  • Data: 2005-01-17 11:35:10
    Temat: Re: Przesyłka - i po przesyłce.
    Od: "szlovak" <B...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    > Czyli przepisy obowiązującego prawa się nie liczą?

    Jeśli byłbym w podobnej sytuacji skorzystałbym z tej linii obrony jako ostatnią
    deskę ratunku :-)

    > Jesteś pewien, że staje się częścią umowy? Oferta obejmuje zakup przedmiotu
    > za licytowana cenę. Nastepnie prowadzoe są negocjacje na temat przesyłki
    > towaru.

    tak, to byłaby część umowy gdyż każda aukcja w allegro to umowa, pomijając
    powiedzmy sprzedaż domów czy innych rzeczy gdzie jest więcej formalności (ktoś
    kupił bar za 10zł ale nikt nie wierzy że będzie ten bar własnością nabywcy ,
    oczywiście można się procesować )

    [ciach]

    > Przejrzałem Cafe. W kilku wątkach na ten temat jest jednolity schemat.
    > Nieliczni znający się na prawie popierają moją tezę. Większość, która na
    > prawie się nie zna, ale uważa że ma racje "no bo to normalne, że sprzedawca
    > ponosi ryzyko" zadeptuje głosy rozsądku. Jak dla mnie kiepska argumentacja

    Przyznam się że temat ciekawy. Czy aby na pewno nie ma innych paragrafów
    regulujących to? W każdym bądź razie ja sprzedając wartościowe rzeczy piszę że
    wysyłam wartościową paczką i nie daję wyboru. Ewentualnie będę pisał że wybór
    jest taki i siaki i wyboru można dokonać wpłącając określoną sumę. Chyba
    rozumiem ten spokój sprzedawców wysyłających towar za większe sumy . Więc nie
    ma żadnej możliwości obrony kupującego?Wystarczy że wpłacił?