  • Data: 2005-04-06 08:38:15
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórk
    Od: "Faust" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d2uqum$1cl$1@inews.gazeta.pl...

    ja też omijałem ten wątek na grupie, chociażby z powodu namiętnej
    działalności Romana G. mojego ulubionego "prawnika- specjalisty od
    dociskania śruby tym wrednym małolatom"

    niestety znowu poirytowałem się demagogią co niektórych pseudopedagogów
    argument, że ktoś inteligentny inaczej wpadł na pomysł odbierania komórek
    uczniom, bo mogą służyć niecnym celom (zamawianie narkotyków np.) to wybitny
    absurd - przypomina mi się dyskusja o zakazie dystrybucji kijów bejsbolowych
    bo służą... To co? Może zakazać używania noży kuchennych, bo wczoraj żona
    zabiła męża takim nożem? A czym reszta społeczeństwa będzie kroić chleb?

    Za moich szkolnych czasów w każdej szkole średniej znajdował się magazyn
    broni (nie za duży bo tylko do szkoleń PO - czyli parę KBKS i pistolety TT)
    i jakoś nikt z nas nie strzelał do kolegów czy staruszek. Czy jest to dowód,
    że w tamtych czasach młodzież była lepsza??!! Nie bardzo, jest to raczej
    dowód na to, jak bardzo zmilitaryzowane było społeczeństwo komunistyczne.
    Niestety jak zwykle nasi pseudopedagodzy wychowani w państwie policyjnym i
    do samych kości przesiąknięci jego idelogią wpadają na wszelakie pomysły
    oparte na zasadzie : zabrać i zabronić. Szczytowym ich pomysłem było
    wprowadzenie dla nieletnich godziny policyjnej. To może od razu zmienić
    konstytucję i każdego nieletniego wsadzić do więzienia - tak prewencyjnie...
    (a tam już zaufani "fachowcy" ich "wychowają"?)
    Istotą problemu jest fakt, że jeżeli wśród młodzieży pojawi się jakikolwiek
    problem wychowawczy lub konflikt, to ludzie ci nie są ani wystarczająco
    przygotowani zawodowo ani prawidłowo rozwinięci emocjonalnie i
    intelektualnie aby z taką sytuacją sobie poradzić, robią więc tylko to co
    potrafią - czyli zabrać, zabronić, zamknąć. Tak więc spełniają wyłącznie
    rolę policjanta lub prokuratora (zresztą robią to też nieudolnie, bo na tym
    też się nie znają) , a przecież oni podobno mają wychowywać, a my im za to
    przecież płacimy. Gdybym chciał swojemu synowi zapenić "opiekę" policyjną,
    to znam lepszych fachowców niż pan Rysio-matematyk.
    Z swoich szczenięcych lat pamiętam też panią Wandę (była wychowawczynią w
    domu poprawczym, ale przez kilka lat brała swoich wychowanków na nasze obozy
    harcerskie) . Kobitka drobniutka, niewielka i cichutka, ale tak dla nas jak
    i dla chłopaków z poprawczaka (złodziei, morderców i gwałcicieli!) jej słowo
    było święte. Tylko,że ona swój autorytet zbudowała na uczciwości,szczerości
    i tolerancji wobec innych,otwartości na problemy innych. Takiego autorytetu
    nie można zbudować za pomocą policyjnej pałki. Dlatego też pani Wanda
    wyprowadziła kilku bandytów na porządnych ludzi, co niestety nie udaje się
    obecnie naszym "wybitnym specjalistom" po wielu fakultetach, a skutki ich
    działalności pedagogicznej widać na ulicach.