  • 101. Data: 2021-11-19 20:12:50
    Temat: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Owszem, jeśli politycy uspokojeni chwilowym spadkiem liczby chorych
    > zdejmą czy poluzują obostrzenia. Założenie jest takie że nie odpuszcza
    > się dopóki następują zakażenia a i po ich ustąpieniu należy stosować
    > środki ostrożności wobec przyjezdnych.

    O nie - ty ru próbujesz wprowadzić niezły terroryzm, a mówiliśmy że
    wystarczy szczepić i Ro spada poniżej jedności. Otóż niestety nie tym
    razem.

    > Ty Shrek, masz jakąś chorą frajdę wskazywać bez przerwy na ludzką
    > głupotę.

    Źle - mam po prostu krytyczny umysł i zadaję pytania. A to powoduje, że
    jak ktoś nie zna na nie odpowiedzi "bo są oczywiste" to zaczyna uderzać
    w płaskoziemców. Czasem się mylę (bo przecież żaden ze mnie geniusz a i
    jest wtedy szansa nauczyć się od lepiej zorientowanych), a czasem
    okazuje się że "zorientowani" gówno wiedzą. Już od szkoły miałem złą
    opinię u nauczycieli:P

    > Owszem, jest faktem, ale nie zapominaj że istnieje ta
    > mądrzejsza połowa.

    No więc jestem gotów się uczyć:P

    --
    Shrek

  • 102. Data: 2021-11-19 20:25:58
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Spoko, wykituje tylko 2%. Źle nie będzie.

    2% z zarażonych.
    A tych jest do tej pory 9%
    Więc mowa o promilach.

  • 103. Data: 2021-11-19 21:07:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-11-18 o 19:50, Kviat pisze:

    > A po co segreguje się ludzi na tych bez prawa jazdy i na tych z prawem
    > jazdy?
    > Ci z prawem jazdy są odrobinkę mniej niebezpieczni na drogach.
    > Prawo jazdy też nie jest obowiązkowe.
    >
    > Powrotu do zdrowia życzę.
    > Piotr

    Mylisz się.
    Ci z prawem jazdy są bardziej niebezpieczni na drogach.
    Prawie wszystkie wypadki na drodze są spowodowane przez posiadaczy prawa
    jazdy.

  • 104. Data: 2021-11-20 11:25:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.11.2021 o 11:10, cyklista pisze:

    > Może to pardakoks wyszczepialności?

    Zamieszczam wyjaśnienie paradoksu 32 krotnie większej śmiertelności
    nieszczepów względem szczepionych, mimo że syrowe dane tygodniowe nic
    takiego nie wskazują (oryginał na pręgierzu):

    https://faktopedia.pl/547954/Najnowsze-badania-z-Wie
    lkiej-Brytanii-potwierdzaja-ze-ryzyko-zgonu-z-powodu

    > Nie ma manipulacji:

    https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/
    birthsdeathsandmarriages/deaths/bulletins/deathsinvo
    lvingcovid19byvaccinationstatusengland/deathsoccurri
    ngbetween2januaryand24september2021

    Dobra - obiecałem że przeczytam i spróbuję zrozumieć doczytałem i
    prostym słowem (przynajmniej się staram) wyjaśniam, to czego nie chciał
    napisać mi bruno:

    1 - "osobolata" nie mają nic wspólnego z wiekiem a to poprostu osoba
    zaszczepiona przez rok. jak będzie zaszczepiona przez pół roku to jest
    to pół osoboroku.

    2- dane są za 2 styczeń - 24 wrzesień - dla ułatwienia przyjmujmy że za
    styczeń-wrzesień.

    Stopień wyszczepienia dwoma dawkami to z grubasza:

    styczeń - 0,4%
    luty - 1%
    marzec - 3%
    kwiecien - 15%
    maj - 35%
    czerwiec - 44%
    lipiec - 55%
    sierpien - 70%
    wrzesień - 71%

    I teraz tak - trzecia fala w badanym okresie przypadała na styczeń i
    luty, kiedy wyszczepienie było na poziomie pomijalnym. Więc i licznik
    nabijało niezaszczepionym./ Zaszczepieni nie umierali bo ich nie było;)
    Stąd masowe zgony w populacji niezasczepionych.

    Potem przerwa - od marca do czerwca niewiele się działo, więc nic nie
    odbierało nieszczepom prowadzenia. W lipcu i wrześniu wyszczepienie było
    na poziomie średnio 65% i dopiero tu zaszczepieni mogli zacząć "odrabiać
    straty"

    Więc to jest prawie dokładnie ta sama manipulacja co naszego ministra
    zdrowia (tylko delikatnie przykryta osobo-latami dla niepoznaki). To nie
    jest porównanie szansy śmierci osoby zaszczepionej i niezaszepionej a de
    facto porównanie szansy śmierci osoby niezaszczepionej w poprzedniej
    fali z zaszcepioną w tej fali, a jeszcze bardziej w przybliżeniu szansa
    na śmieć w poprzedniej fali i tej:P

    https://www.google.com/search?q=covid+death+uk&clien
    t=firefox-b-d&sxsrf=AOaemvJ_B1j-JlWko1EekWg-F6ltpiBa
    QA%3A1637402241436&ei=gcaYYceNGsitrgSF0KWYBg&ved=0ah
    UKEwiH0tHX1qb0AhXIlosKHQVoCWMQ4dUDCA0&uact=5&oq=covi
    d+death+uk&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBggAEAcQHjIFCAAQgA
    QyBggAEAcQHjIGCAAQBxAeMgYIABAHEB4yBggAEAcQHjIGCAAQBx
    AeMgYIABAHEB4yBggAEAcQHjIGCAAQBxAeOgcIABCwAxBDOgQIIx
    AnOgsIABCABBCxAxCDAToICAAQBxAeEBM6BAgAEA1KBAhBGAFQ8w
    NYsQ9g0RdoAXAAeACAAVCIAcMDkgEBNpgBAKABAcgBCsABAQ&scl
    ient=gws-wiz

    I teraz się mniej więcej zgadza. Natomiast z danych surowych wynika, że
    jak porównasz zaszczepioną i niezaszczepioną w tej fali to wychodzi na
    to samo:P

    Więc potwierdza się jak zwykle że statystyka to zwykle manipulacja -
    wystarczy odpowiednio obrobić dane i je przedstawić i pokazują zupełnie
    co innego niż sugerują w tytule - czy to dotyczy inflacji, czy średniej
    krajowej... czy szansy śmierci nieszczepa vs kłutego, gdzie defacto
    porównujesz po prostu mortality rate w tej i poprzedniej fali a nie
    kłutych i nieszczepów;)

    Mam nadzieję, że teraz jasne;)

    --
    Shrek

  • 105. Data: 2021-11-20 11:53:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2021 11:25:04 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > facto porównanie szansy śmierci osoby niezaszczepionej w poprzedniej
    > fali z zaszcepioną w tej fali, a jeszcze bardziej w przybliżeniu szansa

    Nie kupuję tego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 106. Data: 2021-11-20 12:04:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie kupuję tego.

    A co ci konkretnie nie pasuje? W poprzedniej fali było 99%
    niezaszczepionych w tej 72% zaszczepionych. Porównując zaszczepionych i
    niezaszczepionych w takim okresie defacto porównujesz po prostu pierwszą
    i drugą falę. I teraz się mniej więcej zgadza - praktycznie wszedzie
    obecna fala ma mniejszą śmiertelność w stosunku do poprzedniej..

    Taka dyskusja - najpierw bruno - "doczytaj sie to zrozumiesz" wpominając
    przy okazji coś o płaskoziemcach. Doczytałem se i zrozumiałem a
    następnie wyjaśniłem krok po kroku w przystępny, zrozumiały i logiczny
    sposób, to spotykam się z konstruktywną krytyką "nie kupuję tego";)

    Średnią krajową i dane o 5 procentowej inflacji kupujesz?

    --
    Shrek

  • 107. Data: 2021-11-20 12:21:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Nie kupuję tego.

    Z ty tych "w reklamy głęboko wierzących"? Ja nie kupuje "streszczeń"
    bez linka na "pełną wersję" nawet jeśli z nich korzystam "sporadycznie".
    Może o dziwo MZ nie kręci *celowo* ale IMHO ni złamanego wuja nie jest
    przekonujące dla "mających wątpliwości dociekliwych".
    Przekonywać (niemal tylko) przekonanych byle partacz potrafi.

    <cynizm> Można wybrać zarzut
    1. niekompetencji w celowym kręceniu
    2. (żenującej) niekompetencji w przekonywaniu
    3. wykastrowania mądrości MZ w streszczeniu przez dziennikarzy.
    </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 108. Data: 2021-11-20 13:08:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2021 12:04:30 +0100, Shrek napisał(a):

    > A co ci konkretnie nie pasuje?

    Co ma jedna fala do drugiej skoro porównujesz stany z danego, tego
    samego dnia? Danego dnia zmarło tyle a tyle zaszczepionych i tyle a tyle
    niezaszczepionych. Odnosisz to do liczności jednych i drugich tego dnia
    i masz względną (na np. 100000 ludzi) śmiertelność. Porównujesz jedną
    śmiertelność do drugiej i masz stosunek wolny od fal, procenta
    wyszczepienia czy fazy księżyca. Dla 8. stycznia wynosi 40, dla innych
    dni nie przekracza 2. A czemu tak, dalej nie wiem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 109. Data: 2021-11-20 13:18:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co ma jedna fala do drugiej skoro porównujesz stany z danego, tego
    > samego dnia? Danego dnia zmarło tyle a tyle zaszczepionych i tyle a tyle
    > niezaszczepionych.

    Normalnie bym ci jak bruno napisał - doczytaj se:P Ale poważnie -

    https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/
    birthsdeathsandmarriages/deaths/bulletins/deathsinvo
    lvingcovid19byvaccinationstatusengland/deathsoccurri
    ngbetween2januaryand24september2021

    Fig 1. o tym mówimy- zaszczepienie umierają 32 razy rzadziej:P

> [...]
    > śmiertelność do drugiej i masz stosunek wolny od fal, procenta
    > wyszczepienia czy fazy księżyca. Dla 8. stycznia wynosi 40, dla innych

    O czym innym rozmawiamy. Ja właśnie nie mogłem uwierzyć, że skoro w
    okresach tygodniowych zaszczepiony czy nie to wychodzi "jeden pies" to
    brunowi wychodzi 32 razy mniej. No i już wiem - jednak to była manipulacja.

    --
    Shrek

  • 110. Data: 2021-11-20 13:29:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > wyszczepienia czy fazy księżyca. Dla 8. stycznia wynosi 40, dla innych
    > dni nie przekracza 2. A czemu tak, dalej nie wiem.

    A jak wypadnie niekorzystnie dla szczepień na kowid to dorzucasz wiek
    zmarłych, choroby współistniejące i co tam jeszcze wymyślisz aż wyjdzie
    co trzeba :-)
    Tyle że w "skuteczność szczepień powątpiewający" dorzuciliby dane która
    szczepionka, ile czasu od zakończenia szczepień i który wariant kowid.
    Bez tych "doprecyzowań" mi w to że skuteczność szczepionek nie spada
    znacząco+ z czasem i kolejnymi wariantami kowid "wątpić" *bardzo łatwo*.

    Jak "doprecyzowania" mają być OK to muszą być *w obie* strony.

    --
    A. Filip