  • Data: 2003-07-17 19:56:54
    Temat: Re: Office XP OEM - licencja
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    >Nie dziwię się, że nie mogłem znaleźć ;) Problem poruszany w tym orzeczeniu
    >dotyczy czegoś zupełnie innego, a mianowicie:/.../

    Nawiasem mówiąc wyrok ten podawany jest jako przykład błędego orzecznictwa.
    Analiza tego błędu oraz inne aspekty prawne dotyczące sprzedaży programów
    komputerowych znajdują m.in. się w leksykonie VAT J.Zubrzyckiego którego
    fragment jest tu http://www.iase.wroc.pl/2000_1/akty4a.html
    (punkty 95-97)

    >Jest jeszcze I SA/Gd 1515/96, w której nieco odmiennie ;), /.../
    >Z orzecznictwa wynika, że od stron zależy (zależało!) jak ukształtują
    >stosunek prawny dot. oprogramowania i od tego uwarunkowana była stawka VAT.

    Albo np. SA/Gd 152.96

    "Zakupiony przez skarżącego program komputerowy nie stanowił towaru w
    rozumieniu art. 4 pkt 1 ustawy z 1993 r. o VAT, albowiem jako wartość
    niematerialna i prawna nie był on ani rzeczą ruchomą, ani postacią energii,
    budynkiem, budowlą lub ich częścią. Skoro według art. 2 ust. 1 ustawy
    opodatkowaniu podatkiem VAT podlega sprzedaż towarów i odpłatne świadczenie
    usług, to przepisy wymienionej ustawy nie mogły mieć zastosowania do nabycia
    programu komputerowego".

    >Inna sprawa, że moglibyśmy jeszcze podebatować nad prawotwórczym charakterem
    >orzeczeń NSA...

    :)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>