    From: "Maria" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PRZEKRET ! ! !
    Date: Fri, 1 Jul 2005 22:12:40 +0200

    Użytkownik "Grzechu" <b...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    news:da44n5$lhp$1@serwer.infinity.net.pl...
> [...]
    > ciagu kilku dni dostane do podpisania umowe zlecenie , czego nie dostalem
    do
    > dzis ! kilka dni temu ZDECYDOWALEM sie zwolnienie GDYZ byly ciagle
    problemy
    > z dobraniem pracownikow a wlasciwie z ich znalezieniem WIEC MOJA PRACA
    > WYGLADALA TAK " 6 dni po 13h " i 1dzien dzien wolnego , . 2Gim powodem
    moego
    > zwolnienia bylo brak umowy ! 30 czerwca rozstalem sie z fiirma JEDNAK JUZ
    > dzis dotarly domnie INFORMACJE ze niemam co liczyc na WYNAGRODZENIE
    WIEKSZE
    > niz 1/2 PENSJI KTOREJ zarobilem . MOTYWUJA to TYM ze zwolnilem sie be4z
    > okresu wypowiedzenia i zroilem firmie pod gorke wiec oni za to OBETNA mi z
    > 4zl/h na 2zl/h !
    >
    > CZY MOGLIBYSCIE mi cos poradzic niemam umowy , wiec chyba SAD PRACY odpada
    !
    > mam za to swiadkow ze bylem w pracy prawie codzien po 13h , ze bylem
    > nagminnie zmuszany do przychodzenia do pracy podczas wolnego ,posiadam
    > GRAFIKI z firmy , ubranie firmowe oraz identyfikator ? czy Mozecie mi cos
    > poradzic co moge zrobic firmie wobec prawa ?

> [...]

    To jasne, że była to umowa o pracę, a nie umowa zlecenie, bo trzeba
    było o określonej godzinie i w określonym miejscu pracować .
    > Wypowiedzenie było zgodnie z kodeksem pracy Art.30 pkt. 3 przez
    oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu wypowiedzenia
    /rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia/. Art. 54 paragraf2.
    Art55 paragraf 1 /1/ pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika.Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o
    pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny
    uzasadniającej rozwiązanie umowy.
    Art. 61 p1 W razie nieuzasadnionego rozwiązania przez pracownika umowy o
    pracę bez wypowiedzenia, pracodawcy przysługuje odszkodowanie. O
    odszkodowaniu orzeka sąd pracy.