > innego jakby nie mieli nic innego do roboty, to wtedy i owszem, powinni
    > się tez MZ takimi sprawami zajmować.

    Wiele krajów ma ten przepis o oszustwie tak skonstruowany, że odpowiada
    kto skłamie, jeśli spowodowało to straty. Wówczas nie interesuje nikogo,
    jaki był zamiar, bo to trudne do udowodnienia. Jak są straty, to się
    bada, czy sprawca nie skłamał. Wiecie, o ile to jest prostsze?
    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2023-04-03 16:35:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 11:31, J.F pisze:
    > No ale pieniadze zaplacono, a towar nie dotarł.
    > Czy to nie sa wystarczająco uzasadniajace podstawy?
    Nie. To podstawa do żądania w sadzie cywilnym wysłania towaru.
    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2023-04-03 17:03:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 16:34:00 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Doświadczenie uczy, że pokrzywdzeni też kłamią. Przychodzi facet i
    > twierdzi, że z konta mu spłynęły środki, a on na nie dostał SMS-a z

    NIE dostal, czy dostał SMS z kodem?

> [...]
    > u nich jest OK. Mają potwierdzenie PIN-em. No to występujemy do
    > operatora. Operator widzi SMS z banku, który dotarł na telefon ofiary.

    co znaczy "odłożył" ?

    > Co nas tknęło i sprawdzamy telefon, a tam
    > pousuwane SMS-y. Czemu?

    A moze ma zwyczaj kasować stare i niepotrzebne?

    > Bo pan liczył, ze bank na p[odstawie
    > zawiadomienia o przestępstwie zwróci kasę a on dał się przez telefon
    > zbałamucić jakiemuś idiocie.

    Zaraz - zeznal, ze dostał SMS? Zeznal, i dostał.

    Czy zeznal, ze nie dostał wiec nic nie potwierdzał?
    A dostał i potwierdził bankowi przelew kodem ?

    > 2~3 miesiące później jesteśmy w punkcie
    > wyjścia i się denerwujemy. NA pytanie, czemu łgał wyjaśnił, że bał się,
    > ze mu telefon zabezpieczymy do badania.

    A nie?

> [...]
    > jaki był zamiar, bo to trudne do udowodnienia. Jak są straty, to się
    > bada, czy sprawca nie skłamał. Wiecie, o ile to jest prostsze?

    Tak czy inaczej - trzeba go przesluchac.
    A wczesniej zarzut postawic :-P

    J.

  • 85. Data: 2023-04-03 17:06:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 16:35:31 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Nie. To podstawa do żądania w sadzie cywilnym wysłania towaru.

    Wersja ostateczna.
    A na razie mamy doniesienie o popelnieniu przestepstwa ... i co - nie
    wystarcza do rozpoczęcia śledztwa?

    A martwe dziecko wystarcza do oskarzenia matki, tj do postawieniu
    zarzutów, choc nawet nie wiadomo, dlaczego zmarl, ani co ta matka
    zrobiła ...

    J.

  • 86. Data: 2023-04-03 17:08:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie. To podstawa do żądania w sadzie cywilnym wysłania towaru.

    Ale jakby dotyczyło 10 osób to jest?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2023-04-03 17:12:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 17:06, J.F pisze:

    > Wersja ostateczna.
    > A na razie mamy doniesienie o popelnieniu przestepstwa

    O możliwości...

    > ... i co - nie
    > wystarcza do rozpoczęcia śledztwa?

    Wystarcza. Tylko robetowi się nie chce/nie sił przerobowych/nie ma
    motywacji.

    > A martwe dziecko wystarcza do oskarzenia matki, tj do postawieniu
    > zarzutów, choc nawet nie wiadomo, dlaczego zmarl, ani co ta matka
    > zrobiła ...

    Bo widzisz - tobie się wydaje że celem kulsona jest ściganie
    przestępców. A celem kulsona jest odganianie się od obywateli, co
    uważają że powinien on coś pożytecznego robić w oczekiwaniu na emkę,
    ewentualnie wykazywaniu się małym kosztem tak żeby nie narazić się
    przełożonym. Samotna i bezbronna matka się do tego nadaje. Być może
    robert sam rozumie, że jest to zwykłe kurewstwo, dlatego stosuje
    mechanizm wyparcia i na własne potrzeby uwierzył, że to dla jej dobra.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2023-04-03 17:14:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zbałamucić jakiemuś idiocie. 2~3 miesiące później jesteśmy w punkcie
    > wyjścia i się denerwujemy. NA pytanie, czemu łgał wyjaśnił, że bał się,

    Z ciekawości - jak to zrobiliście, skoro nie było podataw do wszczęcia
    postępowania, a w ramach czynności sprawdzających nic nie możecie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2023-04-03 17:16:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 17:12:49 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    > robert sam rozumie, że jest to zwykłe kurewstwo, dlatego stosuje
    > mechanizm wyparcia i na własne potrzeby uwierzył, że to dla jej dobra.

    No, poniekąd dla jej dobra.
    Przesłucha sie ją jako świadka, to jeszcze cos chlapnie.
    A jak ją adwokat wysłucha, ustawi, to sie okaże, na co są dowody ...

    J.

  • 90. Data: 2023-04-03 17:19:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 17:16, J.F pisze:

    > No, poniekąd dla jej dobra.

    Nawet robertowi nie życzę, żeby go ktoś tak "dobrze" potraktował.

    > Przesłucha sie ją jako świadka, to jeszcze cos chlapnie.

    To jak jej tak bardzo zależy, to niech się sama zgłosi jako podejrzany:P
    Samojebka nic nie znacy. A jej przesłuchanie jako podejrzaną jest gówno
    warte z definicji bo ma prawo kłamać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!