  • Data: 2022-02-01 11:12:18
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest ten punkt, że powszechnie twierdziło się te 1-2 lata temu, że
    > szczepionka skutecznie ochroni przed rozwojem epidemii

    No i chroni.
    Jakby na ospę zaszczepiła się tylko połowa populacji, albo i mniej, to
    też byłaby narracja, że szczepionka na ospę nie chroni przed rozwojem
    epidemii?

    Skoro skuteczność szczepionki na wcześniejsze warianty wynosiła ponad
    90%, to trzeba było się zaszczepić. Ile procent się zaszczepiło przed
    pojawieniem się dużo bardziej zaraźliwego wariantu?

    A teraz pierdolenie, że szczepienia są nieskuteczne, więc po chuj się
    szczepić, a szury miały rację.

    > (żeby nie mówić
    > ponownie o zara- vs zakażeniach). A okazało się, że chroni głownie przed
    > cięzkim przebiegiem choroby.

    Więc tym bardziej trzeba się zaszczepić.

    > To oczywiście też dużo, ale właśnie tamta
    > narracja daje wodę na młyn rozmaitym szurom, które od początku
    > twierdziły, że nie chroni.

    Ruchy antyszczepionkowe istnieją od dawna. Przeciwko szczepieniom na
    ospę też bredzili głupoty. Jakby się ludzie masowo nie zaszczepili na
    ospę, to ówczesne szury też by miały rację, że od początku mówili, że
    szczepionka na ospę nie działa?

    To, że szury coś tam na początku bredziły, nie oznacza, że szczepionki
    nie działają i szury od początku miały rację. To tylko oznacza, że
    szurstwo trzeba tępić w zarodku i zwiększyć nakłady na edukację, a nie
    na zabobony.
    Zabrano się za to za późno i mleko się rozlało, a nie, że szury miały
    rację. Nie miały.

    Pozdrawiam
    Piotr