  • 1. Data: 2022-08-15 23:07:48
    Temat: ryby
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Troche niemieckich danych

    https://www.youtube.com/watch?v=Z_wb-9uG_GQ

    https://undine.bafg.de/oder/guetemessstellen/oder_ms
    t_frankfurt.html

    Widac wyrazny wzrost przewodnosci, co swiadczy o wprowadzeniu jakiegos
    jonowego srodka, i wyrazny wzrost pH.

    Tylko ... pH 9 to stezenie jonow OH- 10^-5 mola na litr.

    kilkaset g jakiejs substancji na m3 wody.
    przeplyw ~100m3/s, to nam daje ok 72 mln m3 wody przez ostatnie 8 doby
    i tysiace ton tajemniczej substancji.

    Albo jakies zrodlo naturalne, ale jakie, albo ... amoniak ma odczyn
    zasadowy, a moze jakas oczyszczalnia sciekow zawiodla?

    Czy takie pH moze rybom zaszkodzic? zbyt wysokie na pewno zaszkodzi,
    ale czy 9?

    Czytam, ze pH sciekow 6.5-9.5 jest dopuszczalne.

    Przy czym ta zwiekszona przewodnosc ciagle trwa ... ciagle jest cos
    wrowadzane? Tzn we Frankurcie ciagle jest, u źrodla to bylo tydzien
    temu ...

    J.

  • 2. Data: 2022-08-15 23:20:11
    Temat: Re: ryby
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 23:07:51 UTC+2 J.F. napisał(a):

    > Czytam, ze pH sciekow 6.5-9.5 jest dopuszczalne.
    A ile było w Odrze rok temu np?

  • 3. Data: 2022-08-16 01:33:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Troche niemieckich danych
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Z_wb-9uG_GQ
    >
    > https://undine.bafg.de/oder/guetemessstellen/oder_ms
    t_frankfurt.html

    Oni to mierzą co drugi dzień w nocy?

> [...]
    >
    > kilkaset g jakiejs substancji na m3 wody.
    > przeplyw ~100m3/s, to nam daje ok 72 mln m3 wody przez ostatnie 8 doby

    Absorpcja w 254nm jest nad wyraz ciekawa.

> [...]
    >
    > Przy czym ta zwiekszona przewodnosc ciagle trwa ... ciagle jest cos
    > wrowadzane? Tzn we Frankurcie ciagle jest, u źrodla to bylo tydzien

    Tak czy inaczej, wyglada, że jest tam tego od cholery. Tym bardziej
    niezrozumiałe dlaczego brak choć odrobiny konkretów.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2022-08-16 01:48:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-15, Kris <k...@g...com> wrote:

    > A ile było w Odrze rok temu np?

    Ten zrzut ścieków przy pH 9.5, to aby dostać 9 w Odrze to to musiałoby
    coś pod 12-14 i to pewnie setki kilogramów.

    Inny ciekawy wykres - więcej tlenu. Ktoś spuścił jakiś środek do
    dezynfekcji wody w basenach? Podchloryn sodu np.? Ma wysokie pH, może
    podnosić poziom tlenu. Zwiększa przewodnictwo, ma maksymum pochłania w
    zakresie 250-300nm.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-08-16 06:26:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Takie pasmo mają żarówki UV z kropelką rtęci w środku banki.

    -----

  • 6. Data: 2022-08-16 08:41:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > dezynfekcji wody w basenach? Podchloryn sodu np.? Ma wysokie pH, może
    > podnosić poziom tlenu. Zwiększa przewodnictwo, ma maksymum pochłania w

    Albo - ale to mój wymysł - ktoś próbował odkazić rzekę :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-08-16 12:01:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Aug 2022 23:33:19 GMT, Marcin Debowski wrote:

    t_frankfurt.html

    > Oni to mierzą co drugi dzień w nocy?

    Raczej kilka razy dziennie, stad wykresy.
    A tylko na osi co drugi dzien.

    > Absorpcja w 254nm jest nad wyraz ciekawa.

    Albo po prostu zwykła mętnosc, w UV tez widoczna.

    Moze cos, co pretenduje do "naturalne".

    J.

  • 8. Data: 2022-08-16 12:02:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Aug 2022 14:20:11 -0700 (PDT), Kris wrote:
    > A ile było w Odrze rok temu np?

    Nie wiem, ale widac, ze miesiac temu bylo 8.

    J.

  • 9. Data: 2022-08-16 12:04:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Aug 2022 23:48:11 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    >
    > Inny ciekawy wykres - więcej tlenu. Ktoś spuścił jakiś środek do
    > dezynfekcji wody w basenach? Podchloryn sodu np.? Ma wysokie pH, może

    Tez tak kiedys pomyslalem, tylko czy te niemieckie pomiary wykazalyby
    jako "tlen", czy naprawde tylko rozpuszczony tlen mierzą.

    No i czy on sie nie rozklada w miare szybko?
    Co moze tez mozliwe - ryby zabil i te ryby teraz splywaja.

    J.

  • 10. Data: 2022-08-16 13:47:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Raczej kilka razy dziennie, stad wykresy.
    > A tylko na osi co drugi dzien.

    Nie o tym: czym jest spowodowana ta dziwna piła z okresem 24h? Jest na
    każdym jednym wykresie włączając temperaturę. A temperatura się pewnie
    zmienia nocą i mogą od niej zależeć pozostałe wskazania. Stąd pytanie.

    > Albo po prostu zwykła mętnosc, w UV tez widoczna.

    Niewykluczone.

    > Moze cos, co pretenduje do "naturalne".

    No ale powinni znać naturalne poziomy naturalnych składników.

    --
    Marcin