  • Data: 2006-07-21 08:31:01
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy - again???
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości
    news:e9posb$lcn$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > a to nie jest spór z umowy?

    Zadanie zwrotu rzeczy na podstawie 494 po odstapieniu od umowy IMHO nie jest
    sporem z umowy.

    > ponadto: gdyby uznac, że w razie odstąpienia taki zapis nie obowiązuje,
    > to w razie wniesienia pozwu sąd musiałby najpierw badać czy nastąpiło
    > skuteczne odstąpienie, a potem uznawać się niewłaściwym.
    > Trochę bez sensu --> klauzula zostaje ;)

    Nie zgozdzie sie... wyraznie podkreslilem ,ze chodzi mi o sytucje gdy zada
    zwrotu rzeczy osoba, ktora odtapila od umowy a nie osoba zadajaca jakis tam
    siadczen z umowy. W takiej sytuacji to nie jest spor wynikly z umowy tylko
    ustawowe roszczenie. A skoro strona w pozwie sama podkresla ,ze odstpila od
    mowy to uwazam, ze nie moze powolywac sie na klauzule.

    > a 483 k.c.?

    Kara umwna nalzey sie w razie niewykonania lub nienalezytego wykonania
    zobowiazania. W momenci dstapienia nie ma tgo zobowiazania.

    Tak, wiec to nie jest zbyt dobry przyklad bo obowiazek zaplaty kary umownej,
    majacej charaktr akcesoyjny, wygasa w momencie odstapienia od umowy.

    pozdrawiam