eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid] › Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
  • Data: 2021-04-05 22:56:47
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.04.2021 o 19:20, A. Filip pisze:
    > A kto dostaje mandaty/grzywny za niespełnienie wymogów przeciwpożarowych
    > w budynku kościoła? Papież w Watykanie?

    Ja podejrzewam, że architekt albo kierownik budowy. Oczywiście nie można
    wykluczyć, ze bedzie to proboszcz, ale nie z tego powodu, ze jest
    proboszczem. Co do zasady proboszcz o przepisach ppoż może nie mieć
    zielonego pojęcia.

    > W tym wątku chodzi zasadniczo o odpowiedzialność osoby/instytucji
    > odpowiedzialnej za budynek za epidemiologiczne przepełnienie.
    > Indywidualna odpowiedzialność uczestników przepełnienia to kwestia
    > poboczna na osobny wątek IMHO.

    Wiem i się z Tobą zgadzam. Tylko kościół (budynek) należy do wiernych, a
    nie do proboszcza. Weź rzuć okiem do Konkordatu i dalej do Prawa
    kanonicznego, bo Konkordat "każe" nam stosować Prawo Kanoniczne.
    Sprawami ziemskimi parafii rządzi w dużej mierze rada parafialna.

    Żeby Ci uzmysłowić, to jest tak coś, jak z Sejmem. Uchwalają bzdurę, ale
    poszczególnych posłów za uchwalenie tej bzdury nie możesz pociągnąć do
    odpowiedzialności.

    Ad rem, to oczywiście ludzi się policzyć przed wejściem da, ale w
    sytuacji, gdy nie ma jednoznacznie powiedziane, kto za to odpowiada, a w
    dodatku nikt tego robić nie chce, to szanse na to, ze zostanie to
    zrobione uważam za znikome. Oczywiście możemy ukarać księdza proboszcza
    i nawet on ten mandat przyjmie. Ale w mojej ocenie, jeśli nie przyjmie,
    to w sądzie się tego obronić nie da.

    --
    Robert Tomasik