  • 81. Data: 2021-11-19 16:38:26
    Temat: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-18 o 21:33, J.F pisze:
    > Swinke przechodzilem ... czyli nie mialem szczepienia MMR, ale na Odre
    > to chyba tak.

    Masz dzieci?

    --
    animka

  • 82. Data: 2021-11-19 17:06:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2021 07:49:04 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:
> [...]
    257892865- jedna

    > Biorąc pod uwagę że często zaszczepionych się nie wymazuje, czyli
    > katalogowani są jako zmarli w stary sposób.

    Ale to nie sa zgony ogółem, tylko "na covid i moze choroby
    wspolistniejace". Czyli musial byc powod, aby przetestowac chorego ...
    co dzis jest chyba standardem przy przyjeciu do szpitala.

    Ale jesli nie ... to jest jeszcze gorzej?

    J.

  • 83. Data: 2021-11-19 17:12:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19.11.2021 o 17:06, J.F napisał:

    > Ale to nie sa zgony ogółem, tylko "na covid i moze choroby
    > wspolistniejace". Czyli musial byc powod, aby przetestowac chorego ...
    > co dzis jest chyba standardem przy przyjeciu do szpitala.

    Przy osobach szczepionych w niektórych szpitalach nie testuje się na
    covid, wpisuje się grypę.... Stąd tyle zachorowań na grypę w tym roku....
    --
    http://zrzeda.pl

  • 84. Data: 2021-11-19 17:29:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.11.2021 o 10:45, J.F pisze:

    > Chwilowo w miare wiemy.
    > 20mln w pelni zaszczepionych w 38mln kraju.

    To jest o UK. 80%. Jeszcze lepiej.

    > A to owszem.

    Ale to są już dane po "standaryzacji wiekiem".

    Zresztą jak ciężko - wywnioskowali, ze jest 32 razy mniejsza szansa - ja
    się tylko pytam jak, skoro z danych wynika że jest większa (nieznacznie
    bo nieznacznie, ale jednak).

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2021-11-19 17:32:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.11.2021 o 11:00, cyklista pisze:

    > albo że 70+ 90% a poniżej np. 20%, + wszystkie zawody medyczne i te co
    > były w pierwszej transzy szczepione
    >
    > Niektóre kraje podawały takie statystyki z podziałem na grupy wiekowe i
    > tam można było już próbować to jakoś oceniać statystycznie w tych samych
    > grupach wiekowych biorąc pod uwagę tez ich stopień zaszczepienia.

    To jest po "obróbce" wiekiem. Na stronie ichnego urzędu statystycznego
    (UK) są dosyć dokładne dane "surowe". Można sprawdzać, tylko jakbym nie
    sprawdzał wychodzi... źle;)

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2021-11-19 17:39:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Też sobie zadałem trud policzenia i mi wyszło tak:
    > 8 stycznia 40
    > 5 luty 2,8
    > 1 marca 1
    > 2 lipca 1,5
    > 3 paźdz. 1
    > Gdzie liczby przy datach to stosunek zmarłych niezaszczepionych do
    > zaszczepionych 2x. Na pierwszy rzut oka szczepionka gwałtownie straciła
    > skuteczność z koncem stycznia. Ponieważ to raczej niemożliwe, zapewne
    > robię jakiś błąd interpretując dane. Ale jaki? Tu trzeba matematyka.

    Na początku stycznia było tyle zaszczepionych drugą dawką co kot
    napłakał, więc przedział ufności byłby mizerny - nawet w tabelce
    przedział ufności jest pusty w pierwszym tygodniu.

    --
    Shrek

  • 87. Data: 2021-11-19 17:43:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.11.2021 o 11:10, cyklista pisze:

    > Może to pardakoks wyszczepialności?
    >
    > Ja bym porównywał nie same liczby tylko procenty.
    > Ba jak na 10mln niezaszczepionych zmarł 1 milion a na 30 mln
    > zaszczepionych też 1 milion to wychodzi ci że umiera ich tyle samo, a
    > tak naprawdę to wśród zaszczepionych jest 3x mniejsza śmiertelność

    No ale właśnie wychodzi że w procentach to zbliżone liczby zgonów wśród
    zaszczepionych i nie. Z tym że w ostatnich tygodniach więckszy procent
    czarnych worków wśród zaszczepionych - WTF?

    > a dla większego zamieszania jeszcze weź pod uwagę ludzi po
    > przechorowaniu ( i to najbardziej nieznana liczba) i zdecyduj do której
    > grupy ich będziesz zaliczał

    To jakiś trop - naturalna odporność lepsza niż szczepionka (taka
    hipoteza - nie mówię, że prawdziwa). Ale dalej nie wyjasnia jak doszli
    do tego, że większy procent śmieci wśród zaszczepionych jest 32 kronie
    mniejszy niż wskazuje czysta matma;).

    --
    Shrek

  • 88. Data: 2021-11-19 17:51:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przy osobach szczepionych w niektórych szpitalach nie testuje się na
    > covid, wpisuje się grypę.... Stąd tyle zachorowań na grypę w tym roku....

    Nie mówimy o zachorowaniach bo każdy zdaje sobie sprawę, że są to dane z
    dupy, a o zgonach.

    --
    Shrek

  • 89. Data: 2021-11-19 17:55:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2021 17:39:32 +0100, Shrek wrote:

    > Na początku stycznia było tyle zaszczepionych drugą dawką co kot
    > napłakał, więc przedział ufności byłby mizerny - nawet w tabelce
    > przedział ufności jest pusty w pierwszym tygodniu.

    W lutym raczej nie bylo ich strasznie duzo wiecej.

    J.

  • 90. Data: 2021-11-19 17:58:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2021 17:29:09 +0100, Shrek wrote:

    > To jest o UK. 80%. Jeszcze lepiej.

    Dla nas gorzej, bo trzeba to uwzgledniac.

    W Polsce ilosc zaszczepionych i niezaszczepionych byla niedawno rowna,
    wiec latwo bylo porownac.

    J.