  • 211. Data: 2022-08-22 14:49:24
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Aug 2022 14:23:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie chce mi się grzebać po ustawach. Zapamiętałem tamte czasy tak, że
    > Obiegowo była Miejska Komenda Milicji Obywatelskiej, ale na niej wisiała
    > tablica RUSW. Jak załatwiałem rejestrację broni pneumatycznej, to w
    > RUSW, ale wszyscy milicjanci odsyłali do Komendy Miejskiej - bo polazłem
    > do Wojewódzkiej.

    Ja za tym
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojew%C3%B3dzki_urz%C4
    %85d_spraw_wewn%C4%99trznych

    skoro oprocz wojewodzkich byly jeszcze rejonowe, miejskie i
    dzielnicowe, to jakie komisariaty w miescie o 5 dzielnicach?

    Nawiasem mowiac - dzielnice we Wroclawiu oficjalnie zlikwidowano,
    ale zostaly w sądach, komisariatach, urzędach skarbowych ...

    > Na Komendzie Wojewódzkiej Milicji Obywatelskiej wisiała tablica WUSW. U
    > nas nie było w mieście komisariatu, ale były po wszystkich okolicznych
    > gminach i były tam tablice Komisariat Milicji Obywatelskiej. Niby idąc
    > tokiem WUSW i RUSW powinien być Gminny Urząd Spraw Wewnętrznych.

    A tu nie - komisariaty i posterunki MO byly, choc w sumie gmina to tez
    rejon.

    > Z opowiadań kolegów wiem, że był taki podział właśnie, że jeden
    > Komendant i zastępcy odpowiadający za odpowiednie piony. Na początku lat
    > 90-tych powołano do życia UOP. Przeniesiono tam część SB zajmującą się
    > wywiadem i kontrwywiadem.

    troche niebezpiecznie, bo wiadomo to kogo bedą chcieli wykrywac?

    A wywiad ... na poziomie wojewodzkim i rejonowym - co oni tam robili
    - werbunek wsród turystów?

    Tzn za komuny wiadomo gdzie ten wywiad, ale za UOP?
    W PZPR? :-)

    J.

  • 212. Data: 2022-08-22 15:20:28
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No więc poprzedni reżim w większości obalili ci, którzy popierają
    > obecny.

    Skąd te dane?
    Nie wydaje mi się, że np. taki Piotrowicz obalał poprzedni reżim.
    Inne przykłady znajdziesz samodzielnie.

    > Też Ci źle.

    Czyli jak skończył się jeden reżim i zaczął drugi, to z tego drugiego
    powinienem być zadowolony?
    Ręce opadają.

    > Jaka szansa, ze ci popierający następny będą lepsi?

    Żadna.
    Ludzie, którzy popierają reżimy robią to nie bez powodu.

    Ktoś, kto popiera obecnie pis (albo konfederacje, albo inne takie
    klony), będą robić to nadal.

    > Z czego tę pewność wywieść?

    Pewność czego?
    Ja mam pewność, że ludzie, którzy popierają reżimy, to nie są dobrzy
    ludzie (delikatnie pisząc...).

    Mam tylko nadzieję, że w następnych wyborach będzie ich mniej głosowało.
    Albo, że przynajmniej więcej ludzi "dobrych" (albo przynajmniej
    obojętnych, ale wystarczająco mocno wkurwionych przez obecny reżim)
    pójdzie głosować.
    O ile będą następne wybory. A jak będą, to o ile będą uczciwe.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 213. Data: 2022-08-22 15:42:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Aug 2022 22:36:31 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Błądzisz. Takim ludziom pozwolono to zrobić. Jakby nie było woli
    > politycznej, by to zmienić, to by nic nie zdziałali.

    Poniekad masz racje. Pozwolono.
    Ale mogła byc tez pomyłka w ocenie - pozwolono na małą demonstracje,
    kto mogl przewidziec, ze oni młoty przyniosą.
    Daj kontrrewolucji palec, to zaraz rękę zeżre, trzeba strzelac zanim w
    palec ugryzie.

    No i jeszcze ktos musi strzelac.
    Zołnierze NRD do braci, siostr, ojców i matek?
    Wczesniej strzelali, ale byl juz 1990.

    Troche w tym i naszej zaslugi, bosmy pokazali, ze mozna i tak, i przez
    Warszawe do RFN wypuszczali.

    A na tych wieżyczkach, to chyba i Rosjanie siedzieli, ale była już
    pieriestrojka.

    No i co sie potem dziwic, ze niektorzy Amerykanie prawa do posiadania
    broni bronią jak niepodleglosci ...

    > To nie religia, żeby się na wierze opierać.

    No jak, przeciez w tym raporcie same fakty są, Antoni gwarantuje :-)

    Prawde mowiac ... gdyby nie poprzednie raporty, i gdybym widzial tylko
    ten, to moze nawet bym uwierzyl w ten potok argumentow :-)

    > Żadnego jak dotąd nie widziałem.

    Telewizji nie ogladasz, czy TVPiS unika pokazywania jak to koledzy
    dzielnie bronią schodów przed atakami i zbeszczeszczeniem?

    To mozesz na jutubie zobaczyc ...

    J.

  • 214. Data: 2022-08-22 16:03:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Aug 2022 14:14:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > środku lata referendum. Referendum ogarnięto w dwa tygodnie, a do dziś
    > Sąd nie zajął stanowiska, czy uchwała rady miasta jest legalna. Dzień
    > przed referendum na FaceBook trwała dyskusja, czy w ogóle się odbędzie.
    >
    > Wzięło w nim udział kilka procent, spośród których większość była
    > przeciwna budowie spalarni śmieci w tym miejscu - ale referendum było o
    > budowie w ogóle, więc i pośród przeciwników było lekkie wahanie, jak
    > głosować - bo z tymi odpadami coś robić jednak trzeba. Pytanie, czy
    > środek osiedla mieszkaniowego jest najszczęśliwszym miejscem budowy

    Bardzo szczesliwym, o ile tam prezydent miasta, radni popierajacy
    i dyrektor spalarni mieszka :-)

    Tylko sprawdzic, czy nie maja tam działek, ktore zamierzaja drogo
    wywlaszczyc a potem sp* w spokojne okolice :-)

    W sumie ... jakby tam zrobic sluzbowe mieszkanie dyrektorowi
    z obowiązkiem zamieszkania :-)
    No ale co dyrektor na smród poradzi, jesli takowego nie da sie
    uniknąc? Wezmie pensje, zatka nos, i poczeka do emerytury :-(

    > No i ogłoszono sukces - zacytuję w oryginale: "Większość mieszkańców
    > miasta jest za budową spalarni, albo nie jest przeciwna". W sumie racja,
    > bo mało kto przyszedł, więc nie ma dowodu na to, że są przeciwni.

    W sumie racja ...

    > A kto to stwierdził, że się należało. Kilku gości, pod których domy
    > teraz inni biegają?

    No to jest sprawiedliwosc w Polsce :-)

    > Ty chodziłeś? Z tego, co pamiętam potępiasz Generała.

    Ja tam potępiam, ale mam za daleko.
    Poza tym do potępiania byl dobry rok 1990, a nie 20 lat pozniej.

    > To należało go osądzić, a nie urządzać hucpy. Osądzić się nie dało, albo
    > nie chciano. Jeszcze by się okazało, że niewinny.

    Nie chciano/nie dalo sie,

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojciech_Jaruzelski

    "
    -6 grudnia 1991 - 51 posłów Konfederacji Polski Niepodległej złożyło
    do Marszałka Sejmu wstępny wniosek o pociągnięcie do odpowiedzialności
    konstytucyjnej i karnej przed Trybunałem Stanu 26 osób związanych z
    wprowadzeniem i realizacją stanu wojennego (w tym i Wojciecha
    Jaruzelskiego). Postępowanie prowadziła sejmowa Komisja
    Odpowiedzialności Konstytucyjnej Sejmu I i II kadencji[97].

    -23 października 1996 - Sejm II kadencji uchwałą umorzył postępowanie
    prowadzone w tej sprawie (M.P. z 1996 r. nr 67, poz. 629).

    -17 kwietnia 2007 prokuratorzy pionu śledczego Instytutu Pamięci
    Narodowej zakończyli śledztwo przeciwko autorom stanu wojennego -
    Wojciechowi Jaruzelskiemu i Czesławowi Kiszczakowi (w sumie aktem
    oskarżenia objęto 9 osób) i skierowali przeciwko nim akt oskarżenia do
    Sądu Rejonowego Warszawa-Śródmieście.

    Postępowanie sądowe rozpoczęło się w marcu 2008[98]. Akt oskarżenia
    nie został odczytany, gdyż sąd w maju 2008 nakazał prokuratorowi z
    IPN-u uzupełnienie materiału dowodowego[99] m.in. o przesłuchanie
    świadków Margaret Thatcher i Michaiła Gorbaczowa[100][101].
    "

    No i co - dęta sprawa, czy komunistyczny sąd?

    "Był również oskarżony w procesie o ,,sprawstwo kierownicze" masakry
    robotników Wybrzeża w grudniu 1970[102]"

    Kiszczaka sądzono jeszcze w sprawie Wujka.

    A za Wujka ... koledzy poszli siedziec?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pacyfikacja_strajku_w_
    kopalni_%E2%80%9EWujek%E2%80%9D

    Bez wiekszego rozglosu, po 28 latach ... a teraz jeszcze
    dezubekizacja ?

    J.

  • 215. Data: 2022-08-22 16:05:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Aug 2022 06:21:09 +0200, Shrek wrote:

    > Tak było - komuchy się zebrały i bez powodu stwierdziły że one już
    > władzy nie chcą:P

    No - patrz na Jaruzelskiego.
    Jakos tak.

    J.

  • 216. Data: 2022-08-22 16:16:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Aug 2022 15:20:28 +0200, Kviat wrote:

    > Skąd te dane?
    > Nie wydaje mi się, że np. taki Piotrowicz obalał poprzedni reżim.

    Trudno powiedziec - moze sabotował.
    Niby dostał Brązowy Krzyz Zasługi za zasługi w pracym i to w 1984,
    po ledwie 6 latach pracy, ale nie wiadomo co to za zaslugi.

    W kazdym badz razie jakos szybko sie odnalazl w nowym ustroju
    po 1990, wiec moze juz wczesniej wspolpracował z podziemiem.

    IPN mu tylko jedną sprawę zarzuca ...

> [...]
    > klony), będą robić to nadal.

    > Pewność czego?
    > Ja mam pewność, że ludzie, którzy popierają reżimy, to nie są dobrzy

    No ale co - anarchia ma byc?
    Państwo to głównie aparat ucisku :-(

> [...]
    > pójdzie głosować.
    > O ile będą następne wybory. A jak będą, to o ile będą uczciwe.

    Poczekamy, zobaczymy. A to juz za rok :-)

    J.

  • 217. Data: 2022-08-22 20:11:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Aleś Ty jest mądry inaczej. Co innego popierać kogoś - po jego śmierci.
    > Co innego oceniać. Jak chcesz popierać działania zmarłego?

    Normalnie. Idee czasem nie umierają wraz z ich twórcami czy orędownikami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 218. Data: 2022-08-22 20:28:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No i gdzie tak twierdziłem?

    Przecież dostałeś cytat - to ty napisałeś że SB i MO to był jeden twór.

    > To był jeden twór prawny, a nie to samo.

    Czyli był, ale nie był:P

    > Wymyślasz bzdury,

    Sorry ale to ty pierdoliłeś że MO i SB to to samo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 219. Data: 2022-08-23 00:19:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2022 o 14:49, J.F pisze:
    > troche niebezpiecznie, bo wiadomo to kogo bedą chcieli wykrywac?
    >
    > A wywiad ... na poziomie wojewodzkim i rejonowym - co oni tam robili
    > - werbunek wsród turystów?

    UOP nigdy nie miał rejonowych Urzędów. Mieli za to Agencje.

    > Tzn za komuny wiadomo gdzie ten wywiad, ale za UOP?
    > W PZPR?:-)

    Boję się, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.

    --
    Robert Tomasik

  • 220. Data: 2022-08-23 02:05:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-22, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Fundamentem reżimów są pożyteczni idioci.
    > Murem reżimów są ci, którzy biorą w tym czynny udział.

    > To, że robią to z przekonania, to w to nie wątpię.
    > Ale czy mają dobre intencje?
    > Jeśli jakiś homofob, czy inny faszysta (czy rasista... itd.), głosuje na
    > partię nawołującą do szczucia na na innych ludzi, to robi to z
    > przekonania. Ale z dobrymi intencjami wiele wspólnego to nie ma.

    Nawet w takim przypadku, to musiałby mieć jeszcze prawidłową projekcję
    sytuacji. Jak nie ogląda nic poza tvpis to przecież widzi ich gorzej niż
    ruską onucę.

    > W ten sposób można usprawiedliwiać każdego, np.zwolenników niewolnictwa,
    > no bo skoro mają takie przekonania i uwarunkowania...
    > Nie sądzę, że to ich usprawiedliwia.

    No ale jak można mieć do kogoś pretensję, że czegoś nie widzi, jeśli nie
    widzi? Mówimi o takiej faktyczniej sytuacji, a nie o hipokrytach.

    > Ale jak to nie wie?
    > Tydzień po wyborach mógł nie wiedzieć.
    > Ile lat to już trwa?
    > To co oni w tym pis, samych upośledzonych tam przyjmują, którzy nie
    > ogarniają rzeczywistości?

    No to chyba właśnie część strategii, nie? Pis jest dobry bo dba o ludzi,
    daje pińset i inne. To przecież państwowe pieniądze. A jak widzą, że
    kradną rowery, to przecież za peło też kradli, więc na kogo głosować? A
    pis jest dobry dla ludzi.

    > Jak najbardziej ogarniają. Robią to z premedytacją, bo tacy właśnie są,
    > jak ten czarnek.

    Jakaś część na pewno, ale duża część nie. Wiem coś ntt, bo jak już
    kiedyś wspomniałem moja rodzona matka ma zapędy. I większość w bloku, w
    którym miesza ma je również, a wiele z tych osób to nie są źli ludzie.

    Zobacz, na tamtą wcześniejszą dyskusję o nierówności zarobków, startu
    zawodowego, itp. To jest część tej samej układanki. Pretensje można mieć
    do tych wszystkich cynicznych, wyrachowanych, pazernych manipulantów, a
    nie ludzi, którym się ogólnie średniopowodzi. Oczywiście i w tej grupie,
    są hieny, złodzieje i bydlaki idealnie wpasowujący się w pisowską
    retorykę i czerpiący z tego wszystkiego czym tylko można, ale nie
    utożsamiałbym każdego wyborcy pis z ideologią pis.

    > I tu się zgadzamy.
    > Musisz mnie tylko przekonać, że ktoś, kto współpracuje lub przynależy do
    > tego towarzystwa nie jest świadomy tego co robi :)

    No wiem. Tym bardziej, że większość wypracowuje sobie przeróżne
    mechnizmy obronne usprawiedliwiając przed samym sobą tkwienie w
    określonym układzie. Pytanie, gdzie jest tu granica.

    > Oczywiście. Dlatego dla ludzi w stanie niepoczytalności są odrębne przepisy.

    Takich "niepoczytalnych" jest naprawdę dużo. Poza tym, to nie tylko
    chodzi, że ktoś jest debil, a bardziej, że tak został urobiony.

    --
    Marcin