eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSimkiRe: Simki
  • Data: 2025-12-03 04:18:46
    Temat: Re: Simki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 02 Dec 2025 14:08:42 +0100, A. Filip wrote:
    > "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    >> On Tue, 02 Dec 2025 12:34:07 +0100, A. Filip wrote:
    >>> Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    >>>> W dniu 02.12.2025 o 11:19, A. Filip pisze:
    >>>>> To jakiś wielki problem wyposażyć (niektóre) pociągi sześć kamerek
    >>>>> (po trzy na tor) i soft do analizy obrazu w celu wykrywania
    >>>>> "nawet duperelek"?
    >>>>
    >>>> O ile wiem, to są do tego drezyny. Nie wiem, na ile to analizuje soft.
    >>>
    >>> Drezyna musi jechać specjalnie. Pociąg jeździ regularnie i tak
    >>> "według rozkładu". AFAIR W tym przypadku miało przejechać aż
    >>> 12 pociągów nim ich przejazdy powiększyły "problem" tak że było
    >>> "niekomfortowo blisko" wypadnięcia z szyn.
    >>>
    >>> Na oko na GŁÓWNYCH trasach auto-ogląd co ~3h zrobiłby różnice
    >>> sądząc po tym przypadku. Dokładny ogląd dwóch szyn własnego toru i
    >>> "zgrubny" sąsiedniego toru.
    >>
    >> Wystarczyły odczucia maszynistów.
    >
    > Tym razem wystarczyło odczucie maszynisty 11 pociągu takie że już 12
    > jadący normalnie miałby IMHO szansę (co najmniej kilka procent?) się
    > wykoleić "nawet na prostej"?

    ten "dwunasty" dostał informację od dyspozytora, że na torze są jakieś
    nierówności, i wolniej jechał. Ktoś przed nim wykrył/zauważył i
    zgłosił.

    > Może i taki system NA RAZIE wyjdzie za drogo. Tyle że IMHO warto
    > poświęcić "osobo-kwartał" na wstępne sprawdzenie czy to lub inna
    > alternatywa ma sens (na razie) ekonomiczny i stworzenie (bazowych)
    > materiałów na których jakaś firma podobny system "na koszt własny"
    > mogłaby testować/trenować. Przy czym prawnie IMHO podobne materiały
    > mogłyby przyblokować opatentowanie podobnego systemu w sposób trudny
    > do obejścia.

    Ale proponujesz umiarkowanie drogi system, który pierwszego pociągu i
    tak nie zabezpieczy, a robi to, co maszynista i tak odczuwa.

    Aczkolwiek ... może to dobry pomysł, żeby kamery skierować w bok,
    i wykrywać przerwy zanim jakiś pociąg po torze przejedzie ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1