  • 61. Data: 2023-03-31 17:14:16
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: cef <c...@i...pl>

    > W postępowaniu administracyjnym może być. W kpk jest warunek podpisu
    > "oryginalnego".

    Elektroniczny jest równoważny temu, który nazywasz "oryginalnym".
    Więc jak jest? Akurat chyba ta ustawa sprzed kilku lat o identyfikacji
    elektronicznej
    ponazywała tylko inaczej podpis ale jego waga pozostała.
    W którym zatem miejscu w kpk jest wyłączenie podpisu elektronicznego?
    (identyfikacji elektronicznej)

  • 62. Data: 2023-03-31 17:57:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 17:14, cef pisze:

    > Elektroniczny jest równoważny temu, który nazywasz "oryginalnym".
    > Więc jak jest? Akurat chyba ta ustawa sprzed kilku lat o identyfikacji
    > elektronicznej

    https://www.ebos.pl/artykul/1202_e_dokument_w_postep
    owaniu_karnym

    Ale robertowi chodziło o to czy wysłanie skanu podpisanego pisma jest
    równoznaczne z wysłaniem podpisanego pisma.

    Tu faktycznie zaświeciła mi się lampka czy skan podpisu to podpis

    https://palestra.pl/pl/czasopismo/wydanie/3-2020/art
    ykul/o-sposobach-wnoszenia-pism-procesowych-w-sytuac
    ji-ograniczenia-dzialania-organow-wymiaru-sprawiedli
    wosci

    "Spełnienie warunku złożenia oświadczenia na piśmie z podpisem
    składającego pismo wymaga przesłania korespondencji za pośrednictwem
    poczty elektronicznej w postaci skanu dokumentu opatrzonego
    własnoręcznym podpisem w formacie pdf."

    I wychodzi na to, że tak i robert się myli że skan nie spełnia KPK...
    natomiast ja się mylę, że mejl nie starczy - teorteycznie jak wyślesz
    maila ze skanem to starczy... po warunkiem że dostaniesz potwierdzenie -
    czyli w praktyce mam racją - skan epuapem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2023-03-31 19:45:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 17:57:58 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > równoznaczne z wysłaniem podpisanego pisma.
    >
    > Tu faktycznie zaświeciła mi się lampka czy skan podpisu to podpis

    A co z faksem?
    Podpisujący podpisał pismo, odbiorca ma "pismo", tzn
    papier z tekstem.

    Forma pisemna?

    Chodzi o formalnosci, jest dla mnie oczywiste, ze podpis na skanie,
    faksie czy kserokopii fałszuje sie bardzo prosto.

    J.

  • 64. Data: 2023-03-31 19:52:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 19:45, J.F pisze:

    > A co z faksem?
    > Podpisujący podpisał pismo, odbiorca ma "pismo", tzn
    > papier z tekstem.

    Chyba też się liczy - ale już nikt faksów nie używa.

    > Chodzi o formalnosci, jest dla mnie oczywiste, ze podpis na skanie,
    > faksie czy kserokopii fałszuje sie bardzo prosto.

    Nie przeczę. Jeszcze łatwiej w mailu;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2023-03-31 23:07:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 07:38, Shrek pisze:

    > Dlatego się zgłasza na policję - co w tym nielogicznego?
    Że z założenia Policji zgłasza się oszustwa. Zgłaszając coś innego
    trudno się spodziewać sukcesu.
    --
    Robert Tomasik

  • 66. Data: 2023-03-31 23:23:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Że z założenia Policji zgłasza się oszustwa. Zgłaszając coś innego
    > trudno się spodziewać sukcesu.

    Zaraz - dokonano pewnie (ale nie napewno) oszustwa i zgłoszono to na
    policję. A ty twierdzisz, że to nielogiczne bo na policję zgłasza się
    oszustwa. Nie wiem co napisać...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2023-03-31 23:26:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 23:23, Shrek pisze:
    > Zaraz - dokonano pewnie (ale nie napewno) oszustwa i zgłoszono to na
    > policję. A ty twierdzisz, że to nielogiczne bo na policję zgłasza się
    > oszustwa. Nie wiem co napisać...

    O ile ów stan rzeczy uzasadnia wszczęcie czynności sprawdzających, to
    nie postępowania. A w czynnościach możesz to, co możesz.

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2023-03-31 23:29:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 19:52:05 +0200, Shrek wrote:

    > Chyba też się liczy - ale już nikt faksów nie używa.

    > Nie przeczę. Jeszcze łatwiej w mailu;)

    W mailu moze byc PGP czy podobny.

    Albo ten nowoczesny "elektroniczny".
    No - w skanie tez moze być.

    J.

  • 69. Data: 2023-03-31 23:32:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O ile ów stan rzeczy uzasadnia wszczęcie czynności sprawdzających, to
    > nie postępowania.

    Gdyż, albowiem, ponieważ?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 70. Data: 2023-03-31 23:33:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 23:29, J.F pisze:

    > W mailu moze byc PGP czy podobny.

    Ale PGP nie ma chyba odbicia w prawie. Zresztą ja bym musiał doczytać co
    z tym teraz zrobić. Jakby policjant miał to ogarnąć?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!