  • Data: 2006-08-19 14:40:23
    Temat: Re: W jak windykacja.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ec6ki9$716$1@atlantis.news.tpi.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > A zostawiając na boku drastyczną formę tej wypowiedzi, mógłbyś jej
    > coś zarzucić co do meritum?
    Ja bym mógł. Bo ja widziałem (nie słyszałem o tym, tylko _widziałem_ )
    babcie odchodzące od okienka w aptece bez zrealizowania recepty, bo miały do
    wyboru kupić lek albo cos zjeść. Znam także osobiście przynajmniej dwa
    przypadki starszych osób wmanewrowanych przez banki w katastrofalna
    sytuację, bo chciały pomóc własnej rodzinie i to było ich celem nadrzędnym,
    może przesłaniającym wszystko inne.
    A taki jakiś tam byle jaki Johnson nazywa takich ludzi, że mają mózgi
    wyżarte przez mózgojady. A gościa który o tym pisze głupawo wykpiwa? Co, on
    matki nie ma? Nie wiem, za kogo sie uważa, ale jest w absolutnym błędzie.

    > Czy kredytobiorca, zaciągając dług, nie powinien
    > rozważyć czy podoła spłacie?
    Powinien. Gdyby człowiek wiedział, że upadnie to by się położył.
    Ale: jaka jest intencja np. banku, który istotny element umowy umieszcza na
    formularzu umowy mikroskopijnym drukiem, na końcu kilkustronicowej umowy
    oraz pospiesznie przeprowadza proces udzielenia kredytu w fazie końcowej?
    Nie pytam czy to jest zgodne z prawem, czy nie - pytam jakie są intencje
    takich zabiegów?
    Może zgodnie z prawem to nie jest oszustwo, ale zgodnie z poczuciem
    elementarnej, zdrowej sprawiedliwości jest to skurwysyństwo.

    Jotte