  • 191. Data: 2022-08-21 20:10:51
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2022 o 14:59, Shrek pisze:

    > To czemu kaczelnik tak się wkurwiał o julki, skoro koło chuja mu to
    > lata?

    Nawet nie wiem, że w ogóle się denerwował. A dopiero skąd bym miał
    wiedzieć, czemu.

    > No to właśnie tak jak z rządami. Jak ci się władza nie podoba, to
    > trzeba było protestować. A nie pałować "oszołomów". A tak jesteś w
    > tych "kótrzy nie są przeciwni". A w zasadzie to nawet władzę
    > popierają, bo potępiają protestujących.

    To Twój pogląd. Ja uważam, że wystarczy zagłosować na innych szadzących.
    Bieganie i wrzeszczenie po prostu uważam za mało poważne. Nikt takich
    ludzi nie traktuje poważnie.

    > Manifestanci plus conajmniej ja. A bo co?

    Czyli cirkla kilkaset osób. Pozostali byli przeciwni, albo co najmniej
    nie byli za.

    > Nie chodziłem bo mi z tym towarzystwem nie po drodze.

    Zacznę Cię lubić.

    > Co nie wyklucza że czasem nawet oni mogą mieć rację.

    Pewnie. Tylko, czy to powód, żeby uprzykrzać innym życie?

    > A tak z ciekawości - ty popierasz spawacza?

    Chyba trochę zbyt późno. Już chłop odszedł.

    > Odwróćmy sytuację - skoro ci manifestancji łamią prawo, to ich
    > należy osądzić:P A... wróć - nie było woli politycznej... no cóż -
    > nosił wilk razy kilka.

    Niektórych chyba sądzono. Podawano jakiś zatrzymanych.

    > Mam pomysła na drugie prawo godwinna - kto pierwszy powoła się na
    > oszołomstwo ten przegrywa;)

    Możesz rozwinąć?

    > Jak nie - a ten kulson co tłumaczył że on jest tu prywatnie i
    > pilnuje skrzynki kaczelnika bo ma takie hobby/:P

    A wykluczysz? Mnie się zdarza kilku rzeczy pilnować dla hobby.

    > No właśnie kurwa nie mam. To kiedy pieski przyjdą warować?

    Nie wiem. Zadzwoń do schroniska.

    > Oczywiście. Przecież pan prezes ma pieski do obrony. Pan generał nie
    > miał.

    Miał. Tylko mniej ich trzeba było, bo mniej przychodziło.

    > O patrz -dobry przykład do dyskusji o biegłych:P Pan antoni ustalił
    > specjalistami że był zamacgh. Kim ty jesteś żeby się wypowiadać? :P

    Widziałeś jakikolwiek urzędowy dokument?

    --
    Robert Tomasik

  • 192. Data: 2022-08-21 20:13:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2022 o 20:04, Shrek pisze:

    > Nie były. SB było tworem wewnątrz MO. Przynajmniej w teorii, bo w
    > praktyce to działała raczej obok i milicji nie podlegała.

    Praktyki nie znam. Teoretycznie był Komendant i jeden zastępca był
    przełożonym SB, a drugi Milicji. Tyle mówi ustawa.

    --
    Robert Tomasik

  • 193. Data: 2022-08-21 20:40:14
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To Twój pogląd. Ja uważam, że wystarczy zagłosować na innych szadzących.

    A jak już pechowo się zdarzy, że wybory wygrywają faszyści, to trzeba
    się z losem pogodzić i słuchać rozkazów faszystów?
    Bo przecież dla mundurowych nie ma znaczenia kto rządzi, nie? Trzeba
    słuchać rozkazów już już, bo mundur zobowiązuje do słuchania rozkazów.
    I zwalnia z samodzielnego myślenia.

    > Bieganie i wrzeszczenie po prostu uważam za mało poważne. Nikt takich
    > ludzi nie traktuje poważnie.

    Nie nikt, tylko wy. Bo macie zryte berety.

    Nie traktujecie poważnie takich ludzi, a potem płaczecie, że ci ludzie
    nie traktują poważnie waszych emerytur, bo zapominacie o tym, że to ci
    niepoważni ludzie płacą wam wynagrodzenie, a nie rząd.
    Wyciągnij wnioski.

    > Pewnie. Tylko, czy to powód, żeby uprzykrzać innym życie?

    To powód, skoro mają rację, żeby ich ochraniać i nie pałować. Bo mają
    prawo protestować.

    Szkoda, że nie martwi was uprzykrzanie życia innym przez przemarsze
    faszystów nawołujących do przemocy i nienawiści, a wręcz te przemarsze
    ochraniacie i traktujecie poważnie, żeby przypadkiem ktoś tym faszystom
    życia nie uprzykrzył.

    Życzę wam, aby w przyszłości równie poważnie ludzie potraktowali wasze
    emerytury.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 194. Data: 2022-08-21 21:15:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nawet nie wiem, że w ogóle się denerwował. A dopiero skąd bym miał
    > wiedzieć, czemu.

    Boś jesteś kulson... Jakby mu koło chuja latało to po co by komendanta
    wzywał i kazał pałować?

    > To Twój pogląd.

    Nie wątpię. Musisz sobie jakoś wytłumaczyć że stoisz po dobrej stronie:P

    > Bieganie i wrzeszczenie po prostu uważam za mało poważne. Nikt takich
    > ludzi nie traktuje poważnie.

    Wręcz przeciwnie. Tacy ludzie obalili mur berlinski, wcześniej obalili
    komunę i przed nimi uciekało słońce karpat.

    > Czyli cirkla kilkaset osób. Pozostali byli przeciwni, albo co najmniej
    > nie byli za.

    O pozostałych nic nie wiesz.

    > Pewnie. Tylko, czy to powód, żeby uprzykrzać innym życie?

    Jak kuba bogu tak bóg fidelowi...

    > Chyba trochę zbyt późno. Już chłop odszedł.

    Czemu za późno - stalin, hitler czy kadafi też nie żyją... Znów się
    migasz z odpowiedzią;)

    > Niektórych chyba sądzono. Podawano jakiś zatrzymanych.

    I co dalej. Na przykład kulson alfa stał się sławny jak dostał rozkaz
    siadać w czasie zatrzymania. Potem sąd uznał, że nie było podstaw do
    zatrzymania. Więc wiesz - to że kogoś kulsony zatrzymały nie świadczy o
    niczym.

    > Możesz rozwinąć?

    Pierwsze prawo godwina mówi, że kto pierwszy przywoła w dyskusji w
    internecie argumet o hitlerze przegrywa. Proponuję sodać druge z
    "oszołomami". Jak ci się kończą argumenty to zawsze tego sformułowania
    używasz:P

    > A wykluczysz? Mnie się zdarza kilku rzeczy pilnować dla hobby.

    Oczywiście że nie wykluczę ani nie zabronię. Każdy ma prawo robić z
    siebie idiotę (choć funkcjonariusz chyba nie...). Twoje prawo robić z
    siebie idiotę zadając idiotyczne pytania:P

    > Nie wiem. Zadzwoń do schroniska.

    Pod 112? I co mam powiedzieć? Że pewien kulson w internetach zapytał
    mnie skad wiem że mój dom nie będzie następny?

    > Widziałeś jakikolwiek urzędowy dokument?

    No raport. Chyba poważny - miliony na niego poszły. I co nie wierzysz?
    To jak się czujesz jak widzisz w telewizji kumpli pod schodami?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 195. Data: 2022-08-21 21:28:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Praktyki nie znam. Teoretycznie był Komendant i jeden zastępca był
    > przełożonym SB, a drugi Milicji. Tyle mówi ustawa.

    Czyli jak widzisz nie MO i SB nie było tym samym. To że mieli jednego
    szefa. No i co z tego - sędziowie i prokurtorzy też mają jednego -
    twierdzisz że prokuratura i sąd to jedno i to samo?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 196. Data: 2022-08-21 22:25:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2022 o 21:28, Shrek pisze:
    > Czyli jak widzisz nie MO i SB nie było tym samym. To że mieli jednego
    > szefa. No i co z tego - sędziowie i prokurtorzy też mają jednego -
    > twierdzisz że prokuratura i sąd to jedno i to samo?

    JA nie twierdziłem nigdy, że to było to samo. Zwracałem jedynie uwagę,
    że przez dłuższy okres czasu było tak, że nie mogłeś się zatrudnić w
    Milicji ALBO SB, jak również mimo to, że nie zajmowałeś się niczym
    związanym z SB, to w aktach osobowych mogłeś zostać tam zawieszonym. Po
    prostu nikomu nie przyszło do głowy, że ktokolwiek będzie na tej
    podstawie cokolwiek wywodził.

    --
    Robert Tomasik

  • 197. Data: 2022-08-21 22:36:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2022 o 21:15, Shrek pisze:
    > Wręcz przeciwnie. Tacy ludzie obalili mur berlinski, wcześniej obalili
    > komunę i przed nimi uciekało słońce karpat.

    Błądzisz. Takim ludziom pozwolono to zrobić. Jakby nie było woli
    politycznej, by to zmienić, to by nic nie zdziałali.

    > O pozostałych nic nie wiesz.

    Jak to nic? Nie byli za. To też jakaś wiedza.

    > Jak kuba bogu tak bóg fidelowi...

    Musisz to jakoś rozjaśnić. Co siedzącym na pasach zrobił jadący kierowca?

    > Czemu za późno - stalin, hitler czy kadafi też nie żyją... Znów się
    > migasz z odpowiedzią;)

    Też nie mam żadnego powodu, by ich popierać lub nie.

> [...]
    > siadać w czasie zatrzymania. Potem sąd uznał, że nie było podstaw do
    > zatrzymania. Więc wiesz - to że kogoś kulsony zatrzymały nie świadczy o

    Świadczy o zatrzymaniu :-)

> [...]
    > internecie argumet o hitlerze przegrywa. Proponuję sodać druge z
    > "oszołomami". Jak ci się kończą argumenty to zawsze tego sformułowania

    Ale na co mi się argumenty niby skończyły?

    > Oczywiście że nie wykluczę ani nie zabronię. Każdy ma prawo robić z
    > siebie idiotę (choć funkcjonariusz chyba nie...). Twoje prawo robić z
    > siebie idiotę zadając idiotyczne pytania:P

    Ale to nie ja pytam? Po co ktoś go pytał, czemu stoi pod furtką? Czy to
    zabronione? Większość głupich filmików o policjantach jest wynikiem
    tego, ze dają się sprowokować i w ogóle idiotom odpowiadają.

    > Pod 112? I co mam powiedzieć? Że pewien kulson w internetach zapytał
    > mnie skad wiem że mój dom nie będzie następny?

    Zadajesz głupie pytania, to i niezbyt mądre odpowiedzi padają :-)
    Zadzwoń tam, skąd te psy mają Ci przywieźć do pilnowania..

    > No raport. Chyba poważny - miliony na niego poszły. I co nie wierzysz?

    To nie religia, żeby się na wierze opierać.

    > To jak się czujesz jak widzisz w telewizji kumpli pod schodami?

    Żadnego jak dotąd nie widziałem.

    --
    Robert Tomasik

  • 198. Data: 2022-08-22 02:10:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale skąd wiadomo, kiedy "to źle", a kiedy "dobrze"? Pamiętasz, jak
    > twórcy obecnego ładu wyprowadzali ludzi na ulice i latali pod dom gen.
    > Jaruzelskiego? Ostrzegałem, że generują nowy nieznany nam zwyczaj.
    > Gierka też ludzie później nie lubili, ale nikt mu pod oknami hucpy nie
    > urządzał.

    Każdy musi sobie sam ocenić, kiedy to źle a kiedy dobrze, ale większość
    osób nie ma takich problemów, bo nikt nie wychodzi na ulicę z błachego
    powodu. Sam napisałeś, że "wyprowadzali ludzi na ulice". To jest
    manipulacja, bo ci ludzie sami by pewnie nie wyszli, ale są sytuacje,
    gdy wiele osób niezaleznie od jakiś organizatorów chce spontanicznie
    zaprotestować.

    > Tak naprawdę, każda partia rządząca robi coś dobrze i coś źle. PiS też
    > ma kilka niezłych pomysłów. Rządzenie przez jedną osobę miewa te zalety,
    > że to pomysły są mniej więcej spójne. Jeden nakradnie mniej, niż wielu,
    > którzy ciągnął każdy "w swoją stronę". Żeby tylko był jakiś mechanizm
    > ogarniający te pomysły, by nie łamały prawa. to dałoby by się żyć.

    Jasne, ale zawsze jest pewien rachunek, polityczny, ekonomiczny,
    zwykłych ludzkich krzywd. To nie chodzi wyizolowane detale, a o całość.

    > A bronić domu każdego trzeba - niezależnie od jego poglądów
    > politycznych. Inaczej by doszło do anarchii. W średniowieczu modne były
    > "zajazdy", gdzie kilku zwolenników innej polityki się zbierało i
    > "zajeżdża;li" do sąsiada o odmiennych poglądach, by go przekonać o
    > własnej racji.
    >
    > To nie ma nic wspólnego z tym, kto ma więcej tej racji. Nawet idiota
    > może zebrać kilku oszołomów i osiągnąć chwilową przewagę liczebną.
    > Chcesz w ten sposób politykę uprawiać?

    A co jesli domu trzeba bronić przed tymi, którzy poprzez społeczną
    manipulacje dorwali się do władzy i ten dom właśnie niszczą?

    > Przede wszystkim - moim zdaniem - problemem jest to, ze głosuje się na
    > partię, a nie na człowieka. O ile w lokalnych wyborach jestem w stanie
    > coś o danym kandydacie powiedzieć, a jeśli nie, to na niego nie głosuję.
    > To w wypadku wyborów do sejmu oni sobie dobierają osoby znane, które z
    > nimi nie mają nic wspólnego. Od kilku kadencji po prostu nie ma na kogo
    > zagłosować.

    Ci lokanie są równie dobrzy jak góra, a są znani lokalnej społeczności i
    ktoś ich w końcu wybiera. Zresztą ci na górze to najczęściej ci lokalni
    po eskalacji przywilejów do koryta o wyższym stopniu zaszeregowania. Jak
    przesledzisz losy co bardziej spektakularnych oportunistów i szkodników,
    to zobaczysz ile z tego wywodzi się z małych miasteczek i mało
    wpływowych regionów.

> [...]
    > jakoś w ogóle ogarniały, że tym komunizm rządzi (oczywiście mogli być,
    > tylko ja nie znam). Pamiętam kolegę starszego o chyba rok, albo dwa
    > lata, jak opowiadał, jak go o PZPR zapisywali, bo został ostatni na
    > kompanii. Chcieli mieć słupek 100%. Wszystkim (łącznie z dowództwem
    > kompani) zwisało, co robi PZPR. Słupek chcieli mieć, żeby się przełożeni
    > odczepili. Jak miałeś w kompanii 100% partyjnych, to nie było podstaw,
    > by robić szkolenia w celu przekonania pozostałych. Było więcej wolnego.
    > Dowódca nie musiał pisać planów działań zmierzających do podniesienia

    Bo tak po prostu MZ często było. Ludzie nie znali niczego innego i nie
    widzieli w PZPR niczego drastycznie złego. 40 lat propagandy, zero innej
    perspektywy.

    > Ale masz tych telewizji wiele. A jak w latach 1945~1990 chciałeś być
    > żołnierzem, to mogłeś w LWP służyć Polsce (jakakolwiek by nie była),
    > albo zostać najemnikiem. Zawsze kilka wojen na świecie się toczyło, ale
    > nie było Internetu.

    Są granice. Dla mnie to kwestia jakiejś świadomości. Innymi słowy, nawet
    jakby tvpis była jedyną telewizją, to bym tam się nie zatrudnił. Tylko
    dlatego, że chcę zostać żołnierzem, nie jest dla mnie argumentem aby
    wstępować np. do SS, nawet gdy jest to jedyna formacja żołnierska. To
    oczywiście wyolbrzymiony przykład, ale czym większe skurwysyństwa
    popełniane przez daną organizację i świadomość tych skurwysyństw u danej
    osoby, tym większe nie bez względu na brak alternatyw.

> [...]
    > wysadzono. Armia Czerwona przeszła przez miasto w 2 dni zabijając 8
    > Niemców. Sami również mieli akurat znikome straty (6 żołnierzy), ale po
    > przejściu u nas zrobili dwa szpitale polowe. Stąd mamy blisko 200
    > pochówków żołnierzy na lokalnych cmentarzach.
    >
    > Następnego dnia po ucieczce Niemców i wysadzeniu Pogotowia okazało się,
    > ze pogotowie jednak jest potrzebne. Dwóch lekarzy i aptekarz w knajpie
    > to uruchomili. Czy byli komunistami? Współdziałali z komunistami. I z
    > radziecką komendanturą i z władzami, choć nie chce mi się sprawdzać, czy

    Akurat tego mi nie musisz tłumaczyc, bo tu wybory są jasne, a współpraca
    jak rozumie dotyczy pomagania innym. Zresztą sądze, że wtedy wiele osob
    nie wiedziało co to przylazło z armią czerwoną, a przed wojną różnie się
    też ludziom wiodło.

> [...]
    > prostu nie wyobrażają sobie, że można w ogóle nie opierać się w swych
    > wyborach na jakichkolwiek podstawach politycznych. Czy jest jakikolwiek
    > przepis, że każdy musi mieć sprecyzowane poglądy polityczne i popierać
    > jedna partię? Tzn, jak ktoś jest idiotą i nie ma swojego własnego
    > zdania, to oczywiście lepiej, by sobie znalazł jakiś wzorzec, ale
    > większość ludzi kieruje się własnymi poglądami.
    >
    > I potem tacy idiocie nie mogą sobie w ogóle wyobrazić, że ktoś może po
    > prostu robić to, co w danym lokalnym momencie uważa za słuszne i

    Ale czasami się zwyczanie nie da, wiesz? No nie da słuzyć w tym
    Waffen-SS i robić swoją robotę bez wspomagania organizacji, której się
    służy. A takie wspomaganie to zbrodnia. Ponownie, celowo wyolbrzymiam, bo
    chodzi o pokazanie, że zawsze są jakieś granice. Jak gdzieindziej
    napisałem, mogę spokonie przyjąć, że wielu milicjantów nie zrobiło nic
    złego i nie ocenię ich w żaden sposób negatywnie, ale argumenty których
    używasz nie są uniwersalne. Są organizacje i miejsca, gdzie nie da się
    już powiedzieć, że służył ludziom i ojczyźnie wykonując tylko swoją
    robotę i nie interesując się polityką. No nie da się.

    --
    Marcin

  • 199. Data: 2022-08-22 04:41:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-21, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Ale nie jest mowa o ludziach, którzy nie ogarniają i po prostu z głupoty
    > na nich głosują.

    Ale takich jest strasznie dużo. Ile tego może być? Z 70-80% wyborców
    pisu?

    > Mowa o ludziach, którzy aktywnie to wspierają i biorą czynny udział w
    > tym cyrku - w takim przypadku mam w dupie to, czy ogarniają, czy nie.
    > Tak nie wolno i już. Tak rodzą się i tak właśnie funkcjonują państwa
    > reżimowe.

    A co z robić jak robią to z przekonania, a ich intencje są obiektywnie
    dobre? Powiedzieć, że nie wolno, to jak powiedzieć, że nie wolno być
    niewyedukowanym. Różne są uwarunkowania.

    > Upośledzenie umysłowe może być usprawiedliwieniem. Głupota nie.
    > Nawet niski poziom inteligencji, brak wykształcenia itp. nie jest
    > usprawiedliwieniem.
    > Jak sebiks kradnie rower, to ponosi odpowiedzialność pomimo niskiego
    > poziomu inteligencji, czy braku wykształcenia. On wie, że nie wolno, ale
    > nadal w sądzie uważa się za pokrzywdzonego.

    Now łaśnie, Sebiks wie, że nie powinien kraść roweru, a co jeśli, ktoś
    nie wie, że w ogóle są jakieś kradzieże rowerów bo tvpis, mówi, że teraz
    nie ma, a były owszem, ale za peło. I takie ktoś działa w podstawowych
    strukturach partii i broni różnych czarków z ich debilnymi
    podręcznikami?

    Jestm skłonny potępiać jedynie tych co z pełną świadomością i działając
    z powodów oportunistycznych współpracują lub przynależą do danego
    reżimu.

    > Co do funkcjonariuszy... czy oglądałeś film "Pułkownik Kwiatkowski"?
    > https://www.youtube.com/watch?v=odMac0S-hvE
    > https://www.youtube.com/watch?v=oRPr5GdOSIM
    >
    > Reżimowe państwa (a ściślej, ci bardziej inteligentni, ci na
    > szczycie...) celowo i z premedytacją dają stanowiska ludziom o niskiej
    > inteligencji - takimi łatwiej manipulować (nie bez powodu w w/w filmie
    > przedstawiono to w tak karykaturalny sposób - Jan Jurewicz zagrał to
    > wręcz "oskarowo"). I tak jest obecnie.

    Albo się wie co się robi, albo się nie wie. Jak się wie, to trudno kogoś
    takiego potępiać.

    --
    Marcin

  • 200. Data: 2022-08-22 04:53:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-21, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> [...]

    > inteligencji - takimi łatwiej manipulować (nie bez powodu w w/w filmie
    > przedstawiono to w tak karykaturalny sposób - Jan Jurewicz zagrał to

    Albo się wie co się robi, albo się nie wie. Jak się nie wie, to trudno kogoś
    takiego potępiać.

    --
    Marcin