  • Data: 2022-01-14 15:35:11
    Temat: Re: wolność wyboru
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Jan 2022 15:19:19 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > obnażał spiski talmudycznych hygienistów.
    >
    > "Nic dziwnego, że pod hasłem szerzenia hygieny, rozumie się żydowskiej,
    > ciemny biurokratyzm miejski wspólnie z pismakami brukowymi, rozpoczął
    > formalne napady w Warszawie na właścicieli domów, pragnących nadal
    > oczyszczać ustępy sposobem najracyonalniejszym -- zapomocą wywózki na pola
    > wiejskie -- i na rolników podmiejskich, posiłkujących się nawozami
    > kloacznymi. Ciągłe protokóły policyi, sprawy sądowe, kary i areszt dla
    > właścicieli domów i gospodarzy podwarszawskich, a kije i pięście dla

    A te Zydy chcialy ich przymusowo do kanalizacji podlaczyc?

    > robotników, użyzniających niwy ojczyste nieczystościami kloacznemi -- jakoby
    > za niewypełnienie nowoczesnych wymagań sanitarnych; przepełnione ustępy w
    > domach nieskanalizowanych lub niepołączonych jeszcze z kanałami;

    > porozchlapywane nieczystości tajemnie nocą po szosach, rowach, placach
    > nawet po ulicach miasta, jeszcze więcej pogarszają warunki zdrowotne i
    > materyalne ludności polskiej,

    Nie rozumiem jednego - kto rozchlapywal - wywozący g* na pola
    patriotycznych gospodarzy, czy wladze miasta w tajemnicy, aby wzbudzic
    niechec do wywożących?

    > Wstrętne gałganiarnie, składy sierści, kupy błota i śmieci na placach
    > miejskich, cuchnące fabryki kleju i mydła, chemikalii oraz garbarnie,
    > roznoszące wyziewy obrzydliwe nad Warszawą i okolicami, nie zwracają uwagi
    > hygienistów warszawskich, ponieważ przynoszą bogactwa handelesom i
    > kulturnikom teutońskim;

    Jest to jakis argument :-)

> [...]
    > nawozów kloacznych, wynalazek pól irrygacyjnych pod miastami
    > skanalizowanemi, ażeby zatamować krytykę ekonomistów i agronomów
    > chrześcijańskich przeciw zarządom miejskim, jako bezpośrednio
    > urzeczywistniających szkodliwe pomysły żydów i szarlatanów -- zaciszyć
    > skargi mieszkańców nadrzecznych, wszczynane przeciw tymże zarządom w
    > przedmiocie zatruwania wód rybnych, nieczystościami, oraz zamydlić oczy
    > cywilizacyi wielko-miejskiej, nibyto najracyonalniejszym sposobem
    > zużytkowania w rolnictwie fekalii zapomocą pól irrygacyjnych.

    troche racji ma.
    Ot, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

    Wczesniej sie nie zastanawialem ... ale co sie dzialo z tymi cennymi
    skladnikami trafiajacymi na pola irygacyjne?
    Splywaly do Bałtyku, czy ktos te rosliny kosil i np dostarczal
    rolnikom na kompost?

> [...]
    > produkują niezdatne do użytku wewnętrznego rośliny (jako za bardzo
    > wybujałe, wodniste i prędko ulegające gniciu). Naprzykład magistrat
    > warszawski, odjąwszy rolnikom nadwiślańskim tanie nawozy miejskie,
    > zatruwszy tymiż Wisłę, zubożywszy swych obywateli robotami kanalizacyjnemi,
    > a zbogaciwszy inżynierów i finansistów żydowsko-cudzoziemskich, przynaglany
    > jest obecnie przez judaizm postępowy i szarlataneryę do urządzenia pod
    > Warszawą pól irrygacyjnych, ażeby napędzić z kasy miejskiej do kieszeni
    > kulturtregerskich i geszefciarskich nowe miliony, rozumie się z krzywdą

    Taa ... z tego co widac, to dawniej rozwiazaniem byly rurki prowadzace
    wprost na pola slowianskich rolnikow.

    Ale dzis ... scieki surowe wystarczajaco zdrowe, aby na nich kartofle
    czy żyto dla ludzi rosly? A moze dla świn i krów sie nadaja ...

    J.