  • Data: 2005-01-16 13:27:12
    Temat: Re: Przesyłka - i po przesyłce.
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 12:54:24 +0100, js <j...@i...pl>
    napisał:

    > Na jakiej aukcji tak to wyglada? Jesli cena wyjsciowa to 800 zl, to przy
    > braku innych ofert umowa oiewa na kwote wlasnie 800 zl.

    Szczegół. Poza tym nie napisałem, że to jedyna oferta.

    > Tak wiec : wskazany art. zawiera klauzule, iz strony moga ustalic to
    > inaczej. Znajac dosc dobrze Allegro oraz z art. 56 i 60 KC wnioskuje, iz
    > strony ustalily to inaczej.

    To wymaga dowodu. A zwyczaj obowiązujący na allegro trudno nazwać
    "ustalonym zwyczajem".

    > Na Allegro przyjal sie inny zwyczaj. Sprzedajacy okresla warunki
    > wysylki, Ty licytujac akceptujesz je.

    Tak. Zwłaszcza w tych przypadkach, gdy jest kilka różnych wariantów do
    wyboru. Owe warunki wysyłki to wyłacznie wytyczne odnośnie zakresu
    późniejszych negocjacji. Bo te negocjacje nastepujad dopiero pio zawarciu
    umowy. Licytując nie określasz bowiem gdzie towar ma zostać przesłany, w
    jaki sposób zapłacisz ani też jak chcesz odebrać towar. To jest ustalanie
    oddzielnie.

    > Mozesz oczywiscie ustalic je odmiennie, ale zdecydowana wiekszosc
    > transakcji nie zawiera tego elementu.
    > Takze powtorze : IMO dla uwolnienia sie sprzedajacego od
    > odpowiedzialnosci za przesylke ponad kwote odszkodowania wyplacanego
    > przez przewoznika potrzeba jest wyrazna deklaracja opisana przeze mnie
    > wyzej.

    Wyraźna deklaracja potrzebna jest dla wyłączenia stosowania przepisów KC,
    a nie do tego, by owe przepisy miały zastosowanie. Wszak przepisy są
    "powszechnie obowiązujące"

    > To Twoje zdanie.

    A jakie jest twoje? Czy twoim zdaniem w ramach nalezytej staranności
    sprzedawca winien postapić wbrew żądaniom nabywcy, który chce wysyłki
    listem, zwykłym - zwłaszcza, że zgodnie z art 544 par 2 kc koszty
    ubezpieczenia ponosi kupujący?

    > Alez podalem, trzeba tylko wyciagnac wnioski.

    ta podstawa prawna to "zwyczaj obowiązujący na allegro"?

    --
    Falkenstein
    skazania.