  • Data: 2003-07-18 07:54:24
    Temat: Re: Office XP OEM - licencja [EOT]
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Olgierd napisał:
    > Ale przecież przeniesienie praw majątkowych to _nie jest_ licencja!!!
    > Sprawdź w prawie autorskim czym różnią się te umowy!!!!!

    Licencja w programie komputerowym to tylko opis sposobu jego użytkowania.
    To wszystko.

    > ????? Kuriozalny pomysł! Czyli autor nie ma wpływu na sposób korzystania z
    > jego utworu przez nabywcę na określonych polach eksploatacji?

    Ma. Ale w sposób określony przez prawo.

    > Nie, udzielono Ci licencji na jego wykorzystanie w sposób określony [..]

    Nie. Sprzedano mi egzemplarz programu. Gdyby udzielono mi licencji
    NIE mógłbym odsprzedać programu czyli udzielić "sublicencji", a jednak... mogę!

    > Jednym słowem to producent oprogramowania (licencjodawca) określa sposób, w
    > jaki wolno Tobie używać oprogramowania.

    Już Ci pisałem, że to nie M$ ustala w Polsce prawo, lecz sejm.
    Ba! I to M$ musi się do niego dostosować, a nie prawo do M$.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza