  • Data: 2006-06-22 23:08:30
    Temat: Re: Ziobro - nowa interpretacja prawa.
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 23 Jun 2006 00:34:51 +0200, Johnson napisał(a):

    > Pytałem cie o twoje zdanie. Skoro trudno ci ocenić to po co wypisujesz
    > te bzdury: (...)
    > Może wbrew temu co piszesz ta kara nie jest śmieszna?

    To nie są bzdury. Pospolite przestępstwa są zagrożone niskimi karami,
    dlatego są pospolite. Za zabicie człowieka idziesz na 25 lat, i dlatego
    jeszcze ludzie nie mordują się na potęge. Za jazde po pijaku dostajesz 500
    czy 1000 zł grzywny i nic złego pozatym Cie nie spotka. Jak złapie Cie
    policja a będziesz miał wcześniej zabrane prawko, to dostaniesz jedynie
    mandat za brak dokumentu (przypadek autentyczny).

    A jak Ty byś karał pijaków za kierownicą?

    > Mi podobał się system więzienny w USA na początku jego istnienia.
    > Więzień dostawał łopatę i kopał sobie jamę w2 której mieszkał. Ale to
    > już nie te czasy.

    Ale nadal można więźniów wykorzystywać do różnych prac. Mogliby chociażby
    sprzątać, za przeproszeniem, psie gówna z trawników. Co więcej, zdaje sie
    że spora część z nich chce pracować. I, moim zdaniem, jeśli w ogóle można
    mówić o resocjalizacji wobec niektórych - to tak powinna ona przebiegać.
    Gość zamknięty na parenaście lat wśród różnej maści kryminalistów, bez
    żadnego kontaktu ze społeczeństwem nie ma szans na żadną resocjalizację.

    > A tego to nawet ja bym się nie przestraszył. Co w tym strasznego?

    W naszym społeczeństwie to rzeczywiście nic. Ale są społeczeństwa, gdzie
    takie coś odniosłoby konkretny skutek. Skoro jednak u nas jest ciche
    przyzwolenie na łamanie prawa, to może po prostu nic nie robić i nie
    stosować żadnych kar?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl