    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dezubekizacja
    Date: Mon, 22 Aug 2022 11:31:11 +0200
    <62ff53f2$0$450$65785112@news.neostrada.pl>
    <jr6nn15f9c9e$.1glh9hfx251l1.dlg@40tude.net>
    <62ff6431$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <wngicp3rlwdy.5xdda15chceh$.dlg@40tude.net>
    <62ff87bd$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ff8f48$0$6209$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ff93d0$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ff9ba9$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ffc6cd$0$6204$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdqrt9$oqt$1@gioia.aioe.org> <svfMK.2008466$70_9.1800891@fx10.ams1>
    <tdtfd4$17ff$1@gioia.aioe.org> <CcCMK.1175590$B0_9.680667@fx13.ams1>

    > Ale takich jest strasznie dużo. Ile tego może być? Z 70-80% wyborców
    > pisu?

    Fundamentem reżimów są pożyteczni idioci.
    Murem reżimów są ci, którzy biorą w tym czynny udział.

    > A co z robić jak robią to z przekonania, a ich intencje są obiektywnie
    > dobre?

    To, że robią to z przekonania, to w to nie wątpię.
    Ale czy mają dobre intencje?
    Jeśli jakiś homofob, czy inny faszysta (czy rasista... itd.), głosuje na
    partię nawołującą do szczucia na na innych ludzi, to robi to z
    przekonania. Ale z dobrymi intencjami wiele wspólnego to nie ma.

    > Powiedzieć, że nie wolno, to jak powiedzieć, że nie wolno być
    > niewyedukowanym. Różne są uwarunkowania.

    W ten sposób można usprawiedliwiać każdego, np.zwolenników niewolnictwa,
    no bo skoro mają takie przekonania i uwarunkowania...
    Nie sądzę, że to ich usprawiedliwia.

    > Now łaśnie, Sebiks wie, że nie powinien kraść roweru, a co jeśli, ktoś
    > nie wie, że w ogóle są jakieś kradzieże rowerów bo tvpis, mówi, że teraz
    > nie ma, a były owszem, ale za peło. I takie ktoś działa w podstawowych
    > strukturach partii i broni różnych czarków z ich debilnymi
    > podręcznikami?

    Ale jak to nie wie?
    Tydzień po wyborach mógł nie wiedzieć.
    Ile lat to już trwa?
    To co oni w tym pis, samych upośledzonych tam przyjmują, którzy nie
    ogarniają rzeczywistości?
    Jak najbardziej ogarniają. Robią to z premedytacją, bo tacy właśnie są,
    jak ten czarnek.

    > Jestm skłonny potępiać jedynie tych co z pełną świadomością i działając
    > z powodów oportunistycznych współpracują lub przynależą do danego
    > reżimu.

    I tu się zgadzamy.
    Musisz mnie tylko przekonać, że ktoś, kto współpracuje lub przynależy do
    tego towarzystwa nie jest świadomy tego co robi :)

    > Albo się wie co się robi, albo się nie wie. Jak się nie wie, to trudno kogoś
    > takiego potępiać.

    Oczywiście. Dlatego dla ludzi w stanie niepoczytalności są odrębne przepisy.
    A jak na razie w prawie przyjmuje się domniemanie poczytalności.
    Niepoczytalność, czy ograniczoną poczytalność trzeba udowodnić.

    Pozdrawiam
    Piotr