  • Data: 2005-01-17 10:40:42
    Temat: Re: Przesyłka - i po przesyłce.
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 17 Jan 2005 09:34:36 +0000 (UTC), szlovak <B...@o...pl>
    napisał:

    > Dobra linia obrony sprzedawcy ale nic poza tym

    Czyli przepisy obowiązującego prawa się nie liczą?

    > NIE, jeśli w uakcji ktoś napisze że możliwe są różne ceny wysyłki ( i co
    > się z tym wiąże czyli że nie ponosi odpowiedzialność)zależnie od opcji
    > to staje to się częścią umowy,

    Jesteś pewien, że staje się częścią umowy? Oferta obejmuje zakup
    przedmiotu za licytowana cenę. Nastepnie prowadzoe są negocjacje na temat
    przesyłki towaru.

    > kupujący jest na 100% poinformowany o wyborze i swojej
    > odpowiedzialności. Co innego gdy tego nie ma w opisie aukcji i wtedy jest
    > sprawa jest dopiero jak paczka zaginie. Proponuję wejść na cafe allegro i
    > zapytać w dziale "cafe pomoc" i zapodać pytanie ze swoją argumantacją.

    Cafe allegro... a czy są tam prawnicy? Czy tylko userzy allegro, tworzący
    własne prawo dla swoich potrzeb?

    > Mów co chcesz, pewne jest tylko że kupując COKOLWIEK w internecie
    > odpowiedzialny jest sprzedawca za dostarczenie towaru,

    Podstawa prawna stwierdzenia? Wiem, że tak jest wygodniej dla kupującego,
    ale potrzebna jest jeszcze podstawa prawna ewentualnego roszczenia do
    sprzedawcy.

    > chyba że kupujący dokonał świadomego wyboru i mamy na to dowód,

    Dokonał wyboru. Jeżeli nie zaproponował nic innego znaczy przyjął naszą
    ofertę przesyłki. Przecież podał adres.

    > inaczej nawet gdyby telefonicznie prosił o wysłanie tanią paczką NIE
    > NALEŻ TEGO ROBIĆ.

    A niby dlaczego? W końcu to on ponosi koszty przesłania towaru, jakim
    prawem mam mu narzucać sposób wysyłki? W końcu to on ponosi ryzyko
    przypadkowej uraty rzeczy. Moja odpowiedzialność kończy się w momencie
    wysłania prawodłowej przesyłki, włąściwie zapakowanej pod właściwy addres.
    KONIEC.

    > Wejdź na cafe, będzie taki pogrom twoich pomysłów że ho ho. ROTFL
    > jeszcze raz

    Przejrzałem Cafe. W kilku wątkach na ten temat jest jednolity schemat.
    Nieliczni znający się na prawie popierają moją tezę. Większość, która na
    prawie się nie zna, ale uważa że ma racje "no bo to normalne, że
    sprzedawca ponosi ryzyko" zadeptuje głosy rozsądku. Jak dla mnie kiepska
    argumentacja

    --
    Falkenstein
    skazania.