  • Data: 2003-07-17 00:29:22
    Temat: Re: Office XP OEM - licencja
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bf4els$mgk$3@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Zresztą w wypadku gwarancji, to problem gwaranta, a nie Twój moim zdaniem.
    > Skoro gwarantuje działanie urządzenia, a nieodłącznym atrybutem tego jest
    > system, to skoro go zakupiłeś legalnie, to ich sprawa jak to rozwiązać,
    > gdyby się okazało, że utracił legalność na skutek awarii gwarantowanego
    > urządzenia. Ale tu mogę się mylić.

    Zauważ, że system nadal będzie działał więc nie bardzo chyba. Zresztą mało
    która gwarancja na sprzęt chroni przed wadami prawnymi, a to MZ byłaby
    wada prawna. Natomiast wydaje mi się, że dochodzenie roszczeń z tytułu
    niezgodności z umową ma tu duże szanse powodzenia. Jeśli stan faktyczny
    byłby taki, że po wymianie płyty umowa licencyjna na system zakazywałaby
    dalszego jego używania to jest to niewątpliwie bardzi istotny p. umowy i
    powinien być wyraźnie i pisemnie stwierdzony (zakup powyżej 2kzł). Jest
    gdzieś w papierach zakupu (niechby i w licencji) taka klauzula, że wymiana
    istotnej części urządzenia rodzi skutki takie a takie odnośnie systemu?

    --
    Marcin