  • Data: 2014-08-07 18:27:21
    Temat: kwestionariusz osobowy
    Od: "misza" <k...@x...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy są jakieś podstawy prawne dotyczące kwestionariuszy osobowych, oraz
    jakie dane można w nich uzyskiwać?

    Ostatnio pracowałem kilka dni na umowę zlecenie i umowę o dzieło i
    pracodawca przed podpisaniem umowy chciał żebym wypełnił kwestionariusz
    osobowy. Tak sobie wypełniałem i się zastanawiałem po co mu takie informacje
    jak moje wykształcenie? Jak przebieg mojego zatrudnienia? Ile mam dzieci?
    Mój Pesel i wiele innych dziwnych informacji?
    Domyślam się ze ilość dzieci ma znaczenie przy ich ubezpieczeniu w ZUS, ale
    czy jeśli będę chciał ubezpieczyć moje dzieci to sam tego w zusie nie mogę
    zrobić? Czy pracodawca koniecznie musi wiedzieć ile mam dzieci i w jakim
    wieku i znać ich imiona? I to przy umowie o dzieło na kilka dni?
    Po prostu wygląda mi to na jakąś totalną inwigilację, przecież pracodawca
    nie oświadcza mi jakie ma wykształcenie, czy jakie mają imiona jego dzieci.

    Więc kiedy pracodawca/zleceniodawca ma prawo żądać wypełnienia
    kwestionariusza i jakie dane może zbierać?

    W KP jest też taki dziwny punkt że pracodawca ma prawo żądać od ubiegającego
    się o pracę szeregu jego danych osobowych a przecież ubiegający się o pracę
    nie jest pracownikiem i KP go nie dotyczy.