  • Data: 2010-02-03 17:21:44
    Temat: Re: autopoprawka
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:hkc8m0$arr$1@news.onet.pl pt <p...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Tu jednak będę polemizował, chyba że źle interpretuję ten artykuł?
    > Chodzi o ciągłość zatrudnienia, a ta jest zachowana, natomiast nie ma
    > tam mowy o "ciągłości umów", czyli, moim zdaniem, zmiana rodzaju umowy
    > nie wpływa na status pracownika - jest zatrudniony na czas nieokreślony.

    Nie upieram się, ale przyjmuję literalnie treść art. 25^1 §1 KP:
    <cit>
    § 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas _określony_ (podkr. moje) jest
    równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas
    nieokreślony, jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na
    czas określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między
    rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie
    przekroczyła 1 miesiąca.
    </cit>

    Poprzednia umowa nie była na czas określony, zaś od ostatniej umowy o pracę
    na czas określony upłynął wg zeznań wątkoczyńcy okres ponad miesiąca
    (pierwsza umowa - miesiąc, druga - rok, trzecia - od lutego miał biec trzeci
    rok zatrudnienia). Zatem obecnie zawarta umowa (ta na czas określony od
    01.02.2010) nie jest _kolejną_ według treści tego paragrafu. Jeśli wierzyć
    opisowi sytuacji, to umowa na czas nieokreślony została prawidłowo i
    skutecznie wypowiedziana.
    Tak to widzę.

    --
    Jotte