  • Data: 2017-11-09 13:05:03
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-11-09, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:
    > On 2017-11-08, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I czym się to różni od nagrywania audycji radiowych na kasety tudzież
    > nagrywania sobie filmów na VHS? Akurat wykonanie kopii *na własny użytek*
    > mieści się w zakresie dozwolonego użytku [1].

    Chocby tym, o czym wspomniałem w innym poście: twórca udostepniając
    utwór na takim YT otrzymuje z tego tytułu tantiemy.

    Tak z raktycznego p. widzenia rozpatrywałbym własny użytek nie przez
    literalny zapis określonych przepisów (vide ów nieszczęsny egzemplarz),
    a przez intencje Ustawodawcy, która sprowadza się do ochrony tzw.
    słusznych interesów twórcy. Trudno dopatrzeć się istitnego naruszenia
    takich interesów, jak ktoś zrobi sobie kopię utworu, ale jesli będzie to
    już miało charakter masowy, nawet bez rozpowszechniania i tylko na
    własny uzytek, to MZ te słuszne interesy będą naruszone.

    --
    Marcin