  • 201. Data: 2022-08-22 06:21:09
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Błądzisz. Takim ludziom pozwolono to zrobić. Jakby nie było woli
    > politycznej, by to zmienić, to by nic nie zdziałali.

    Tak było - komuchy się zebrały i bez powodu stwierdziły że one już
    władzy nie chcą:P

    > Jak to nic? Nie byli za. To też jakaś wiedza.

    Jak już pisałem - nie wiesz. Ja byłem za:P

    > Musisz to jakoś rozjaśnić. Co siedzącym na pasach zrobił jadący kierowca?

    Mniej więcej to samo co maratończykowi. Czy ci się to podoba czy nie -
    prawo o zgromadzeniach publicznych istnieje i takie zgromadzenia
    dopuszcza. BTW - co zrobili warszawiacy tupolewowi, że co miesiąc
    kulsony kila kilometrów kwadratowych centrum blokują?

    > Też nie mam żadnego powodu, by ich popierać lub nie.

    Czyli postać stalina jest ci doskonale obojętna? Ty to niezły homo
    sovieticus jesteś. Stalin ci nie przeszkadza, jak kogoś milicja zabije
    albo rzekę ktoś zatruje to nie należy się nadmiernie ekscytować, tylko
    poczekać aż powołane organy umorzą, jak ktoś protestuje przeciw
    nadużyciom władzy to oszołom i najlepiej pałą go... Zaczynam myśleć że
    ludzie o twoim profilu nie bez powodu trafiają do służb.

    > Ale to nie ja pytam? Po co ktoś go pytał, czemu stoi pod furtką?

    Bo od tego są dziennikarze - wiem że ci się to nie podoba.

    > Czy to zabronione? Większość głupich filmików o policjantach jest wynikiem
    > tego, ze dają się sprowokować i w ogóle idiotom odpowiadają.

    Faktycznie - czego jeteś dokonałym przykładem. Zacznijmy od tego, że
    najlepiej nie robić głupich rzeczy.

    > Zadajesz głupie pytania, to i niezbyt mądre odpowiedzi padają :-)
    > Zadzwoń tam, skąd te psy mają Ci przywieźć do pilnowania..

    I jak zadzwonię na kulsonariat to przyjadą?

    > To nie religia, żeby się na wierze opierać.

    Akurat to jest religia - no dobra, sekta.

    > Żadnego jak dotąd nie widziałem.

    A wiesz czemu pilnują schodów - bo schody są wyższe stopniem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 202. Data: 2022-08-22 06:27:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > JA nie twierdziłem nigdy, że to było to samo.

    Oczywiście że twierdziłeś - istotne podkreśliłem

    "Skup się! SB i Milicja Obywatelska były _jednym_tworem_ w ramach Urzędu
    Spraw Wewnętrznych."

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 203. Data: 2022-08-22 10:28:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2022 o 06:27, Shrek pisze:
    > Oczywiście że twierdziłeś - istotne podkreśliłem
    > "Skup się! SB i Milicja Obywatelska były _jednym_tworem_ w ramach Urzędu
    > Spraw Wewnętrznych."

    No i gdzie tak twierdziłem? To był jeden twór prawny, a nie to samo.
    Wymyślasz bzdury, z którymi później ofiarnie walczysz. Milicja i SB, to
    był jeden Urząd Spraw Wewnętrznych (Rejonowy, Wojewódzki). W
    komisariatach i posterunkach nie było SB.

    --
    Robert Tomasik

  • 204. Data: 2022-08-22 10:29:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2022 o 06:21, Shrek pisze:
    > Czyli postać stalina jest ci doskonale obojętna?

    Aleś Ty jest mądry inaczej. Co innego popierać kogoś - po jego śmierci.
    Co innego oceniać. Jak chcesz popierać działania zmarłego?

    --
    Robert Tomasik

  • 205. Data: 2022-08-22 11:08:54
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > JA nie twierdziłem nigdy, że to było to samo. Zwracałem jedynie uwagę,
    > że przez dłuższy okres czasu było tak, że nie mogłeś się zatrudnić w
    > Milicji ALBO SB, jak również mimo to, że nie zajmowałeś się niczym
    > związanym z SB, to w aktach osobowych mogłeś zostać tam zawieszonym. Po
    > prostu nikomu nie przyszło do głowy, że ktokolwiek będzie na tej
    > podstawie cokolwiek wywodził.

    No skoro nie przyszło, a powinno, to trudno.
    Innym przyszło i się tam nie zatrudniali.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 206. Data: 2022-08-22 11:10:06
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Błądzisz. Takim ludziom pozwolono to zrobić. Jakby nie było woli
    > politycznej, by to zmienić, to by nic nie zdziałali.

    Zgadnij skąd się ta wola polityczna wzięła.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 207. Data: 2022-08-22 11:31:11
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale takich jest strasznie dużo. Ile tego może być? Z 70-80% wyborców
    > pisu?

    Fundamentem reżimów są pożyteczni idioci.
    Murem reżimów są ci, którzy biorą w tym czynny udział.

    > A co z robić jak robią to z przekonania, a ich intencje są obiektywnie
    > dobre?

    To, że robią to z przekonania, to w to nie wątpię.
    Ale czy mają dobre intencje?
    Jeśli jakiś homofob, czy inny faszysta (czy rasista... itd.), głosuje na
    partię nawołującą do szczucia na na innych ludzi, to robi to z
    przekonania. Ale z dobrymi intencjami wiele wspólnego to nie ma.

    > Powiedzieć, że nie wolno, to jak powiedzieć, że nie wolno być
    > niewyedukowanym. Różne są uwarunkowania.

    W ten sposób można usprawiedliwiać każdego, np.zwolenników niewolnictwa,
    no bo skoro mają takie przekonania i uwarunkowania...
    Nie sądzę, że to ich usprawiedliwia.

    > Now łaśnie, Sebiks wie, że nie powinien kraść roweru, a co jeśli, ktoś
    > nie wie, że w ogóle są jakieś kradzieże rowerów bo tvpis, mówi, że teraz
    > nie ma, a były owszem, ale za peło. I takie ktoś działa w podstawowych
    > strukturach partii i broni różnych czarków z ich debilnymi
    > podręcznikami?

    Ale jak to nie wie?
    Tydzień po wyborach mógł nie wiedzieć.
    Ile lat to już trwa?
    To co oni w tym pis, samych upośledzonych tam przyjmują, którzy nie
    ogarniają rzeczywistości?
    Jak najbardziej ogarniają. Robią to z premedytacją, bo tacy właśnie są,
    jak ten czarnek.

    > Jestm skłonny potępiać jedynie tych co z pełną świadomością i działając
    > z powodów oportunistycznych współpracują lub przynależą do danego
    > reżimu.

    I tu się zgadzamy.
    Musisz mnie tylko przekonać, że ktoś, kto współpracuje lub przynależy do
    tego towarzystwa nie jest świadomy tego co robi :)

    > Albo się wie co się robi, albo się nie wie. Jak się nie wie, to trudno kogoś
    > takiego potępiać.

    Oczywiście. Dlatego dla ludzi w stanie niepoczytalności są odrębne przepisy.
    A jak na razie w prawie przyjmuje się domniemanie poczytalności.
    Niepoczytalność, czy ograniczoną poczytalność trzeba udowodnić.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 208. Data: 2022-08-22 13:26:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2022 o 11:31, Kviat pisze:
    > Fundamentem reżimów są pożyteczni idioci.
    > Murem reżimów są ci, którzy biorą w tym czynny udział.

    No więc poprzedni reżim w większości obalili ci, którzy popierają
    obecny. Też Ci źle. Jaka szansa, ze ci popierający następny będą lepsi?
    Z czego tę pewność wywieść?

    --
    Robert Tomasik

  • 209. Data: 2022-08-22 13:43:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Aug 2022 10:28:06 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > był jeden Urząd Spraw Wewnętrznych (Rejonowy, Wojewódzki). W
    > komisariatach i posterunkach nie było SB.

    to podobno w 1983 przemianowano na USW, przy czym ... skoro w
    takim Wroclawiu istnial WUSW i R/dzielnicowe USW, to nie wiem
    czy cos jeszcze zostalo.
    No owszem - byly i są do tej pory takie małe osiedlowe lokale
    policyjne, ale nie wiem jak sie nazywają - komisariaty chyba nie.

    J.

  • 210. Data: 2022-08-22 14:23:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2022 o 13:43, J.F pisze:
> [...]
    > No owszem - byly i są do tej pory takie małe osiedlowe lokale
    > policyjne, ale nie wiem jak sie nazywają - komisariaty chyba nie.

    Nie chce mi się grzebać po ustawach. Zapamiętałem tamte czasy tak, że
    Obiegowo była Miejska Komenda Milicji Obywatelskiej, ale na niej wisiała
    tablica RUSW. Jak załatwiałem rejestrację broni pneumatycznej, to w
    RUSW, ale wszyscy milicjanci odsyłali do Komendy Miejskiej - bo polazłem
    do Wojewódzkiej.

    Na Komendzie Wojewódzkiej Milicji Obywatelskiej wisiała tablica WUSW. U
    nas nie było w mieście komisariatu, ale były po wszystkich okolicznych
    gminach i były tam tablice Komisariat Milicji Obywatelskiej. Niby idąc
    tokiem WUSW i RUSW powinien być Gminny Urząd Spraw Wewnętrznych.

    Z opowiadań kolegów wiem, że był taki podział właśnie, że jeden
    Komendant i zastępcy odpowiadający za odpowiednie piony. Na początku lat
    90-tych powołano do życia UOP. Przeniesiono tam część SB zajmującą się
    wywiadem i kontrwywiadem. Potem w Milicji powołano komórki zajmujące się
    przestępczością gospodarczą i tam przeszła część ludzi z SB, która się
    tym zagadnieniem zajmowała. Mniej więcej wówczas też wyprowadzono w
    MOiSB paszporty (do urzędów wojewódzkich) i dowodów osobistych (do gmin).

    Gdy powoływano Policję, to automatycznie tu poszły piony łączności,
    ewidencji (informatyka).

    Zostały piony zajmujące się "polityką", ale nie znam nikogo z tych
    pionów, kto by poszedł do Policji, a kilka osób personalnie w równych
    okolicznościach poznałem.

    --
    Robert Tomasik