  • Data: 2022-01-15 12:58:41
    Temat: Re: wolność wyboru
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 14 Jan 2022 06:37:23 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Może coś się polepszyło, ale jeszcze jakiś czas temu czytałem, że do tej pory nie
    udało się z tego wyprodukować kompostu spełniającego choćby najniższe normy - więc
    wszystko i tak poszło do utylizacji.

    Zaciekawiło mnie to więc sprawdziłem jak to się robi w naszej
    zielonogórskiej, całkiem nowoczesnej oczyszczalni. Ciekawi se poczytają
    tu:
    https://www.zwik.zgora.pl/woda-i-scieki/scieki/techn
    ologia-oczyszczania-sciekow/
    A w skrócie, to mało co ze ścieków idzie na kompost, większość na
    wysypisko a niektóre rzeczy jak żużel po spaleniu zawierający metal i
    inne paskudztwa - do specjalnego składowania w nieskończoność. I żadnego
    metanorobienia, ciepło do procesów jest z oleju opałowego.
    Dodam że ścieki po oczyszczeniu są odprowadzane do lokalnego cieku pod
    nazwą Złoty Potok tak w połowie długości. Powyżej da się spłynąć
    kajakiem i jest OK, poniżej też się da spłynąć ale jednak delikatnie
    śmierdzi. Przy czym nie wiem czy śmierdzi oczyszczonymi ściekami z tej
    oczyszczalni czy starym osadem, bo wcale nieoczyszczone ścieki płynęły
    tam dziesięciolecia i mogło się nie wszystko jeszcze wypłukać.
    --
    Jacek
    I hate haters.