  • Data: 2003-07-18 06:54:10
    Temat: Re: Office XP OEM - licencja [EOT]
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wielce Czcigodny Arek a...@e...net popełnił następującą wiadomość
    bf74ke$h3m$...@n...onet.pl:

    > A skądżeś to wyczytał !?!?!?!?!? Mogą sobie napisać co tam tylko
    > chcą,
    > ale jeśli nie następuje przeniesienie praw majątkowych to NIE oznacza
    > to licencji, lecz sprzedaż egzemplarza utworu. I koniec i kropka.

    Ale przecież przeniesienie praw majątkowych to _nie jest_ licencja!!!
    Sprawdź w prawie autorskim czym różnią się te umowy!!!!!

    > Mylisz się.

    ????? Kuriozalny pomysł! Czyli autor nie ma wpływu na sposób korzystania z
    jego utworu przez nabywcę na określonych polach eksploatacji?

    > Ale ja nigdzie nie mówię, że oni sprzedają program w takim znaczeniu.
    > Oni sprzedają EGZEMPLARZ PROGRAMU z wszelkimi tego konsekwencjami dla
    > siebie, czyli pozbawieniem się praw do jakiejkolwiek kontroli
    > dalszego jego obrotu poza dzierżawą i najmem.
    > No chyba, że zechcesz twierdzić, że nabywając Offica nabyłem część
    > praw majątkowych do niego ?

    Nie, udzielono Ci licencji na jego wykorzystanie w sposób określony w umowie
    licencyjnej. Co do możliwości kontroli - nie rozumiem, pewnie, że faktycznie
    jej nie mają (i stąd piractwo) aczkolwiek zasady używania oprogramowania
    zawsze określa umowa zawarta pomiędzy licencjodawcą a licencjobiorcą.
    Zresztą co ja będę dyskutował, poklikałem troszkę i proszę co znalazłem:
    "Microsoft(r) Windows(r) XP Home Edition
    UMOWA LICENCYJNA UŻYTKOWNIKA OPROGRAMOWANIA
    WAŻNE - PRZECZYTAĆ DOKŁADNIE: Niniejsza Umowa Licencyjna
    Użytkownika Oprogramowania ("Umowa licencyjna") stanowi
    prawnie wiążącą umowę pomiędzy Licencjobiorcą (osobą
    fizyczną lub prawną) i producentem ("Producent") systemu
    komputerowego ("SPRZĘT"), wraz z którym zostało nabyte (...)
    UDZIELENIE LICENCJI. Producent niniejszym udziela
    Licencjobiorcy następujących praw, pod warunkiem
    przestrzegania postanowień i warunków niniejszej
    Umowy licencyjnej:
    * Instalacja i używanie. Z wyjątkiem przypadków
    wymienionych w niniejszej Umowie licencyjnej
    Licencjobiorca może instalować, używać, uzyskiwać dostęp,
    wyświetlać i uruchamiać tylko jedną (1) kopię
    OPROGRAMOWANIA na KOMPUTERZE. (...)
    * Oprogramowanie jako składnik komputera -
    przekazywanie. NINIEJSZEJ LICENCJI NIE WOLNO
    WSPÓŁUŻYTKOWAĆ, PRZEKAZYWAĆ ANI UŻYWAĆ
    JEDNOCZEŚNIE NA INNYCH KOMPUTERACH.
    OPROGRAMOWANIE jest licencjonowane ze SPRZĘTEM
    jako pojedynczy zintegrowany produkt i może być używane
    jedynie ze SPRZĘTEM. (...)'

    Jednym słowem to producent oprogramowania (licencjodawca) określa sposób, w
    jaki wolno Tobie używać oprogramowania.

    EOT

    Pozdrawiam :)

    --