  • Data: 2006-06-23 07:03:57
    Temat: Re: Ziobro - nowa interpretacja prawa.
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > samochód
    >

    > Też sie nad tym zastanawiałem i uważam, że nie całkiem tak jest do
    > końca. No bo idąc tym tokiem rozumowania sąd powinien orzekać
    > przepadek tapczanu, na którym sprawca zgwałcił ofiarę, czy zgoła
    > budynku, w którym do tego doszło. W końcu zarówno tapczan jak i
    > budynek sprawcy bez wątpienia służyły "pomocą" do popełnienia czynu.

    przedmioty maja sluzyc lub bedac przeznaczonym do popleniea
    przestepstwa a nie byc pomocne (w takim sensie jak napisales). gdybys
    ten tapczan wsadzal w tylek
    pokrzywdzonej to pewnie by go mogli zabrac. Gdyby zabronione bylo
    'dymanie' NA tapczanie to pewnie wtedy przyklad mialby sens.

    > Uważam, że o wiele czytelniejsza jest konstrukcja polegająca na
    > tymczasowego zabezpieczania samochodów i orzekania wyższych grzywien,
    > tak by odstraszyć potencjalnych sprawców.

    ale przeciez to jest tak jasne jak w przypadku noza ktorym sie poplenia
    morderstwo, zabronione jest pewne zachowanie, tam morderstwo tutaj jazda
    pojazdem mech. pod wplywem alkoholu, tam nozem popelniasz , tutaj
    samochodem i alkoholem. Tam przepada noz tutaj samochod i alk jak jest.
    Inna sprawa ze jest to razaco niewspolmierne i widocznie dlatego takie
    odczucie wzbudza, u mnie na poczatku takze.
    Bylby to w sumie dobry pomysl gdyby nie odpowiadaly za to niczemu winne
    osoby jak podalem wczesniej w przykaldzie (wiem ze przy innych grzywnach
    tez odpowiadaja, z tym ze tutaj duze kwoty wchodza w gre).

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".