  • Data: 2022-02-01 22:55:14
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.02.2022 o 11:24, Olin pisze:

    > Używasz dziwacznej terminologii. Szeroko rozumiana medycyna rozróżnia
    > infekcję od choroby.

    Zgadza się. Infekcja to wragnięcie patogenu i jego dalsze _namnażanie_.
    I właśnie to namnażanie może powodować chorobę jeśli nie zostanie
    ograniczone przez system odpornościowy. W przypadku działających
    szczepionek jest blokowane na bezpiecznym poziomie. I od zawsze tak się
    badało skuteczność szczepionki.

    > "Zakażenie to wniknięcie patogenu - wirusa czy bakterii - do organizmu.

    Pominąłeś ważny etap namnażania patogenu;)

    > może być początek kłopotów ze zdrowiem, ale na szczęście nie zawsze. Innymi
    > słowy - nie z każdego zakażenia rozwija się choroba.

    Zgadza się.

    > W czasie pandemii,
    > kiedy media, podając statystyki zakażeń SARS-CoV-2 czasami mylą zakażenie z
    > chorobą, warto uporządkować wiedzę z lekcji biologii o wirusach i tym, co
    > robią w naszym organizmie."

    Jestem za.

    --
    Shrek