eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid] › Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
  • Data: 2021-04-05 23:01:55
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    > I tu wychodzi - nie obraź się za osobistą wycieczkę - Twoja
    > znajomości prawa. A jak wejdzie 6? 7? Może przy dziesięciu się
    > oburzymy? To może od razu ustawić limit 10 większy i obrażać za
    > 11?

    Alez ja sie nie obrazam bo tu nie chodzi o stosowanie prawa co do
    przecinka tylko o odbior spoleczny.
    Jezeli nie rozumiesz ze ludzi to zwyczajnie wkurwia ze policja czepia
    sie demonstracji, czepia sie restauracji, czepia sie siłowni a koscioły
    sa jak swiete krowy to nie dziwie sie ze nie widzisz rowniez kolejek
    przed marketami.

    > Jak się po pewnym czasie ludzie zwiedzieli, ze Ruch Drogowy nie
    > karze za przekroczenie do 10 km/h limitu, to wszyscy zaczęli
    > jeździć limit + 10 km/h. No i jak komuś licznik trochę źle działał
    > i go złapali przy 11 km/h, to przed sadem argumentowali, ze to
    > tylko 1 km więcej.

    Zgoda.
    Ale juz za przekroczenie x2 czy x3 jest kara.

    > Ad rem. Najprościej byłoby przekonać ludzi, że w dobie pandemii
    > włażenie w tłum ludzi bez istotnego powodu jest głupotą. Nie
    > trzeba byłoby limitów. Kary by były zbyteczne. Ale rząd na
    > początku pajacował. Najpierw zagrożenie bagatelizowano. Potem w
    > zależności od tego, czym akurat handlowali "przyjaciele
    > króliczka", to lekiem były a to maseczki, a to przesłony, a to
    > dystans.

    Zgadzam sie ze najlepiej byłoby ludzi przekonac.
    Ale do tego potrzebna jest madra polityka.
    Rzad akurat na poczatku nie bagatelizował - z dzisiejszego punktu
    widzenia trzebaby wrecz ocenic ze zareagował nadreaktywnie w pierwszych
    miesiacach.
    Pajacowanie zaczeło sie pozniej.

    Ale to bez znaczenia bo tu nie o rzad chodzi.
    Jezeli policja ocenia ze najlepiej ludzi przekonac to niech ludzi
    przekonuje a nie wybiorczo karze.

    > Pasowałoby, by ktoś, do kogo ludzie mają zaufanie wyszedł do
    > telewizora i wyjaśnił od początku do końca, o co w tych chodzi,
    > ale podejrzewam, że jest kilka problemów:

    W spoleczenstwie zawsze znajdzie sie grupa która bedzie miała odmienne
    zdanie.
    Pytanie, jak duza jest ta grupa.

    > 1) Nikt nie wie, jak to dokładnie działa, a zatem nikt mający
    > szacunek do siebie nie bedzie głupot ludziom opowiadał.

    Jak co działa? Zarazanie?

    > 2) Jakby wyszedł i powiedział coś innego, niż rząd, to by podważył
    > jego autorytet, a nie da się powiedzieć tego, co rząd, bo rzad już
    > wiele razy zmieniał stanowisko.

    Mam wrazenie ze naukowcy nie specjalnie przejmuja sie tym co mowi rzad.
    Ewentualnie mowiac swoje, unikaja bezposredniej krytyki.

    > 3) Ludzie nie wierzą już telewizji. Choćby najmądrzejszy tam
    > wyszedł i powiedział szczerą prawdę, to ludzie mu nie uwierzą.
    >
    > Reszta jest pochodną tego.

    Reszta czyli co? Wybiorcze egzekwowanie obostrzen?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji