  • Data: 2006-09-04 16:47:56
    Temat: Utrata zaufania do pracodawcy.
    Od: "Ja" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie!

    Mam pewne pytanie (teoretyczne, hipotetyczne) dotyczace prawa pracy, kodeksu
    pracy i wypowiedzenia umowy o prace. Otoz istnieje termin "utrata zaufania
    do pracownika" - pracowdawca odpowiednio motywujac swoja decyzje moze
    wypowiedziec w trybie natychamistowym umowe o prace pracownikowi. Jest pare
    informacji o tym na googlach itp.
    Mnie interesuje sytuacja odwrotna: "utrata zaufania do PRACODAWCY" - a wiec
    ja jako pracownik trace zaufanie do mego pracodawcy. Zalozmy, ze mam
    konkretne powody. Nie jest tym powodem np niewyplacenie pensji w terminie
    gdyz to podpada pod 'ciezkie naruszenie warunkow pracy przez pracodawce'.
    Raczej chodzi mi o powody typu (moze dobrze mysle, a moze zle - poprawcie
    mnie): niepowierzanie obowiazkow adekwatnych do stanowiska mimo awansu na to
    stanowisko itp. (moze znacie jakies inne powody).
    Dlatego mam pytanie: czy istnieje wogole cos takiego jak 'utrata zaufania do
    pracodawcy'? Czy sa jakies przepisy w Kodeksie Pracy podpadajace pod to
    okreslenie? Czy znacie jakies inne powody, ktore moga pasowac do tego
    okreslenia? Czy sa jakies wyroki sadowe, ktore zwiazane bylyby z tym
    zagadnieniem? Czy gdybym chcial wypowiedziec umowe w trybie natychmiastowym
    (zalozmy, ze mam ciekawa nowa robote, a nie chce czekac 3 miesiecy okresu
    wypowiedzenia) to na co moglbym sie powolac?

    Dziekuje za wszelkie odpowiedzi i sugestie,
    Andrzej