  • 1. Data: 2022-08-16 16:45:11
    Temat: dezubekizacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://portal-mundurowy.pl/index.php/component/k2/i
    tem/15885-pierwszy-polak-wygral-w-strasburgu-z-dezub
    ekizacja-spodziewam-sie-fali-skarg

    "Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu uznał, że Polska
    narusza prawa obywateli do sądu i efektywnego odwołania od wyroku. Pan
    Ireneusz wywalczył odszkodowanie oraz w końcu odzyskał swoją pierwotną
    emeryturę."

    I tak prawde mowiac ... o ile przeciw ukaraniu prawdziwych ubekow nic
    nie mam, to jak ktos przepracowal rok dla SB, i 30 lat w nowej Polsce,
    to trzeba jakies proporcje znac.

    Szczegolnie, ze nie zawsze ta praca byla wyrazna.
    Pracowal ktos np w dziale paszportowym, a caly dzial/pion przerzucano.

    Albo np pod ustawe podpadli tworcy systemu PESEL.
    Bo to moglo sluzyc do scigania opozycji ...

    J.

  • 2. Data: 2022-08-16 17:22:05
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 16:45, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Szczegolnie, ze nie zawsze ta praca byla wyrazna.
    > Pracowal ktos np w dziale paszportowym, a caly dzial/pion przerzucano.

    Pisia finezja.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2022-08-16 17:41:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 17:22:52 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > , a caly dzial/pion przerzucano.
    > Pisia finezja. LO
    Znam osobiście człowieka co z Policji wyleciał bo ubek.
    Znaczy w szkole policji w Szczytnie był w ubeckim okresie.

  • 4. Data: 2022-08-16 17:47:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 16:45, J.F pisze:
    > Szczegolnie, ze nie zawsze ta praca byla wyrazna.

    Jeszcze do końca lat 90-tych było ość popularne "zawieszenie" na jakimś
    etacie i powierzenie obowiązków zupełnie gzie indziej. Znam kolegów,
    których pozbawiono emerytur, a nigdy nie pracowali w SB. Jeden wydawał
    kajaki w ośrodku szkoleniowym, który podlegał pod tę formację. Po SB
    podlegały telefonistki, szyfranci.

    Pod koniec tej formacji przenoszono milicjantów na etaty w SB, by ich
    wysłać na szkołę oficerską, bo tam były wakaty, a żeby jechać na szkołę
    trzeba było mieć etat oficerski. Nikt ich nie pytał nawet o zgodę, bo to
    nie było przeniesienie z miejsca pracy, tylko gdzieś tam w tabelkach,
    których nikt nie widział.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-08-16 17:51:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 17:41, Kris pisze:
    > Znam osobiście człowieka co z Policji wyleciał bo ubek.
    > Znaczy w szkole policji w Szczytnie był w ubeckim okresie.

    O tyle dziwne, że SB miał swoją szkołę oficerską w Legionowie.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-08-16 18:26:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > trzeba było mieć etat oficerski. Nikt ich nie pytał nawet o zgodę, bo to
    > nie było przeniesienie z miejsca pracy, tylko gdzieś tam w tabelkach,

    Ty powiedz - pałowałbyś tych kolegów jakby przyszli pod sejm protestować?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2022-08-16 18:54:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 18:26:35 +0200, Shrek wrote:

    > Ty powiedz - pałowałbyś tych kolegów jakby przyszli pod sejm protestować?

    Policjanci chyba czasem protestują, ale widac dobrze wiedzą, gdzie im
    wolno, a gdzie nie :-)

    A poza tym - ubeka bic, to chyba dobrze ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2022-08-16 18:59:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 18:54, J.F pisze:

    > A poza tym - ubeka bic, to chyba dobrze ? :-)

    Ciekawy jestem przemyśleń roberta czy to rzeczywiście dobrze bić
    szatniarza co go do ubeków przypisali, czy bez znaczenia - rozkaz jest
    rozkaz i jak karzą pałować, to widocznie tamci są źli i tak trzeba?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2022-08-16 19:08:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2022 18:54:59 +0200, J.F napisał(a):

    > A poza tym - ubeka bic, to chyba dobrze ? :-)

    Nie przepadam za dyktaturami, kacykami oraz wszelką tajną służbą. Ale
    kto stosuje wobec nich odpowiedzialność zbiorową oraz działanie prawa
    wstecz, zniża się do ich poziomu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2022-08-16 19:26:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 08:41:50 -0700 (PDT), Kris wrote:
    > Znam osobiście człowieka co z Policji wyleciał bo ubek.

    ale kiedy wylecial? w 1990 czy 2020?

    > Znaczy w szkole policji w Szczytnie był w ubeckim okresie.

    Jako kursant, jako nauczyciel?

    A tam w Szczytnie to nie byla ogolna szkola milicyjna ?

    J.