  • Data: 2005-04-06 11:55:42
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórk
    Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d30ddi$a0m$1@inews.gazeta.pl...

    > Po pierwsze przestępstwo popełniono w chwili zabrania uczniowi telefonu.

    Nie jestem taki pewien
    Jeśli (podkreślę: JEŚLI) komórka posłużyła uczniowi do dokonania
    czynu sprzecznego z prawem - to działanie dyrektora miało na celu
    uniemożliwienie zniszczenie dowodów
    A że działo się to na terenie szkoły - więc dyrektor z urzedu musi
    dbać o przestrzeganie prawa

    Gdyby (dla przykładu) uczeń za okmocą tej komórki umawiał skię
    z dilerami narkotyków a dyrektor zwrócił by mu ja od razu
    (albo - nie zabierał) - byłoby to przyzwoleniem na działalność
    przestępczą

    > To, czy zostanie zwrócony, czy nie, to już sprawa drugorzędna. Jesli
    > rodzice, zamiast do dyrektora pójdą na Policję, to po telefon zgłosi się
    > Policjant żądajacy jego wydanai. Wóczas Dyurektorowi będzie ciężko
    > dowieść jaki miał ostatecznie zamiar. Czy chciał oddać po rozmowie, czy
    > pod koniec roku szkolnego. A może w ogóle.

    Policjant natychmiast zażąda wezwanie rodziców
    i sprawa natychmiast się wyjaśni...
    Zastanawiające - dlaczego uczeń tak się tego bał...

    (jeśli wszystko ze strony ucznia jest w porządku - a tylko rodzice
    są źli - właśnie w tym celu w każdej zskole jest zatrudniony pedagog)

    > opieki nad
    >
    > W którym momencie, bo nie rozumiem. Zabierając ten telefon, czy oddając
    > go dziecku?

    Zatajając przed rodzicami fakt i przyczynę odebrania ich dziecku komórki