    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: winda
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 3 Feb 2022 18:05:28 +0100

    On Thu, 3 Feb 2022 17:48:56 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Spółdzielnie mają większą dowolność, ale we wspólnotach sądy każą płacić stosownie
    do udziału w nieruchomości - i parter, a nawet
    > brak windy, nie zwalnia.

    Takie chyba przepisy ogolne - ale jak widac mozna wprowadzic wyjatki
    czy ulgi.

    Poza tym we wspolnosci z parteru sie zjezdza windą do garazu :-P

    > Windy kosztują znacznie więcej, niż myślisz:
    > * amortyzacja (najdroższy element budynku, a co ileś lat trzeba nową);

    No nie wiem jak z tą nową - musialbym sie do maszynowni włamac ..

    > * energia elektryczna (największy poborca energii w budynku);

    Moze i najwiekszy, ale to przeciez grosze są.

    > * obowiązkowe przeglądy okresowe firmy dźwigowej (w okresie gwarancji masakra);
    > * UDT;

    Owszem.

    > * telekomunikacja (telefon w windzie do połączenia z centrum alarmowym);

    Obecnie tez grosze.

    > * no i oczywiście okresowe naprawy, w tym zaordynowane przez UDT (wymiany lin, kół,
    hamulców itp. itd.).

    Szczegolnie w starym budynku ...
    Ale co - rok to wytrzymuje ?

    > Zgłoś wniosek, żeby wyłączyli - skoro zsypy zamurowują ;-).

    Raczej nie przejdzie - 10 pieter :-)
    Ale jakby sie postarac ... kto wie :-)

    > Ty się Zając ciesz, że windziarki w budżecie nie macie ;-).

    Windą nie jezdzi, ale ten serwis ... moze i mamy :-)

    Inni utrzymuja ochrone ... to chyba wiecej kosztuje ...

    > -----

    J.