    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ryby
    Date: Tue, 20 Sep 2022 11:01:59 +0200
    <6310dd21$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <2obQK.26595$%fx6.23556@fx14.ams1>
    <63118e21$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <t2bRK.160077$YC96.59254@fx12.ams1>
    <631e0b6c$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <FUuTK.351761$vFVf.261187@fx02.ams1>
    <631ebd16$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <5faUK.17830$%q2.14427@fx15.ams1>
    <632161e6$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <JSPUK.432244$qD%2.112700@fx08.ams1>
    <632404b9$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <Jz8WK.459059$%q2.75107@fx15.ams1>
    <63294240$0$6203$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 20.09.2022 o 06:32, Shrek pisze:

    > Zresztą dziś można spojrzeć na dane i
    > stwierdzić, że szwecja przeszła porównywalnie do reszty, mimo braku
    > koronapierdolca.

    Koronopierdolca, czyli czego?
    Tak samo mieli obowiązek noszenia mseczek, limity w restauracjach,
    transporcie itp., pracę zdalną, ograniczenia na granicach, certy
    szczepionkowe itd.

    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-eur
    opie,w-szwecji-odsetek-nadmiarowych-zgonow-nalezy-do
    -najnizszych-w-europie--jak-to-zrobili-,artykul,1378
    5269.html

    " Szwedzki model walki w pandemią. Jakie były rezultaty?

    Średnia oczekiwana długość życia w Szwecji w 2020 r. obniżyła się o 0,8
    roku (w Polsce było to 1,4 roku).

    Do marca 2021 r. wskaźnik zgonów z powodu COVID-19 był w Szwecji wyższy
    niż średnia europejska, czego przyczyną był bardzo wysoki poziom
    śmiertelności podczas pierwszej fali pandemii w 2019 r."

    "Do końca sierpnia 2021 r. ponad 55 proc. uprawnionych do szczepienia
    przeciwko COVID-19 otrzymało szczepionkę - było to powyżej ówczesnej
    średniej europejskiej (w Polsce - poniżej 50 proc.). Obecnie Szwecja
    należy do najbardziej "wyszczepionych" społeczeństw w Europie. Wraz z
    podnoszeniem się poziomu wyszczepialności, spadały wskaźniki zgonów z
    powodu COVID-19."

    "Szwecja to jeden z nielicznych krajów w Europie, w którym leczenie raka
    nie zostało zaburzone podczas pandemii i nie zanotowano wzrostu
    umieralności z powodu chorób onkologicznych, choć programy wczesnego
    wykrywania zostały zakłócone."

    https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8282214
    ,szwecja-koronakomisja-lockdown.html

    " Rząd Szwecji w walce z pandemią Covid-19 początkowo działał zbyt
    opieszale. Dobrowolne restrykcje nie sprawdziły się, powodując wzrost
    zakażeń, czego następstwem była fala zgonów wśród osób starszych -
    orzekła w piątek komisja ds. zbadania szwedzkiej strategii walki z
    koronawirusem.

    Eksperci z powołanej przez rząd oraz opozycję "koronakomisji"
    stwierdzili, że koronawirus rozprzestrzenił się w Szwecji szybko po
    zimowych feriach na początku 2020 roku, a jego źródłem były wyjazdy na
    narty do Austrii oraz Włoch.
    Zakłamane dane?

    - Prawdopodobnie w marcu (2020 roku) sytuacja epidemiczna była bardziej
    dramatyczna niż wynikało to z danych prezentowanych wówczas przez urzędy
    - podkreślił przewodniczący komisji i były prezes najwyższego sądu
    administracyjnego Mats Melin."

    ""Koronakomisja" oceniła, że na szybki wzrost zakażeń w pierwszych
    tygodniach pandemii wpłynął brak radykalnych działań ze strony władz.
    Eksperci uznali "za niewystarczające początkowe środki kontroli
    infekcji, oparte na dobrowolności oraz indywidualnej odpowiedzialności".
    - Ta strategia nie była w stanie powstrzymać ani ograniczyć tak poważnej
    pandemii - podkreślił szef komisji."

    " Brak lockdownu nie sprawdził się?

    Gdy w marcu 2020 roku wiele państw w Europie, w tym Dania oraz Norwegia,
    zdecydowało się na lockdown, w Szwecji wydano zalecenia, aby dbać o
    higienę, unikać kontaktów społecznych oraz ograniczyć przemieszczanie
    się. Nie zamknięto placówek edukacyjnych.

    Podobną strategię, lansowaną przez głównego epidemiologa Szwecji Andersa
    Tegnella, próbowały wprowadzić rządy Wielkiej Brytanii oraz Finlandii,
    ale szybko wycofały się z niej.

    W raporcie przypomniano, że dopiero podczas drugiej i trzeciej fali
    epidemii (jesienią 2020 oraz wiosną 2021) szwedzkie władze wprowadziły
    bardziej restrykcyjne obostrzenia, m.in. wprowadzając limity zgromadzeń,
    czy ograniczając godziny otwarcia lokali gastronomicznych. Dopuszczono
    ponadto możliwość nauki zdalnej wśród starszych uczniów.

    Za późno także, jak podkreśliła komisja, rozpoczęto masowe testowanie na
    Covid-19. Wiosną 2020 roku badano jedynie osoby poważnie chore, a
    zapowiadany przez rząd cel 100 tys. testów na dobę osiągnięto dopiero we
    wrześniu 2020 roku. - Kilka miesięcy zajęła dyskusja o finansowaniu i
    organizacji testów - podkreślił Melin."

    https://www.mp.pl/covid19/covid19-aktualnosci/283447
    ,szwecja-dobrowolne-restrykcje-nie-sprawdzily-sie

    https://www.dw.com/pl/szwecja-brak-lockdownu-a-liczb
    a-zgon%C3%B3w-epidemiolog-wyja%C5%9Bnia/a-57274489

    "Dla innych główny szwedzki epidemiolog jest ryzykantem odpowiedzialnym
    za ponadprzeciętną liczbę zgonów, który doprowadził Szwecję na szczyt
    europejskiej listy krajów pod względem ilości nowych zakażeń. Nawet król
    Szwecji wyraził zaniepokojenie z powodu dużej liczby ofiar śmiertelnych."

    "Mimo, że kraj nie wprowadził ścisłego lockdownu, Tegnell twierdzi, że
    ,,ludzie ogromnie zmienili swoje zachowanie i zrobili to dobrowolnie,
    ponieważ wiedzą, że to słuszne". Mówi, że obecnie około 40 procent
    Szwedów pracuje z domu, podróżują oni też znacznie mniej niż wcześniej i
    wielu unika transportu publicznego."

    > BTW - pamiętasz grafikę z koincydencją zgonów i szczepionkami, co jak
    > stwierdziłem że widać zabory to zostałem (a raczej wcześniej byłem)
    > szurem, nieszczepem i płaskoziemcą? No to mamy nowy obrazek
    > https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/i
    mages/thumb/e/ee/Map01_Excess_Mortality_2022_Jul.png
    /500px-Map01_Excess_Mortality_2022_Jul.png Głupia sprawa - im większy był
    koronapierdolec, tym bardziej na czerwono;)

    Może im bardziej było czerwono, tym większy koronapierdolec?

    A szury miały rację.
    Piotr