  • Data: 2012-12-11 12:02:50
    Temat: Re: Zrzutka?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Dec 2012, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Problemem zaczyna być co dalej się dzieje z tą zrzutką. Ktoś dostanie kasę
    > lub jej równowartość i wtedy zaczyna mieć przychód, który być może trzeba by
    > opodatkować :(
    > Całe szczęście, że będą to raczej małe kwoty od nieustalonych osób
    > - zwolnione od podatku od darowizny.

    Nie wiem czy ta "nieustaloność" nie może stać się przeszkodą.
    Dopóki łączna kwota "zrzutki" nie przekroczy limitu od jednej osoby
    pewnie nie, ale jakby przekroczyła to udowadniaj potem że to była
    spora liczba darczyńców :(
    No i druga sprawa, już tu dyskutowana - cel.
    Było bodaj przy sprawie zbierania na wsparcie programu freeware
    (lub czegoś w tym stylu).
    Idzie o niepodważalność dość restrykcyjnej definicji darowizny.

    > Problem podobny jak z kasą w kopertach na prezent weselny. Uzbierasz tego
    > może i sporo, ale w małych ilościach i nie wiesz od kogo.

    Nie wiesz czy nie wie ;), ale przynajmniej jakiś punkt oparcia istnieje,
    bo osoby są zidentyfikowane, i jakby US się uparł łupnąć podatkiem to
    będzie musiał przeprowadzić czynności wyjaśniające (i po kolei pytać
    potencjalnych darczyńców czy ich darowizna przekroczyła próg oraz
    ewentualnie udowodnić że suma jest niższa niż deklarowana kwota).
    W przypadku osób zupełnie nieznanych US powie "niewiarygodne" i bij
    potem głową w mur.

    pzdr, Gotfryd