  • Data: 2006-06-22 17:43:06
    Temat: Re: Ziobro - nowa interpretacja prawa.
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 22 Jun 2006 17:21:37 +0200, akala napisał(a):

    > Zastanawiałem się kiedyś nad takim problemem : czy faktycznie samochód jest
    > narzędziem służącym do popełniania przestępstwa, gdy kierowca prowadzi go w
    > stanie nietrzeźwym ?
    Czytając wątek "po gałęziach drzewka" już o mało co nie wysłałem posta z
    podobnymi wątpliwościami. O ile siekiera, łom, nóż są bezwątpliwie
    narzędziami - przestępstwa za ich pomocą, to samochód? dźwig? suwnica?
    Zgodnie z taką interpretacją, gdyby istniały przepisy karne (AFAIR coś o
    pociągach kojarzę) dla stanu nietrzeźwości na pomostach wagonów kolejowych,
    samolotów to wtedy narzędziem byłby wagon, którym pijany pasażer jedzie?
    A co w przypadku pijanego chirutrga, co będzie narzędziem przestępstwa:
    lancet, stół czy całe wyposażenie sali operacyjnej?

    PS. Podobnie jak przedpiśca zastrzegam, ze jazda w stanie jest karygodna,
    może wprowadzić praktykę traktowania tego jako usiłowanie zabójstwa?

    --
    pozdro
    poreba